КММ Троицк ОМ
Баяндама: "шет тілі сабақтарында ойындарды қолдану".
Дайындаған: Жетпісова С. З
"Шет тілі сабақтарында ойындарды қолдану".
Мазмұны
1. Ойындарды пайдалану - оқушылардың шет тілі сабағына деген қызығушылығын арттыру әдістерінің бірі..................................................................3
2. Ойын түрлері.
1) ашық ойындар..............................................................................5
2) оқыту ойындары..............................................................................5
а) рөлдік........................................................................................5
б) фонетикалық...............................................................................7
в) лексикалық.................................................................................7
г) грамматикалық.............................................................................8
3) шығармашылық ойындар..............................................................................9
4) Үстел ойындары............................................................................10
Қорытынды..........................................................................................11
1. Ойындарды пайдалану - оқушылардың шет тілі сабағына деген қызығушылығын арттыру әдістерінің бірі.
Біздің қоғам өмірінің барлық салаларындағы әлеуметтік-саяси және экономикалық өзгерістер білім беру саласында айтарлықтай өзгерістерге әкелді. Шет тілінің мектеп пәні ретіндегі мәртебесі де өзгерді.
Халықаралық байланыстардың кеңеюі, біздің мемлекетіміздің әлемдік қоғамдастыққа кіруі шет тілін іс жүзінде сұранысқа ие етті. Шет тілі қарым-қатынас құралы, адамдардың өзара әрекеттесу құралы және құралы, басқа ұлттық мәдениетпен танысу құралы және оқушылардың зияткерлік қабілеттерін, олардың жалпы білім беру әлеуетін дамытудың маңызды құралы ретінде толық таныла бастады.
Баланың көзіне деген қызығушылықтың ұшқынын жағу, оқытуды мүмкін және қуанышты ету әр мұғалімнің міндеті емес.
Мен, ағылшын тілі мұғалімі ретінде, балаларға осы пәннің маңыздылығын түсіндіруге тырысамын. Шет тілін оқытудағы жетістік оқушылардың пәнге деген қызығушылығына негізделген әдістемелік жүйемен қамтамасыз етілуі мүмкін. Оқытуда заманауи әдістер мен технологияларды пайдалану қажет.
Ойын технологиялары, менің ойымша, өте кең білім беру, дамыту және білім беру мүмкіндіктеріне ие. Олар Денсаулық сақтау және ақпараттық-коммуникациялық технологиялармен тығыз байланысты. Мысалы, физикалық минуттарды ойын түрінде өткізу ойын және денсаулық сақтау технологияларын біріктіреді, ал сиқырлы арал туралы ертегіні оқып, презентацияны – ойын және ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдана отырып тапсырмаларды орындайды.
Ойынның тек мотивациялық функциялары ғана емес екенін атап өткім келеді. Сабақтарда және сыныптан тыс жұмыстарда ойын сәттерін қолдану оқушылардың танымдық және шығармашылық белсенділігін арттыруға ықпал етеді, ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамытады, бастамашылдықты дамытады, скучностьты жеңуге мүмкіндік береді. Ойындар тез тапқырлық пен зейінді дамытады, тілді байытады және сөздердің қорын шоғырландырады, олардың мағынасының реңктеріне назар аударады. Ойын оқушыны өткенді еске түсіріп, білімін толықтыра алады. Ойынның маңыздылығын ойын-сауық және рекреациялық мүмкіндіктермен бағалау мүмкін емес. Бұл оның феномені, ол ойын-сауық, демалыс бола отырып, оқуға, шығармашылыққа, адами қарым-қатынас пен еңбектегі көріністердің үлгісіне айнала алады.
Ойын әдісінің ерекшелігі-ойында бәрі бірдей. Бұл кез-келген оқушыға, тіпті тілде жеткілікті білімі жоқ адамға да мүмкін. Сонымен қатар, тілдік дайындықтан әлсіз оқушы ойында бірінші бола алады: тапқырлық пен тапқырлық кейде тақырып бойынша білімнен гөрі маңызды болып шығады. Тілдік материал білінбейді, сонымен бірге қанағаттану сезімі пайда болады, студент бәрімен бірдей сөйлей алады.
Оқытудың ойын әдісін қолдану маңызды әдістемелік міндеттерді орындауға ықпал етеді, мысалы:
1) оқушылардың сөйлеу қарым-қатынасына психологиялық дайындығын құру;
2) олардың тілдік материалды бірнеше рет қайталауының табиғи қажеттілігін қамтамасыз ету;
3) оқушыларға дұрыс сөйлеу нұсқасын таңдауға үйрету, бұл жалпы сөйлеудің ситуациялық стихиясына дайындық.
Сабақтың сабақ түрінде ойын әдістері мен жағдайларын жүзеге асыру негізгі бағыттар бойынша жүреді:
1) дидактикалық мақсат оқушылардың алдына ойын тапсырмасы түрінде қойылады;
2) оқу іс-әрекеті ойын ережелеріне бағынады;
3) Оқу материалы оның құралы ретінде пайдаланылады, дидактикалық тапсырманы ойынға аударатын жарыс элементі оқу қызметіне енгізіледі;
4) дидактикалық тапсырманы сәтті орындау ойын нәтижесімен байланысты.
Ойынның әртүрлі формалары бар:
1) оң-эмоциялық қанықтылық;
2) Ұжымда жеке басты іске асыру;
3) оқу жағдайларының барынша уәжделуі;
4)коммуникативтік және жүйелік тәсілдерді ұтымды үйлестіру.
Тәжірибе барлық ойын түрлерінің білім беру процесіне оң әсерін көрсетеді: дидактикалық, шығармашылық, қозғалмалы және т.б. ойын әдістері шексіз әр түрлі. Олардың кейбіреулері туралы айту керек.
2. Ойын түрлері.
1. Ашық ойындар.
Баланың өмірі қозғалыссыз мүмкін емес. Сондықтан ашық ойын балалардың моторикасын дамытуға, олардың денсаулығын нығайтуға, белгілі бір оқу-тәрбие мәселелерін шешуге қолайлы жағдай жасайды.
Ашық ойындардың ішінде жаттығулар, жануарларды ойнау, назар аудару ойындары, қозғалыстармен бірге Өлеңдер мен әндер, жарыс ойыны, доп ойындары сияқты ойындарды атап өтуге болады (ойын "сен кімсің?", "мені қайтала "ойыны қозғалыс етістіктері,"тізбек"). Оқушылар жаңа лексиканы игерген сайын Ойындар күрделене түседі және өзгереді. Алдымен мұғалім, содан кейін оқушы және соңында топтық жарыстар жетекші бола алады. Осылайша, ойын барысында лексиканы жаңарту немесе бекіту жүреді.
2. Оқыту ойындары.
Олар шет тілін оқыту процесін қызықты және шығармашылық етуге көмектеседі. Олар ынта атмосферасын құруға және балалардағы шаршауды жеңілдетуге мүмкіндік береді. Оқу ойындарының ерекшелігі - бұл:
- оқушылар өз рөлдерін ойнайды (рөлдік ойындардан айырмашылығы);
- оқу тапсырмалары сабақта орындалады, бірақ бұл топтық іс-әрекет, яғни басқалардың іс-әрекетінің нәтижесі бір жұмыстың нәтижесіне байланысты.
Модельдердің ойын компоненті-белгісіздік жағдайында мәтіннің мазмұны мен мағынасы туралы шешім қабылдау, өйткені оларда толық емес ақпарат бар. Мәтінді шифрлау керек. Ойын компоненті Сығылған мәтінді декодтаудан тұрады. Мұндай ойындар грамматикалық құбылыстарды зерттеуде өзекті ("Көңілді ағаш" ойындары, сөздерді қалпына келтіру үшін жапырақтарды жинау керек, орта буын үшін - "Алиби" ойыны, онда жауап алу хаттамасына етістіктің дұрыс формасын қою арқылы өзіңізді құтқару керек және т.б.).
Бастауыш мектептегі білім беру ойындары оқушылардың жас ерекшеліктерін, олардың мүдделерін ескеруге мүмкіндік береді, шет тілінде сөйлесуге мотив құрудың тиімді құралы ретінде әрекет етеді, шет тілін оқытуда белсенді көзқарасты жүзеге асыруға ықпал етеді. Ойын жетілдіруге ғана емес, сонымен қатар жаңа білім алуға мүмкіндік береді, өйткені бәсекелестік пен жеңіске деген ұмтылыс сізді ойлануға, өткенді еске түсіруге және жаңа нәрсені есте сақтауға мәжбүр етеді. Ойындар есте сақтау, зейін, логикалық ойлауды дамытуға көмектеседі.
Сабақтардағы ойын сәттері әсіресе жас оқушыларға үлкен қызығушылық тудырады. Бастауыш мектепте әртүрлі оқу жағдайымен жұмыс жасау кезінде қолдануға болатын кейбір ойындарға тоқталайық.
Оқыту ойындарына мыналарды жатқызуға болады: рөлдік, фонетикалық, лексикалық және грамматикалық.
а) рөлдік ойындар.
Ойынның бұл түрі қарым-қатынас дағдыларын дамыту үшін үлкен маңызға ие. Рөлдік ойын-бұл оқушының стихиялық мінез-құлқы, оның жағдайға қатысатын басқа адамдардың мінез-құлқына реакциясы.
Рөлдік ойын, әдетте, мәселені шешуге негізделген, сабақта оқушының коммуникативті іс-әрекетін барынша белсендіруді қамтамасыз етеді. Қажеттілігі шешім табу қойылған проблеманы негіздейді табиғилық қарым-қатынас. Мәселені белгілеу және оны шешу қажеттілігі оқушылардың сыни ойлауын дамытуға да қызмет етеді. Сонымен, жағдайды мұқият ойластыру, ойынға қатысушының көзқарасы бойынша жалғыз дұрыс жолды табу қажеттілігі логикалық ойлауды, дәлелді түрде сөйлеу қабілетін дамытады. Рөлдік ойынның негізгі ережелері: оқушыға өзін аудиториядан тыс, нақты өмірде туындауы мүмкін жағдайға қою ұсынылады. Бұл кез-келген нәрсе болуы мүмкін: көшедегі таныс кездесуден бастап, әлдеқайда қиын жағдайға дейін(іскерлік келіссөздер, конференциялар);
студент осындай жағдайдағы белгілі бір рөлге бейімделуі керек. Кейбір жағдайларда ол өзін ойнай алады, ал басқаларында ол қиялдағы рөлді қабылдауға мәжбүр болады;
рөлдік ойындар балалар үшін ең тартымды, өйткені ойнау арқылы олар өз қиялын толық көрсете алады. Әр түрлі рөлдерді қабылдай отырып, олар жанашырлық танытады, адамдар арасындағы қарым-қатынаста бағдарлай бастайды, ондағы шығармашылық мүмкіндіктерді көрсетеді.
Рөлдік ойындағы барлық дерлік оқу уақыты сөйлеу практикасына арналған, ал сөйлеуші ғана емес, сонымен бірге тыңдаушы да белсенді, өйткені ол серіктестің сөзін түсініп, есте сақтауы керек, оны жағдаймен байланыстырып, оған дұрыс жауап беруі керек.
Рөлдік ойынға қойылатын негізгі талаптар
1. Ойын оқушылардың қызығушылығын және тапсырманы жақсы орындауға деген ұмтылысын тудыруы керек, ол нақты қарым - қатынас жағдайына негізделген болуы керек
2. Рөлдік ойын мазмұны мен формасы жағынан жақсы дайындалған, нақты ұйымдастырылған болуы керек
3. Оны бүкіл топ қабылдауы керек
4. Ойын, әрине, достық, шығармашылық атмосферада өткізіледі. Оқушы рөлдік ойында неғұрлым еркін сезінсе, соғұрлым ол қарым-қатынаста болады. Уақыт өте келе ол өзіне деген сенімділік сезімін дамытады, өйткені ол әртүрлі рөлдерді қолдана алады