"ҮЛКЕН ЕЛ - ҮЛКЕН ОТБАСЫ-ҚАЗАҚСТАННЫҢ ЖЕТІСТІКТЕРІ"
Мақсаты:
Отансүйгіштік, махаббат пен құрмет сезімін тәрбиелеу.
кіші Отан: әдет-ғұрып, салт-дәстүр; адамдар арасындағы достық қарым-қатынас
әр ұлттың бақытқа құқығы бар
Сынып сағатының эпиграфы:
"Бір халық-бір ел-бір тағдыр.»
Құрал-жабдықтар.
1..Сынып сағатының тұсаукесері
2. Жер бейнесі бар сурет
3.Күн сәулесі (аты мен әкесінің атын жазу үшін)
ұлты)
4.Полиглот " ойынына арналған анаграммалар
5. Сынып сағаты тақырыбындағы түрлі-түсті плакаттар.
6. Mp3 форматындағы әндер "достар" гр "бөріқарақат" әні " болады
алғашқы қоңырау", "Қазақстан-менің өмірім"әні
Сынып сағатының барысы
"Алғашқы қоңырау болады"әнінен үзінді естіледі
Мұғалімі:
Сондықтан жаз ұшып кетті,
Аулада күз.
Жапырақтары сәл сарғайған -
Мектепке балалар.
Оқуды жалғастыру керек,
"5"үшін жақсы.
Мұғалім: бүгін бізде ерекше сынып сағаты бар
Біздің Отанымыз-Қазақстан , онда тұратын ұлттар туралы білеміз.
Біздің сынып сағатымыздың эпиграфын оқыңыз: "бір халық-бір ел
- бір тағдыр".
Біздің сынып сағатының соңында абай болыңыз,
жауап сұрақ.
- Неліктен біздің сынып сағатымызда біз осындай эпиграфты таңдадық.
Кіріспе блиц-сауалнама
оқушы
1.Біздің ел қалай аталады? (Қазақстан)
- Қазақстан-біздің үлкен Отанымыз.
2. Біздің мемлекет басшысын атаңыз?(Н.А.Назарбаев-президент)
3. Біз қай материкте тұрамыз?(Еуразия)
4. Біздің планета қалай аталады? (Жер)
5. Қазақстанда тұратын халық қалай аталады?(отандастар)
6. Біздің кішкентай Отанымыз қалай аталады, біз қайда тұрамыз және оқимыз?
Мұғалімі:
Сіздердің әрқайсыларыңыз балалар,
подрастая бастайды сұрады, өзінің ата-тегі. Ол туралы сұрайды
прабабушках және прадедушках. Сондықтан адамзат үнемі өзіне сұрақ қояды
сұрақ туралы жеке босандыру түп-тамырымен. Біздің ата-бабаларымыз... Біздің әрқайсымызда олардың
бәрі де, ал, тауып, өз бастаулары, білуге болады, барлық оның ішінде. Бәрін бастайық
бойынша-тәртібі. Жер бетінде адамдар қалай пайда болды? Адамзат ұзақ уақыт бойы ұмтылды
сіздің шығу тегіңізді анықтаңыз. Ғылыми білім әлі болмаған кезде, адамдар
бұл туралы әдемі аңыздар айтылды.
Мұғалімі:
Ғалымдар мұны дәлелдейді
адам шашты, төрт аяқты және құйрықты жануардан шыққан. Көрінген
адамдар бәрі бірдей болуы керек еді. Бірақ неге Жер бетінде өмір сүретін барлық адамдар
сырттай бір-бірінен ерекшеленеді ме? Адамдар аңыздар жасады. Мұнда тыңдаңыз
бір аңыздар.
Солтүстік американдық үндістердің аңызы.
Бірде құдайлар мүсіндерді мүсіндеді
адамдар балшықтан жасалған және оларды пешке отқа қойды. Атудан кейін олар сатып алды
кірпіш-қызыл реңк-бұл үндістер. Келесі жолы құдайлар ауырып,
пештен фигураларды уақытында алып тастауды ұмыттыңыз. Олар өртеніп, қара болды
головешки. Осылайша қара адамдар пайда болды. Содан кейін құдайлар сазды күйдіруден қорқады
мүсіншелер, оларды ертерек алып тастады және олар жағымсыз болып шықты
бозғылт қызғылт. Осылайша еуропалықтар пайда болды.
Аңыздың мазмұны туралы сұрақтар:
- Адамдардың мүсіндері неден жасалды?(саз)
- Үндістер, негрлер, еуропалықтар қандай түсті алды?(қызыл
қара, бозғылт қызғылт)
Мұғалімі:
- Неліктен адамдар әртүрлі тілдерде сөйлейді?
Библиялық аңыз бойынша, барлығы
бір кездері адамдар бір халық болған және бір тілде сөйлейтін. Олар мақтан тұтады
олар аспанға жетуге үміттенген үлкен Вавилон мұнарасын сала бастады.
Бұл үшін Құдай оларға ашуланып, тілдерді бөлді. Адамдар бұдан былай мүмкін емес
бір-бірімен келісіп, мұнара құрылысы тоқтады. Осылайша пайда болды
әр түрлі халықтар. Сонымен: "егер адамдар дос болса-тілдер дос"
-Сіз мұны қалай түсінесіз?
Ақпарат
-Кем дегенде 15 мың, мүмкін 20 мың түрлі халықтар мен
тілдер. Әлемдегі ең көп халықтар қандай?
- Ал бізде Қазақстанда 120-дан астам адам тұрады
ұлттар. Бір шаңырақтың астында тату отбасы тұрады.
Енді біз сіздің ұлтыңыз бойынша кім екеніңізді білеміз. Біз білеміз, бұл
күн-бәрімізді жылытатын сәулелер, біз қазір сіздермен бірге жасаймыз
күн сәулелерімен (күн жасау
ұлттар.)
Тақтаға күн мен сәулелер бекітілген (Алдын-ала
барлық балаларға таратылады. Әрқайсысы өз сәулесінде жазады
ұлты және тақтаға бекітіңіз.
- Біздің қаламызда тағы қандай ұлттар тұрады?
(Балалар тақтада қалады)
Мен, сен, ол, ол,
Бірге-бүкіл ел.
Бірге-тату отбасы,
"Біз" сөзінде - жүз мың"мен"
Большеглазых, көңілді ертеңгілік өтті,
Қара, қызыл және зығыр,
Қайғылы және көңілді
Қалалар мен ауылдарда!
("Достар" әні орындалады
"Барбарики")
5 оқушы
Мектеп-ең жақсы дос!
Екінші біздің туған үйіміз!
Мұнда біз ғылым курсын түсінеміз
Біз тату отбасымыз!
Мұғалімі:
-Қазақстан еліне тез көшейік.
- Елдің байырғы тұрғындарын атаңыз?(қазақтар)
Барлық басқа ұлттар үшін Қазақстан Отанына, туған жеріне айналды
үй.
- Қай тіл мемлекеттік тіл, қай тіл
ұлтаралық қарым-қатынас?(қазақ, орыс)
-Әр ұлттың, әр ұлттың өзіндік салт-дәстүрлері бар. Олар
бүкіл әлем халықтары бар. Олар халықтың өмір салтын, оның
әдеттер, ұлттар. Олар айтады: есіктегі қонақ-үйде бақыт. Қайдан келеді
қазақтың атақты қонақжайлығының бастауы?
Олар баяғыда, әлемде әлі де аз адамдар болған кезде айтады —
жабайы жылқыларды, сиырларды, қойларды бағып, бірінші болған қарт адам өмір сүрді
қазақ даласында малшы. Оның 3 ұлы болды. Өлу уақыты келгенде,
ол ұлдарын өзіне шақырды және былай деді: Мен сізге өз еңбегіммен тапқан барлық нәрсені қалдырамын
ақылмен. Менің малды төрт тең бөлікке бөліп, әрқайсысын табынға бөліңіз
әкенің ісін жалғастырыңыз. Өмір сүріңіз жұмыла білу және жақсылық өз ұрпақтары.
Таңданған ұлдар, біз есек естімедік пе, ата-анамыз, бірақ біз дұрыс түсіндік пе
сіздің жазаңыз? Біз үшеуміз, ал сіз малды 4 бөлікке бөлуді бұйырдыңыз. Кімге сен
төртінші бөлімді қалдырасыз ба? Әкесі жауап берді: мен малдың төрттен бір бөлігін қалдырамын
мейманға. Азық-түлік пен баспанаға мұқтаж, қажет немесе мұқтаж адамдарға рұқсат етіңіз
біздің үйде пайда болады, олар сізден баспана, сүйіспеншілік пен мол ем табады. Өтіп кетті
ғасырлар, содан бері көп нәрсе өзгерді. Бірақ барлық уақытта, жылдары мен күндері күшті
дала қонақжайлылық дәстүрі. Кім үйге күн мен түннің ортасында кірсе
қазақ, әрбір адамды сәлем мен Құрмет, бейбіт демалыс және жомарт қонақжайлылық күтеді.
-Балалар, біз бәріміз Қазақстанда бейбітшілік пен келісімде өмір сүріп жатырмыз,
астында көкшіл небосводом. Бәріміз бірге бүкілхалықтық мерекелерді атап өтеміз
- Неліктен оларды осылай атайды деп ойлайсыз?
Ойын:"Полиглот"
(оқушылар
екі командаға бөлінеді)
Ойынның түсіндірмесі:
Әр командада 10 анаграммасы бар парақ бар,
сіздің міндетіңіз-ұсынылған анаграммалардан сөздерді құрастыру және оларды аудару
қазақ тілі.
1. догро – қала
2. арнод-халық-халық
3. емсья-отбасы-отбасы
4. сән үйі
5. кязы-тіл-тіл
6. блех-нан-нан
7. нидора – Отан
8. қараңғылық-ана-ана
9. гдур-дос-жолдас
`
10. рим – бейбітшілік
(тексеру, ойынды қорытындылау)
- Ойланыңыз және жауап беріңіз, адам қандай қасиеттерге ие болуы керек?
(жауаптар оқушы)
Мұғалімі:
Қорытынды:
Егер адамдар осы қасиеттердің бәріне ие болса, онда Жер бетінде
соғыс, жанжал жоғалады. Адамдар зардап шекпейді және бір-бірін жек көреді. Барлық
сіз қай ұлтсызсыз, терінің түсі қандай. Біз бәріміз бір-біріміз
дос. Біз бір болсақ, біз жеңілмейміз.
– Біз үшін бір-бірімізді не жек көру керек?–Біз бұл әлемді өте жақсы көруіміз керек, сүйуіміз керек
оның осындай, ол қандай бар. Біз оның жанын ашып, онымен бірге бір нәрсе жасауымыз керек
мұнда және қазір әлемді кем дегенде бір тамшы жақсы және мейірімді етеді. Болыңыз
айналаңыздағы барлық нәрсеге мейірімді.
Неліктен біздің сыныптың эпиграфын таңдадық:
"Бір халық-бір ел-бір
тағдыр".
Себебі, "бір халық" - барлығына ортақ ұлттық
мүдделері.
"Бір ел" - бұл бәріміз үшін ортақ Отанымыз.
"Бір тағдыр" - бұл біз бірге өткен қиындықтар мен жеңістер!
Бұл біздің ортақ болашағымыз - гүлденген және гүлденген
Қазақстан!
Мұның бәрі сәтті іске асыру үшін дегенді білдіреді
Стратегия бірлік қажет
қоғам.
Соңында мен барлығынан шығып, жаттығу ойынын ойнауыңызды сұраймын
"Жақсы"
"Жақсы" (балалар шеңберде):
Жақсы, күн жарқырайды ма? (күн бейнеленген)
Жақсы! (хлопают в ладоши)
Жақсы, жел соғып тұр ма? (жел бейнеленген)
Жақсы! (хлопают в ладоши)
Достарыңызбен бірге жүру жақсы ма? (шагают)
Жақсы! (хлопают в ладоши)
Анама қарсы тұру жақсы ма? (өзіңізді құшақтаңыз)
Жақсы! (хлопают в ладоши)
Жақсы өлке? (қолды екі жаққа созыңыз)
Жақсы! (хлопают в ладоши)
Біздің үй қайда? (үй бейнеленген)
Жақсы! (хлопают в ладоши)
Биді айналдыру жақсы ма? (кружатся)
Жақсы! (хлопают в ладоши)
Қазақстандық болу жақсы ма? (бас бармақтарды ашыңыз)
Жақсы!
Мұғалімі:
Алайық бір-бірін крепко қолына.
Маған қайталаңыз :
Мен өз отбасымды жақсы көремін!
Мен өз елімнің бақытты азаматымын!
Мен өз Отанымды жақсы көремін!
Мен Қазақстан Республикасын мақтан тұтамын!
Бұл біздің сынып сағатымыз аяқталды.
Қайырлы жол, оқушылар!
Перезвоном колокольным
Қоңырау шалсын, қоңырау шалсын!