"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ТРОИЦКОЕ  АУЫЛЫНЫҢ НЕГІЗГІ ОРТА МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ  
КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОСНОВНАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА СЕЛА ТРОИЦКОЕ  ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Табысты студент, жетістікке жеткен адам?

Табысты студент, жетістікке жеткен адам?

Егер сіз кез-келген ата-анадан баласының сәтті болуын қалайтынын сұрасаңыз, жауап міндетті түрде иә болады. Ата-аналар «сәттілік» сөзін қалай түсінеді деген сұраққа жауап та шамамен бірдей: табысты бала - бұл ең алдымен жақсы оқитын адам. Алайда бәрі де қарапайым ма, жақсы бағалар өзіңізге қанағаттануға жеткілікті ме? Және ең бастысы, бұл табысты студент болашақта табысты тұлғаға айналады дегенді білдіре ме?

 

Табысты оқушы ма?

- Бұл тұжырымдама көпқырлы және, әрине, жақсы оқу бірінші орында тұр, дегенмен, қазірдің өзінде жақсы қабілеттермен жақсы оқу өте қиын, өйткені әр түрлі мектептердің талаптары әртүрлі, кез-келген оқушы жаман баға ала алады. Екіншіден, табысты студент ЖАҚСЫ оқи алады, оған қол жеткізу жүйесі бар. Ол мақсат қойып, оған жетуді біледі. Бірақ бұл тіпті кейде жеткіліксіз, ал оқушы өзін табысты деп санамайды, өйткені ол сыныптастарымен немесе мұғалімдермен жағымды қатынастар дамытпайды. Осыған байланысты ол мазасыздықты күшейтті, ал мазасыз, икемді үздік оқушыны табысты студент деп атауға болмайды. Сонымен, біз тағы бір терминге келеміз - әл-ауқат пен қауіпсіздік сезімі. Бұл сезім балада мектепте де, үйде де жүруі керек, ол өзін жақсы көретінін, бағалайтынын, құрметтейтінін сезінуі керек. Сонымен, осы қысқа тезистердің нәтижесінде біз табысты оқушыны қоршаған әлеммен және өзімен үйлесімді адам деп білеміз.

 

- Ең болмағанда оқу тұрғысынан табысты студент болудың рецептері бар ма?

- Сонда бар. Жақсы оқу үшін тілек, жоспар және белгілі дағдылар қажет. Мотивациядан бастайық. Егер ол жоқ болса, онда баладан жақсы сабақ күтуге болмайды. Сонымен, оған білім алу қажеттілігін қалай түсіндіруге болады? Бүгінгі прагматикалық балалар болашақ өмірі үшін бәрінен, оның ішінде оқудан мағынаны көргісі келеді. Ересектердің міндеті - осыны оларға түсіндіру. Шынында да, іс жүзінде табысты оқудың бірнеше мағынасы бар. Біріншіден, жақсы сертификатпен расталған белгілі бір білім жиынтығы - бұл мүмкіндіктер әлеміне ең сенімді билет. Әрине, ешкім алтын медаль иегеріне мұнай компаниясының президенті болуға кепілдік бермейді. Алайда, жан-жақты және білімді адамға жақын құрылымдарға түсу, жеткілікті жалақы, жан-жақты білімі мен дағдылары болмаса, мүмкін емес. Еңбек нарығындағы қатал бәсекелестік жағдайында. Екіншіден, балалар көбінесе қалыптасқан әлеуметтік шеңберге қанағаттанбайды және олар осы ортада жақсы оқығысы келмейді - үйдегі жаман жағдай, ата-аналармен және достарымен қарым-қатынас желімделмеген. Демек, бұл жағдайда баланың бойына жақсы оқу, әрине, өзі ұнатпайтын қоғамнан шығуға көмектесетінін сіңіру керек. Үшіншіден, бала көбінесе қандай білім және қай жерде өмірде пайдалы бола алатындығын білмейді. Ол қаншалықты пайдалы ақпаратқа ие болса, кейінірек мамандық таңдауда оның мүмкіндігі соғұрлым көп болады. Жақсы оқудың пайдасына белгілі бір санаттағы балалар үшін маңызды тағы бір дәлел - бүгінде С сынып оқушысы болу сән емес. Бірақ оқып, түсінген жақсы, кем дегенде бір-екі пән қалғандарынан жақсы, қазір норма болып саналады.

- Жоспар немесе іс-әрекетті жоспарлау дегеніміз не?

- Мен заттарды тек жұмыс үстелінде ғана емес, ойда да ретке келтіруді айтамын. Бұл баланың өзін сенімді сезінуіне және жиналуына көмектеседі. Мұндағы ұсыныстар қарапайым: сіз білім беру тапсырмаларының тізімін жасауыңыз керек, олардың ішіндегі ең маңыздыларын таңдауыңыз керек, мысалы, ертеңге дейін шұғыл, сөзбе-сөз орындалуы қажет үш тапсырма. Сіз оларға назар аударуыңыз керек. Мұнда уақыт туралы шешім қабылдау маңызды, яғни. өзіңізге уақыт шеңберін орнатыңыз. Әрі қарай - компьютерде жеңіл-желпі тағамдармен немесе ойын ойнаусыз тапсырмаларды орындау. Әйтпесе, осы үш тапсырманы орындау бүкіл күнді алуы мүмкін. Оларды жасағаннан кейін сіз аздап демалуға, босаңсуыңызға болады: сүйікті музыкалық композицияңызды тыңдаңыз, би билеңіз, көзге немесе арқаға арналған бірнеше жаттығулар жасаңыз, шоколадпен шай ішіңіз және қайтадан іскерлікке - онсыз да екінші дәрежелі нәрселер үшін.

Орындалған тапсырмаларды тізімнен жоюға кеңес бере аласыз. Бұл жұмыстың қалған бөлігін алуға ынталандыруға мүмкіндік береді және баланың өзін-өзі бағалауын жоғарылатады. - ол өзін мақтан тұтады және өз жоспарын орындай алдым деп ойлайды.

 - Оқыту барысында жетістікке жетуге арналған компоненттер тізіміндегі ең соңғы нәрсе - бұл дағдылар. Табысты студент осы мағынада не істей алуы керек?

- Оларды қысқаша тұжырымдауға болады: табысты студент болу үшін сізге көп оқу керек, тек бағдарламаға сәйкес емес, есте сақтау қабілетін дамытып, мидың шамадан тыс жүктелгенін ойлап, өзіңізді аямаңыз - олай емес, өйткені адам әлдеқашан аз мөлшерде пайдаланады екен сіздің миыңыздың мүмкіндіктерінің бір бөлігі. Тапсырмаларды бір түнге қалдырмаңыз. Есте сақтау кезінде ассоциацияларды қолдану пайдалы. Ең бастысы, кез-келген қиындыққа уақытша құбылыс ретінде қарауды үйренуіміз керек.

Оқушының жетістігі мұғалімге байланысты ма?

- Әрине, оның шәкірттерінің жетістігі табысты мұғалімге тікелей байланысты. Егер мұғалім өз саласының кәсіби маманы болмаса, егер ол оқушыларына сәттілік жағдайын жасай алмаса, онда бұл туралы айтуға ешнәрсе жоқ .. Егер мұғалім өзінің жеке және кәсіби құзыреттілігіне сенімді болса, өзінің ішкі жетістігіне сенімді болса, ол балалардың көзқарасына жағымды әсер етеді оған олардың оқу іс-әрекетінде сәттілікке деген ұмтылысын ынталандырады және сайып келгенде, оқушының жеке басына әсер етеді. Барлық балалардың қабілеттері әртүрлі, көбінесе олар бетінде жатпайды. Оқыту мен тәрбиеге сараланған тәсілді жүзеге асыра отырып, дарынды мұғалім дарынды балалардың шығармашылық қабілеттерін жүзеге асыру үшін үнемі жұмыс істейді және ең бастысы, олардың алған білімдерін өмірде пайдалану қабілетін қалыптастырады - бұл өте маңызды: мектеп қабырғасында ғана қалатын білім ешкімге қажет емес. Оқушы мен мұғалім арасындағы жағымды қарым-қатынастардың маңыздылығы кем емес - егер оқушы мұғалімді жақсы көрмесе немесе одан қорқатын болса, ал мұғалім оқушыны түсінбесе және қабылдамаса, онда қандай да бір жетістікке жету туралы мәселе туындауы мүмкін емес;

Ақылды мұғалім әр оқушының таланты мен қабілетіне қарамастан сәттілік жағдайын жасайды. Өйткені, бала өзіндік ерекшелігімен ерекшеленеді, ал мұғалім оны сәттілікке бағыттауы керек, өз күшіне деген сенімділікті оятуы керек. Мұғалім үшін жігіттермен беделге ие болу өте маңызды. Мұғалім құрметке ие болуы керек, егер оны құрметтейтін болса, онда жетістікке жету оңай.

 - Ал ата-ана туралы не деуге болады? Олар баласының мектептегі жетістігіне әсер ете ала ма?

 - Олар мүмкін және керек. Барлық отбасылар әр түрлі, баланың оқуына деген көзқарасы да әртүрлі. Кейбір аналар мен әкелер оның мектеп ісіне мүлдем қарамайды, басқалары, керісінше, оқу процесіне шамадан тыс араласады, ал басқалары балаларға деген барлық сүйіспеншілігімен оқуға қызығушылық танытуға уақыттары жоқ, өйткені олар ақша табумен айналысады. Жақсы жұмыс істейтін ата-аналардың тағы бір санаты бар - және балаларға жеткілікті көңіл бөлінеді, ал ата-аналардың балаға деген мінез-құлық стратегиясы дұрыс құрылған. Отбасы санаты мен балалардың тәрбиелік нәтижесіне байланысты әр түрлі. Яғни, мектеп оқушыларының тәрбиесіне отбасылардың әсер ету дәрежесінің оқу үлгерімінің нәтижелеріне, демек, сәттілікке тікелей тәуелділігі бар. Ата-аналардан талап етілетін ең басты нәрсе - балаларына сену және оларды жан-жақты қолдау.

- Ал бүгінгі күннің соңғысы, ең маңызды сұрақ: табысты оқушының табысты тұлғаға айналатындығын білдіре ме?

- Оған нақты жауап жоқ. Мектептегі табысты оқушының кейінгі өмірдегі тағдыры жұмыс істемегенде, адам өзінің біліміне өтінім таба алмаған кезде, өз қабілеттерін іске асыра алмаған кезде бәріміз мысал келтіре аламыз. Басқа мысалдар, C сынып оқушысы кәсіби салада өз орнын тапқанда, белгілі бір жетістікке қол жеткізді ... Сонымен қатар, мұндай мысалдар, әсіресе екінші нұсқадан, ережеден гөрі ерекшелік болып табылады. Ия, мектептегі әлсіз оқушыға өмірде сәттілік, туыстары немесе достары көмектесті, ал мықты оқушы бас тартты және жағдайларға қарсы тұра алмады. Алайда, екі жағдайда да жеке қасиеттер шешуші рөл атқарды - адамдармен байланыс жасау, жағдайды сезіну, интуицияны көрсету, мақсатқа жету үшін баптау. Мұның бәрі жеке тұлғаның сәттілігінің алғышарттарынан басқа ешнәрсе емес, ол уақытша, мүмкін, адамда ұйықтап жатыр. Жалпы, қазір ерекше жағдайлар өте сирек кездеседі және өмірдегі жетістіктер, жақсы сертификат, мықты білім, қарым-қатынас дағдылары бұрынғы оқушыны мектеп табалдырығынан тыс қалаған деңгейге шығаратындығын және керісінше, білім мен дағды болмаған кезде тек еркіндікке үміт артуды өмір дәлелдейді. бақытты мүмкіндік, кем дегенде, пайдасыз.

Жаңартылған күні: 07.10.2020 17:42
Құрылған күні: 07.10.2020 17:42

Текст