"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ТРОИЦКОЕ  АУЫЛЫНЫҢ НЕГІЗГІ ОРТА МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ  
КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОСНОВНАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА СЕЛА ТРОИЦКОЕ  ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Қазіргі мектепте кәсіптік бағдар беру жұмысын ұйымдастыру"мақаласы

Қазіргі мектепте кәсіптік бағдар беру жұмысын ұйымдастыру. Әлемде көптеген түрлі мамандықтар бар. Кейбіреулері мыңдаған жылдар бұрын пайда болған, ал басқалары біздің заманымызда.Сұрақ " кім болу керек?"- өмірлік маңызды мәселе. Оған жауап адамның кейінгі өміріне әсер етеді. Шатастырмау, дұрыс бағдарлау, кәсіптер әлемінде өз орнын табу қиын, әсіресе мектепті бітірген жас жігіт үшін. Ол қоғам үшін маңызды, қажетті және оның қажеттіліктері мен мүдделеріне сәйкес келетін мамандықты таңдауы керек. Жас жігітке немесе қызға өмірде өз орнын табуға көмектесу және кәсіби бағдар беру. Мамандықтар әлемі өте мобильді, кейбір мамандықтар өткенге айналады, басқалары пайда болады. Оқушыларға мамандықтар туралы жан-жақты ақпарат, Мамандық таңдау кезеңінде білікті кеңес, кәсіби қалыптасу кезеңінде қолдау және көмек қажет. Мамандық таңдауға дайындық сонымен қатар маңызды, өйткені ол тұлғаның жан-жақты және үйлесімді дамуының ажырамас бөлігі болып табылады және оны адамның адамгершілік, еңбек, зияткерлік, саяси, эстетикалық және физикалық жетілуімен, яғни оқу процесінің бүкіл жүйесімен бірлікте және өзара әрекеттесуде қарастыру керек. Мектепте кәсіптік бағдар беру жұмысын жүргізу көбінесе оқушылардың жас ерекшеліктеріне байланысты. I кезеңде еңбекке деген оң көзқарас қалыптасады, оның қоғам үшін маңыздылығы мен қажеттілігі, еңбектің күші мен сұлулығы ашылады, адамдарға пайдалы болу қажеттілігі қалыптасады. II кезеңде өмір жолын таңдаудың адамгершілік негіздері ашылады, оқушылар еңбек қызметінің нақты түрлерімен танысады, ересектердің еңбегі туралы идеялар шеңбері кеңейеді. Оқушыларға өнеркәсіптік және ауыл шаруашылығы өндірісі саласындағы ғылым жетістіктерінің практикалық қолданылуымен танысуға мүмкіндік беріледі. III кезеңде оқушылардың кәсіби мүдделері саналы болады. Кәсіптік бағдар беру процесінде оқушылар өндіріс экономикасы, механикаландыру және автоматтандыру деңгейі туралы толық ақпарат алады. Жоғары сынып оқушылары мамандық таңдау туралы шешім қабылдайды, олардың көпшілігі оқу іс-әрекетінің себептерін нақты анықтайды. Мектептегі кәсіптік бағдар оқушыларды мектептен шығаруға байланысты жеке іс-шаралардың жиынтығы емес, бүкіл білім беру жүйесінің органикалық құрамдас бөлігі ретінде қарастырылады. Жалпы, бұл жан-жақты дамыған тұлғаны қалыптастыру процесімен, оқушыларды өмірге, жұмысқа дайындаумен тығыз байланысты және мектепте бүкіл оқу барысында жүзеге асырылады. Мектеп әрдайым оқушыларына мамандық таңдауда көмек көрсету мәселесін шешіп отырды. Кәсіби бағдарлаудың педагогикалық мәнінің заманауи көрінісі оның маңызды компоненттерінің сипаттамасымен байланысты: кәсіби өзін-өзі анықтау және кәсіби мансап құрудың алғышарттарын құру.Бұл компоненттер, бір жағынан, жоғары сыныптардағы тәрбие жұмысының бағыты мен мазмұнын сипаттайтын ерекшеліктер ретінде әрекет етеді. Осы ерекшеліктер аясында оқушының кәсіби өзін-өзі анықтаудағы белсенді позициясын қалыптастыруға және болашақта кәсіби мансап құруға бағытталған кәсіби бағдарлаудың міндеттері мен мазмұны құрылады. Кәсіптік бағдар беру жұмысының принциптері: - Жүйелілік пен сабақтастық-жұмыс бірінші сыныптан бастап бітіру сыныбына дейін жүргізіледі. - Студенттерге олардың қызығушылықтарының жасына және қалыптасу деңгейіне байланысты сараланған және жеке көзқарас. - Мектептің, отбасының, кәсіптік оқу орындарының, жастарды кәсіптік бағдарлау орталықтарының, жұмыспен қамту қызметінің, қоғамдық жастар ұйымдарының өзара байланысы. - Кәсіби бағдарлаудың өмірмен байланысы (қоғамның кадрларға деген қажеттіліктерінің органикалық бірлігі). Кәсіптік бағдар беру жұмысының негізгі бағыттары: - Кәсіби ақпарат. - Кәсіптік тәрбие. - Кәсіби кеңес. Кәсіби ақпарат кәсіптер әлемі, өзін-өзі анықтау үшін маңызды адамның жеке және кәсіби маңызды қасиеттері, оқу орындарының жүйесі және кәсіп алу жолдары, қоғамның кадрларға деген қажеттіліктері туралы ақпаратты қамтиды. Кәсіптік тәрбие оқушылардың бейімділігі мен кәсіби қызығушылықтарын қалыптастыруды қамтиды. Кәсіби кеңес беру-оқушының жеке басын зерттеу және осы негізде кәсіби ұсыныстар беру. Кәсіби кеңес көбінесе жеке сипатта болады. 5-7 сынып оқушыларында танымдық тәжірибе мен кәсіби қызметке деген қызығушылықты игеруде оқушылардың жеке мағынасы дамиды; өз мүдделері мен мүмкіндіктері туралы идеялар ("мен" бейнесін қалыптастыру); әлеуметтік-кәсіптік практиканың әртүрлі салаларында: техника, өнер, медицина, ауыл шаруашылығы, экономика және мәдениет салаларында бастапқы тәжірибені игеру. Бұған студенттердің кәсіби сынамаларды орындауы ықпал етеді, бұл олардың жеке мүмкіндіктерін адамға кәсіби қызметке қойылатын талаптармен байланыстыруға мүмкіндік береді. 8-9 сынып оқушыларымен кәсіптік бағдар беру жұмысы таңдау бойынша факультативтік сабақтар және басқа курстар барысында білім беру сұранысын нақтылауға; оқыту бейінін таңдау туралы барабар шешім қабылдауды анықтау және қалыптастыру мақсатында топтық және жеке кеңес беруге; мүдделері мен қабілеттеріне, құндылық бағдарларына сәйкес келетін білім беру сұранысын қалыптастыруға бағытталған. 10-11 сынып оқушыларын өзін-өзі даярлау және өзін-өзі дамыту бойынша іс-әрекеттерге үйрету қажет, қызмет таңдалған еңбек түрінде кәсіби қасиеттерді қалыптастыруға бағытталған, кәсіби жоспарларды түзету, таңдалған қызметке дайындықты бағалау жүргізіледі. Ересек жасөспірімдер мен ерте жасөспірімдер арасындағы кезеңде мектеп оқушысының алдында кәсіби жолды таңдау мәселесі сөзсіз туындайды. Сұраққа жауап іздеу: "кім болу керек?"бұл оқушының өзі үшін ғана емес, жалпы айналасындағылар үшін де маңызды болады, өйткені Ресейдегі әлеуметтік тұрақтылық деңгейі көбінесе кәсіби таңдау сапасына, демек, еңбек қызметіне қанағаттануға байланысты болады. Кәсіби өзін-өзі анықтау орта мектеп оқушыларының өміріндегі басты мәселе болып табылады. Оның шешімі өмірдің мәнін, өзін іздеуге байланысты. Кәсіби өзін - өзі анықтау-болашақ кәсіби қызметке қатысты жеке тұлғаның өзін-өзі тануын дамыту процесі. Кәсіби өзін-өзі анықтаудағы басты қиындықтардың бірі-жоғары сынып оқушыларының жеке басының ерекшеліктерін мамандық талабымен байланыстыра алмауы, жеке тұлғаның кәсіби маңызды қасиеттерін нақты білуі және өзін мамандық тұрғысынан талдай алмауы. Жеке тұлғаның белгілі бір кәсіби салада саналы таңдауын жүзеге асыру үшін дәстүрлі түрде мектепке тиесілі маңызды рөл атқаратын оқу-тәрбие жұмысын алдын-ала және мақсатты түрде жүргізу қажет. Қазіргі мектепте бейінге дейінгі дайындық маңызды компонент болып табылады, оқушыларды оқытуды дараландыру және өмірлік маңызды таңдауға дайындау шарттарының бірі болып табылады, оның дәлдігі өз күштерін нақты бағалау, шешім қабылдау және жүзеге асыру, өз таңдауына жауап беру қабілетіне байланысты болады. Жалпы білім берудің жоғары сатысында бейіндік оқыту тұжырымдамасына сәйкес бейіндік оқыту жүргізіледі. Негізгі мектеп бұл процеске белсенді қатысуы керек екені анық: негізгі мектепте оқудың соңында жүйелі дайындық жұмыстарын жүргізу қажет. Бейіндік оқыту тұжырымдамасында "жоғары сатыда оқытуды бейіндеу идеясын іске асыру түлекті жауапты таңдау — өз қызметінің бейіндік бағытына қатысты алдын ала өзін-өзі анықтау қажеттілігінің алдында негізгі сатыға қояды"деп атап өтіледі. Осы жауапты таңдауға дайындықтың маңыздылығы — оқыту профилі, ал болашақта және болашақ мамандық-негізгі мектептегі бейін алдындағы дайындықтың маңыздылығын анықтайды. Бүгінгі таңда бейінге дейінгі дайындық — бұл болашақ оқытудың таңдаулы бағыттарына және кейінгі кәсіби қызметтің кең саласына қатысты негізгі мектептің жоғары сынып оқушыларының өзін-өзі анықтауына ықпал ететін педагогикалық, психологиялық-педагогикалық, ақпараттық және бағдарлау қызметі жүйесі деп айтуға болады. Бейін алдындағы дайындық бейіндік оқытудың бір бөлігі болып табылады, дайындық функцияларын орындайды, тоғызыншы, одан да жақсы сегізінші сынып оқушысына одан әрі оқу бағытын анықтауға көмектеседі. Мектеп мамандық таңдамайды, тек оқушы 10-11 сыныптарда немесе басқа оқу орнында оқитын Профильді таңдайды. Яғни, ол негізгі мектепті бітіргеннен кейін білім беру траекториясын өзі таңдайды. Осылайша, негізгі мектептегі бейін алдындағы дайындықтың негізгі мақсаты: балаларда одан әрі білім беру профилін саналы түрде таңдау қабілетін қалыптастыру. Оқушылар Профильді таңдауда өз қабілеттерін объективті бағалай білуі, сапалы білім алуға дайын болуы керек. Бейін алдындағы дайындықтың негізгі компоненттері: Студенттерге өз мүмкіндіктерін шынайы бағалауға және оқу профилін одан әрі таңдауға бағыттауға көмектесетін таңдау курстары. Білім беру мекемелерінің әртүрлі түрлерін қамтитын білім беру желісін құру: мектептер,қосымша білім беру мекемелері, Кәсіптік оқыту. Ақпараттық жұмыс, яғни оқушылар мен олардың отбасыларын аумақтық қол жетімді білім беру желісінің білім беру мүмкіндіктері туралы ақпараттандыру бойынша жоспарланған іс-шаралар.

Жаңартылған күні: 05.11.2024 12:24
Құрылған күні: 05.11.2024 12:24

Текст