Мақсаты: тұлғаның эмоционалды ерекшеліктерін, агрессивтілігін, қарым-қатынас саласын диагностикалау. Жас диапазоны әдістеме мектеп жасына дейінгі жастан бастап қолданылады. Әдістеменің жалпы сипаттамасы зерттеу әдісі психомоторлық байланыс теориясына негізделген. Психиканың жай-күйін тіркеу үшін моториканы зерттеу қолданылады (атап айтқанда, қозғалыстың графикалық ізі, сурет түрінде бекітілген доминантты оң қолдың моторикасы). И. М. Сеченовтың айтуынша," психикада пайда болатын кез - келген идея, осы идеямен байланысты кез-келген тенденция қозғалыспен аяқталады "(сөзбе-сөз - "кез-келген ой қозғалыспен аяқталады"). Егер қандай да бір себептермен нақты қозғалыс жүзеге асырылмаса, онда тиісті бұлшықет топтарында жауап қозғалысын жүзеге асыру үшін қажетті энергияның белгілі бір кернеуі жинақталады (идея - ойға). Мәселен, мысалы, қорқыныш тудыратын бейнелер мен ойлар аяқ бұлшықеттерінің топтарында және қол бұлшықеттерінде шиеленісті ынталандырады, бұл қорқынышқа қашу немесе қолдың көмегімен қорғану арқылы жауап беру кезінде қажет болады-соққы, жасыру. Қозғалыс тенденциясы кеңістіктегі бағытқа ие: Алып тастау, жақындау, еңкейту, түзету, көтеру, құлау. Сурет салу кезінде қағаз парағы (немесе сурет кенептері) кеңістіктің моделі болып табылады және бұлшықет жағдайынан басқа, кеңістікке деген қатынасты, яғни пайда болатын тенденцияны бекітеді. Кеңістік, өз кезегінде, тәжірибенің эмоционалды түсімен және уақыт кезеңімен байланысты: қазіргі, өткен, Болашақ. Бұл сонымен қатар психиканың тиімділігімен немесе идеалды - ақыл-ой жоспарымен байланысты. Субъектінің артында және сол жағында орналасқан кеңістік өткен кезеңмен және әрекетсіздікпен байланысты (ой-өкілдік, жоспарлау және оны жүзеге асыру арасында белсенді байланыстың болмауы). Оң жағы, алдыңғы және жоғарғы жағындағы кеңістік болашақ кезеңмен және тиімділікпен байланысты. Парақта (кеңістік моделі) сол жағы мен төменгі жағы теріс боялған және депрессиялық эмоциялармен, сенімсіздікпен және пассивтілікпен байланысты. Оң жағы (доминантты оң қолға сәйкес келеді) - жағымды түсті эмоциялармен, энергиямен, белсенділікпен, іс-әрекеттің нақтылығымен. Психомоторлық байланыстың және кеңістікке қатынасының жалпы заңдылықтарынан басқа, тест материалын түсіндіру кезінде символдар мен символдық геометриялық элементтер мен фигуралармен жұмыс істеудің теориялық нормалары қолданылады. Өзінің табиғаты бойынша "жоқ жануар" сынағы проективтілер қатарына жатады. Статистикалық тексеру немесе стандарттау үшін талдау нәтижесі сипаттама түрінде ұсынылуы мүмкін. Құрамы бойынша бұл тест индикативті зерттеудің жалғыз әдісі ретінде әдетте қолданылмайды және батареяны зерттеу құралы ретінде басқа әдістермен біріктіруді қажет етеді. Тестілеуге арналған Материал: А4 қағаз парағы (немесе өлшемі форматына жақын); түрлі-түсті қарындаштар. Нұсқаулық. Қағаз парағын толығымен пайдалану ұсынылады (және екіге бүгілмейді), оны субъектінің қолына беріңіз (ол қай жазықтықта сурет салуды таңдауы үшін) және оған ешқандай жазулар жасамаңыз. Тапсырмаға түсініктеме: "жоқ жануарды немесе табиғатта жоқ кез келген басқа тіршілік иесін ойлап тауып, сызыңыз. Бұл жаратылыс ертегідегі немесе мультфильмдегі кейіпкер болмауы керек, оны өзіңіз ойлап табуыңыз керек. Ол үшін жоқ есімді ойлап табыңыз". Сурет салу аяқталғаннан кейін балаға сұрақтар қойылады · * бұл тіршілік иесі қайда тұрады (оның үйі қандай)? * Ол немен қоректенеді? · Ол кіммен тұрады (Отбасы, табын, жалғыз)? * Ол қауіп төнген кезде өзін қалай ұстайды, мысалы, егер оған шабуыл жасалса? * Оның жаулары кім? * Оның достары кім (жерде тұратындардың бірі)? * Оған толық бақыт үшін не қажет? Көрсеткіштер және түсіндіру суреттегі позиция. Әдетте, сурет тігінен орналастырылған парақтың ортаңғы сызығында орналасқан. Қағаз парағы ақ немесе сәл кремді, жылтыр емес. Орташа жұмсақ қарындашты қолданыңыз; қаламмен және киізден жасалған қаламмен сурет салуға болмайды. Суреттің парақтың жоғарғы шетіне жақын орналасуы (неғұрлым жақын болса, соғұрлым айқын болады) өзін-өзі жоғары бағалау, қоғамдағы өз жағдайына наразылық, басқалардың мойындауының жеткіліксіздігі, алға жылжу және тану талабы, өзін-өзі растау тенденциясы ретінде түсіндіріледі. Төменгі бөліктегі суреттің орны-бұл кері тенденция: өзіне деген сенімсіздік, өзін-өзі бағалаудың төмендігі, депрессия, шешімсіздік, қоғамдағы өз позициясына қызығушылық, тану, өзін-өзі растау тенденциясының болмауы. Фигураның орталық семантикалық бөлігі (бас немесе оны алмастыратын бөлік). Басы оңға бұрылды - іс - әрекетке, тиімділікке тұрақты тенденция: ойластырылған, жоспарланған барлық дерлік-жүзеге асырылады немесе, ең болмағанда, жүзеге асырыла бастайды (егер ол тіпті аяқталмаса). Субъект өз жоспарларын, тенденцияларын жүзеге асыруға белсенді түрде көшеді. Басы солға бұрылды - рефлексияға, рефлексияға бейімділік. Бұл іс-әрекеттің адамы емес: жоспарлардың шамалы бөлігі ғана жүзеге асырылады немесе кем дегенде іске асырыла бастайды. Көбінесе белсенді әрекеттен қорқу және шешімсіздік. (Нұсқа: әрекет тенденциясының болмауы немесе белсенділіктен қорқу-қосымша шешілуі керек.) "Толық" позициясы, яғни басы суретшіге бағытталған (өзіне), эгоцентризм ретінде түсіндіріледі. Мазасыздықтың жоғарылауы көбінесе сезім мүшелерінің шамадан тыс санынан көрінеді. Мазасыз адамның өзі ықтимал қауіптерге өте сезімтал, сондықтан оның жаратылыстарына жоғары сезімталдық береді. Басында сезім мүшелеріне сәйкес келетін бөлшектер бар-құлақ, ауыз, көз. "Құлақ" бөлшегінің мағынасы тікелей: ақпаратқа қызығушылық, басқалардың өздері туралы пікірінің маңыздылығы. Сонымен қатар, басқа көрсеткіштер мен олардың үйлесімі бойынша Субъект оң бағаны алу үшін бірдеңе жасай ма, әлде басқалардың бағалауына тиісті эмоционалды реакциялар (қуаныш, мақтаныш, реніш, қайғы) шығара ма, оның мінез-құлқын өзгертпестен анықталады. Ерін сызбасы болмаған кезде тілмен үйлескен сәл ашық ауыз үлкен сөйлеу белсенділігі (әңгімелесу), ерін сызумен үйлескенде-сезімталдық ретінде түсіндіріледі; кейде екеуі де бірге. Тіл мен ерні жоқ ашық ауыз, әсіресе сызылған, қорқыныш пен қорқыныштың, сенімсіздіктің пайда болуының жеңілдігі ретінде түсіндіріледі. Тістері бар ауыз - ауызша агрессия, көп жағдайда - қорғаныс (теріс қасиетке, айыптауға, айыптауға жауап ретінде шағымданады, бұзылады, дөрекі). Балалар мен жасөспірімдерге дөңгелек пішінді сызылған ауыздың үлгісі тән (қорқыныш, мазасыздық). Көзге ерекше мән беріледі. Бұл адамға тән қорқыныш тәжірибесінің символы: иристің өткір сызбасымен ерекшеленеді. Кірпіктердің болуына немесе болмауына назар аударыңыз. Кірпіктер-истероидты-демонстрациялық мінез-құлық; ер адамдар үшін: оқушы мен иристің суреттерімен әйелдік қасиеттер сирек кездеседі. Кірпіктер сонымен қатар айналасындағылардың сыртқы сұлулығына және киіну тәсіліне таңдануға қызығушылық тудырады, бұған үлкен мән береді. Бастың ұлғаюы (жалпы фигураға сәйкес) субъектінің өзіне және айналасындағыларға ұтымды бастаманы (мүмкін эрудицияны) бағалайтынын көрсетеді. Баста қосымша бөлшектер де бар: мысалы, мүйіздер - қорғаныс, агрессия. Басқа белгілермен - тырнақтармен, қылшықтармен, инелермен бірге анықтаңыз - бұл агрессияның сипаты: өздігінен немесе қорғаныс реакциясы. Фигураның тірек, тірек бөлігі (аяқтар, аяқтар, кейде тұғыр). Бұл бөліктің бүкіл фигураның көлеміне және формасына қатысты негізділігі қарастырылады: а) шешім қабылдаудың негізділігі, парасаттылығы, ұтымдылығы, қорытынды жасау жолдары, пайымдауды қалыптастыру, маңызды ережелер мен маңызды ақпаратқа сүйену; б) пайымдаулардың үстірттігі, қорытындылардағы жеңілдік және пайымдаулардың негізсіздігі, кейде шешім қабылдаудың импульсивтілігі (әсіресе болмаған немесе болмаған кезде аяқтар жоқ). Аяқтардың денеге қосылу сипатына назар аудару керек: Байланыс дәл, Мұқият немесе абайсызда, әлсіз жалғанған немесе мүлдем қосылмаған - бұл олардың ойларын, тұжырымдарын, шешімдерін бақылау сипаты. Аяқтардың, аяқтардың, тірек бөлігінің кез - келген элементтерінің пішінінің бір түрі мен бір бағыты-шешім қабылдаудағы пайымдаулар мен көзқарастардың сәйкестігі, олардың стандарттылығы, қарапайымдылығы. Бұл бөлшектердің формасы мен позициясындағы әртүрлілік-көзқарастар мен пайымдаулардың бірегейлігі, тәуелсіздік және аналитикалық емес; кейде тіпті шығармашылық принцип (сәйкесінше ерекше формалар) немесе келіспеушілік (патологияға жақын). Фигура деңгейінен жоғары көтерілетін бөліктер функционалды немесе безендірілуі мүмкін: қанаттар, қосымша аяқтар, шатырлар, карапас, қауырсындар, садақтар, гүлді-функционалды бөлшектер-адам қызметінің әртүрлі салаларын қамту энергиясы, өзіне деген сенімділік, басқалардың бөлінбейтін және оқылмайтын қысымымен "өзін-өзі тарату", қызығушылық, мүмкіндігінше көбірек қатысуға деген ұмтылыс басқалардың істерінің қатарында күн астында орын алу, өз қызметіне деген құштарлық, кәсіпорындардың батылдығы бар. Декоративті бөлшектер-демонстрация, басқалардың назарын аударуға бейімділік, әдептілік (мысалы, жылқы немесе оның тауыс қауырсындарынан жасалған Сұлтандағы жоқ ұқсастығы). Құйрықтар. Олар өздерінің іс-әрекеттеріне, шешімдеріне, тұжырымдарына, ауызша өнімдеріне деген көзқарастарын білдіреді. Құйрықтар оңға бұрылады-олардың әрекеттері мен мінез-құлқына қатысты. Солға-өз ойларына, шешімдеріне көзқарас; жіберіп алған мүмкіндіктерге, өз шешімсіздігіне. Бұл қатынастың оң немесе теріс бояуы құйрықтардың жоғары бағытымен (сенімді, жағымды, көңілді) немесе төмен қарай құлау қозғалысымен (өз-өзіне наразылық, өз-өзіне күмәндану, жасаған, айтқан, өкінген және т.б.) көрінеді. Бірнеше, кейде қайталанатын, сілтемелерден тұратын құйрықтарға, әсіресе ұзын және кейде тармақталған құйрықтарға назар аударыңыз. Фигураның контурлары. Жоталардың болуы немесе болмауы (қалқандар, қабықтар, инелер түрі), контур сызығының сызылуы және күңгірттенуі бойынша талданады.