Ұзақмерзімді жоспардың бөлімі:
5-бөлім
XIX ғасырдағы империялар және олардың бақталастығы
|
Мектеп:
|
Мерзімі:
|
Мұғалімнің аты-жөні:
|
Сынып: 8
|
Қатысқаны: қатыспағаны:
|
|
Сабақ тақырыбы
|
Танзимат саясаты Осман империясын күшейтуге әсер етті ме?
|
Тарихи концепт
|
дәлелдемелер
|
Оқу мақсаттары
|
7.4.2.1 - түрлі мемлекеттердің өнеркәсіптік даму сатысына өту процесінің ерекшеліктерін салыстыру;
7.3.2.2 - XVIII-XIX ғасырдың ортасындағы халықаралық қатынастардағы өзгерістерді сипаттау
|
Сабақ мақсаты
|
- Осман империясының дамуына арналған танзимат саясатының салдарын анықтау;
- Танзимат саясатының сәттілігі туралы қорытынды жасау.
|
Бағалау
критерийлері
|
XIX ғасырдың ортасында Осман империясының сыртқы саясатындағы өзгерістерді оқушы сипаттайды;
- Осман империясындағы қоғам дамуының өндірістік кезеңіне көшу үдерісінің ерекшелігін анықтайды және оны басқа елдермен салыстырады.
|
Тілдік дағдылар
|
Пәнге қатысты лексика мен терминология
Осман империясы, Танзимат , басыбайлылық құқық, Кавказ, Қырым , Христианды- православиелік шіркеу, Севастополь , Панорамалық мұражай, Виктория орденінің кресі, Кеңес коммунистері, Кеңес Одағы
Пайдалы тіркестер:
Реформалардың жалпы себептері… болды
… билік кезіндегі реформаларының … реформаларынан айырмашылықтар болды.
Танзимат саясаты Осман империясын күшейте алмады, себебі…
Осы себеп ресми сипатқа ие деп айтуға болады, себебі…
Осы себеп бейресми болып табылады, себебі…
Осы салдар ең маңызды, себебі…
|
Сабақта қамтылатын
құндылықтар
|
Ынтымақтастық, ашықтық, толеранттылық. Әлемдік саясатты түсіну арқылы жаһандық азаматтық; әртүрлі елдердің даму кезеңдері.
Мәндер арқылы енгізіледі
әр елдің дамуының сипаттамаларын түсініп, сабақтың барлық кезеңдерінде оқушылардың өзара әрекеттесуі және мұғаліммен өзара әрекеттесуі.
|
Пәнаралық байланыс
|
Экономикамен өзара ықтимал коммуникация (өндірістік өзгерістер, өндірістік қатынастар); саясаттану (мемлекеттік нысандардағы өзгерістер); орыс тілімен (мәтінмен жұмыс істеу стратегиясы, терминологиямен жұмыс істеу)
|
Осыған дейін меңгерілген білім
|
Берілген бөлім 6 сыныпқа арналған Дүниежүзі тарихы курсының 3А тарауында өткен ІІ Осман, І Петр биліктерінің ерешеліктері туралы мәліметтерд қамтитын, сонымен қатар, 7.1.С тарауында ІІ Екатеринаның Ресейде билік еткен кезеңіне қатысты ақпараттармен байланысты. Осы тарау мемлекеттік және әлеуметтік құрылыс тақырыбы бойынша пәндік лексикалық қорды бекітуге бағытталған.
|
Сабақ барысы
|
Жоспарланатын уақыт
|
Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер
|
Ресурстар
|
Сабақтың басы
0-10 минут
|
(С) Ұйымдастыру кезі.
Үй тапсырмасын талқылау. Халықаралық қатынастардағы өзгерістерге оқушылардың назарын аудару.
XVIII ғасырда. Англияның Франциядан басқа бәсекелес болмаса, XIX ғасырда. колониялар үшін күрес күшейе түседі.
Сабақтың тақырыбына жауап беру жалпылау: Ресей мен Англия Иранға әсер ету үшін не үшін күрескен?
БЫМ (бастапқы ынталандырушы материал).
Оқушыларға Осман империясының картасын ұсыныңыз және білімнің өзектілігі ретінде - Осман II бейнесін көрсетіңіз.
Олармен сұрақтарды талқылаңыз:
- Картада қай мемлекеттің шекарасы көрсетілген?
- Бұл ел туралы не білесіз?
Оқушыларға сабақта Осман империясының 19-ғасырдағы ахуалын, онда орындалған реформалардың қажеттілігі мен жетістіктерін қарастыратындығын түсіндіріңіз.
|
Карта және Осман II бейнеленген слайд.
|
Сабақтың тақырыбына кіріспе
5-10 минут.
|
Оқушыларға сабақтың тақырыбын айтыңыз, оқу мақсаттарын және бағалау критерийлерін талқылаңыз, тақырыптың тарихи тұжырымдамасы - «себеп-салдар».
Оқу сабақтарының мақсатына негізделген сабақтың мақсаттарын Оқушылармен бірге қалыптастырады:
- Осман империясының дамуына арналған танзимат саясатының салдарын анықтау;
- Танзимат саясатының сәттілігі туралы қорытынды жасау.
|
Тақырыпты сипаттайтын слайдтар, оқу мақсаттары, бағалау критерийлері және сабақтың мақсаты
|
Сабақтың ортасы
10-13 минут
13-23 мин
|
(К) Осман империясының дамуы туралы қысқаша түсіндіріңіз, әсіресе Осман II ден бастап XIX ғасырдың ортасына дейін. Осы кезеңде билеген сұлтандарды атап шығыңыздар. 1876 жылға дейін билеген басқарған сұлтандарды уақыт тізбегіне салыңыз. (Селим III, Махмуд II, Абдул-Меджид I, Абдул-Хамид II).
(Т) XIX ғ., Осман империясының дамуы туралы SWOT-талдау жасаңыз (Қосымша 1). Оқушылар реформа жүргізудің қажеттілігіне акцент жасайды.
Тапсырмалардың дескрипторы:
- Осман империясының мықты 2 жағын дұрыс тапты;
- Осман империясының 2 әлсіз жағын көрсетті;
- Осман империясының 2 мүмкіндігін көрсеткен;
- Осман империясына төнген 2 қауіп-қатерді көрсетті;
- реформаның қажеттілігі туралы қорытынды жасады.
(С) Топтардың жұмысының нәтижелерін талқылаңыз, оқушылар анализ жасауы керек. Осы уақытта басқа топтар өз жұмыстары және басқа топтардың жұмыстарын бағалайды (өз-өзін бағалау және бір-бірін бағалау).
Талдау қорытындысы бойынша қорытынды жазады.
|
1-қосымша.
Ақпараттық мәтін.
|
Жұптық жұмыс
23-33 мин
|
(Ж) Осман империясын басқарған сұлтандар туралы оқушылармен еске түсіріңіз.
Оқушылар мәтінді оқи отырып тапсырманы орындауы қажет. (2-қосымша):
- Танзимат саясатының сипаттау,
- оның жүргізілу себептерін,
- жүргізілген реформалардың тізбесін
- оның салдарын сипаттау.
(С) Жұптар өзара бағалау үшін құрастырылған сипаттамалармен алмасады.
Тапсырманың дескрипторы:
- Оқушы танзимат саясатының кем дегенде 2 себебін дұрыс анықтады;
- Оқушы кемінде 2 реформаны дұрыс көрсетті;
- Оқушы жүргізілген реформалардың 3-тен кем емес салдарын дұрыс анықтады.
|
2-қосымша.
Танзимат саясатының ақпараттық мәтіні.
.
|
Түрік ашық хатымен жұмыс істеу
33 -36 мин
|
(С) Түрік ашық хаттың суретін оқушылармен талқылаңыз. Сипаттаманы келтіріңіз.
Оқушылардан келесі сұрақтарға жауап беруін сұраңыз:
- Конституцияның қабылдануы Танзимат саясатының сәттілігінің дәлелі болды ма?
- Танзимат саясатының сәттілігі/ сәтсіздігі себептері?
Тапсырманың дескрипторы:
- Оқушы танзимат саясатының сәттілігі/ сәтсіздігіне кем дегенде 2 себеп анықтады.
Танзимат саясатының сәттілігі туралы қорытынды жазуды ұсынамыз. Себептерін анықтауға болады немесе оны негізгі және орта, саяси, әлеуметтік-экономикалық деп бөлуге болады.
|
3-қосымша.
Түрік ашық хатының бейнесі.
|
Сабақтың соңы
36-38 мин.
|
Рефлексия
(Ж) Оқушылардың назарын сабақтың мақсатына, оқу мақсатына және бағалау критерийлеріне аударыңыз. Оқушыларғы өз деңгейлерін бағалауға мүмкіндік беріп, қандай қосымша жұмыс істеу қажеттілігін анықтаңыз.
|
|
Үй жұмысы
38-40 мин.
|
Үй жұмысы.
Осман империясын нығайту үшін оқушылар өз шараларын келтіреді.
Тапсырмаға арналған дескрипторлар:
- Оқушы саяси саладағы мәселелерді шешу жолдарын ұсынады;
- Оқушы экономикалық саладағы мәселелерді шешу жолдарын ұсынады;
- Оқушы әлеуметтік саладағы мәселелерді шешу жолдарын ұсынады;
- Оқушы жауапты схема/сұлтанға баяндама/ постер түрінде ұсынады:
|
|
Дифференциация – Сіз оқушыларға көбірек қолдау көрсету үшін не істейсіз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай тапсырма беруді көздеп отырсыз?
|
Бағалау – Оқушылардың ақпаратты қаншалықты меңгергенін қалай тексересіз?
|
Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтармен байланыс (тәрбиелік элемент)
|
Студенттердің жеке қабілеттерін ескере отырып, әртүрлі ресурстардың түрлерін таңдауда саралау (Гарднер бойынша түрлі интеллектілер теориясы); тапсырмаларды таңдауда - суреттермен, мәтіндермен жұмыс жасағанда, тұжырымдарды қалыптастырғанда. Сабақтың барлық сатыларында педагогикалық қолдаудың әртүрлі формалары ұсынылады
|
Сабақтың барлық тапсырмалары дескрипторлар арқылы бағаланады. Бағалаудың әр түрлі формалары пайдаланылады: өзін-өзі бағалау, жұп жұмысын өзара бағалау, топтардың жұмысын өзара бағалау, мұғалімнен ауызша кері байланыс.
|
Оқушылар топта және жұппен жұмыс кезінде класс айналасында жүрген кезде қауіпсіздік шараларын сақтау.
|
|
|
|
|
|
|
|
|