"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ТРОИЦКОЕ  АУЫЛЫНЫҢ НЕГІЗГІ ОРТА МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ  
КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОСНОВНАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА СЕЛА ТРОИЦКОЕ  ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Педагогтың "кәсіби" күйіп кетуі " тренингі және оның алдын алу"

Педагогтың "кәсіби" күйіп кетуі " тренингі және оның алдын алу"
________________________________________
Өзектілігі.Соңғы онжылдықтар ішінде білім беру мекемесінде мұғалімнің психикалық денсаулығын сақтау мәселесі ерекше өткір болды. Қазіргі қоғам білім беру жүйесіне жоғары талаптар қояды. Мұғалімдер осы талаптарға сай болуға тырысып, Кәсіби құзыреттілік деңгейін үнемі арттыруға мәжбүр, бұл өз кезегінде физикалық және зияткерлік жүктемелерге әкеледі. Жұмыстағы шиеленісті жағдайлар (сабақта оқушылармен өзара әрекеттесудің қиындықтары, оқушылардың тәртіпті бұзуы, ата-аналармен, әкімшілікпен, қызметкерлермен жанжал жағдайлары) мұғалімнің эмоционалды ресурстарының сарқылуына әкеледі. Кәсіби "күйіп қалудың" салдары отбасындағы проблемалар, туыстарымен және ең алдымен өз балаларымен қарым-қатынастың бұзылуы болуы мүмкін.
Демек, кәсіби "күйіп қалу" -бұл созылмалы стресс аясында дамып, жұмыс істейтін адамның эмоционалды, энергетикалық және жеке ресурстарының сарқылуына әкелетін синдром. Кәсіби " жану "теріс эмоциялардың ішкі жинақталуының нәтижесінде пайда болады, олардан тиісті" босату "немесе" босату " болмайды. "Күйіп қалу" қаупі-бұл қысқа мерзімді эпизод емес, "жерге жанудың"ұзақ мерзімді процесі.
Сондықтан қазіргі уақытта Мұғалімнің психологиялық жағдайын түзету және эмоционалды тұрақтылығын дамыту өзекті болып отыр. Мұғалім шиеленісті тиімді түрде "тастай" және жұмыс қабілеттілігін қалпына келтіре алуы керек, ал өзін-өзі реттеу әдістерін мақсатты пайдалану мұғалімге өзінің кәсіби шеберлігін арттыруға, оқушылармен және әріптестерімен қарым-қатынасты оңтайлы құруға көмектеседі.
Л. г. Федоренконың пікірінше, мұғалім қарым-қатынас жасайтын адамдарға (ең алдымен балалар мен олардың ата-аналарына) зиянды әсер етпеу үшін, өзімен, эмоционалды проблемаларымен күресу керек, стресстік жағдайдан шығудың жолын табу керек, яғни өзіңізден бастаңыз.
Бұл тренинг кәсібі адамдармен қарым-қатынас жасаумен байланысты және өзара әрекеттесу дағдыларын қажет ететін және өз сөздері мен іс-әрекеттерін бақылау қажеттілігімен байланысты мұғалімдерге арналған. Осыған байланысты мұндай жұмыс ерекше күш-жігерді қажет етеді және эмоционалды стрессті тудырады. Тренингте дамыған барлық дағдылар мұғалімдерге де, оқу орындарының басшыларына да кәсіби қызметте қажет.
Мақсаты: білім беру ортасында мұғалімдердің психикалық денсаулығын сақтау.
Міндеттері:
* Кәсіби "жану" ұғымымен, оның сипаттамасымен танысу.
* "Жану" белгілерінің көрінісін талдау, кәсіби қызметке қанағаттанбау көздерін анықтау.
* Кәсіби "жану" синдромының алдын алуға ықпал ететін жағдайлар жасау.
* Өзін-өзі реттеудің негізгі ұғымдары мен функциялары туралы түсінік беру.
* Эмоционалды жағдайды өзін-өзі реттеу тәсілдерін игеру арқылы эмоционалды стрессті жеңілдету.
* Тренингке қатысушылардың саны 8-ден 30 адамға дейін әр түрлі болуы мүмкін. Оңтайлы топ 12-16 адамнан тұрады.
* Тренинг 3-4 сағат ішінде өте кең бөлмеде өткізіледі.
Тренинг үш бөлімнен тұрады:
* Бірінші (кіріспе) тренингке қатысушылардың бір-біріне сенім, тілектестік және қабылдау атмосферасын құруға бағытталған.
* Екінші (негізгі) - бұл диагностикалық компонент және эмоционалды өзін-өзі реттеу дағдыларын игеру.
* Үшінші (қорытынды) позитивті өзін-өзі қабылдау және рефлексия дағдыларын қалыптастыруға бағытталған.
Табысты жұмыс істеу үшін кеңістікті жақсы ұйымдастыру қажет:
* Жеткілікті қарапайым және жақсы желдетілетін бөлме
* Қатысушылар саны бойынша орындықтардың болуы
Материалдар мен жабдықтар:
* Ақ қағаз А4
* Қаламдар, түрлі-түсті қарындаштар
* Жеке парақшалар түріндегі жәрдемақы
* Тренингтің әр қатысушысына Буклет
* Интерактивті тақта, проектор, компьютер
* Тренингке тірек Презентация, "Дельфинотерапия" презентациясы”
Мақсаты: жұмысқа қосу, жинақталған шиеленісті жою; біріктіру, топтық сенім құру және қабылдау.
1. Кіріспе. Мәселенің өзектілігі .
2. "Қарлы" жаттығуы.
Мақсаты: қатысушыларды бір-бірімен таныстыру, эмоционалды стрессті азайту.
Әдетте, жаттығу топтарында бір-бірін атымен атау әдетке айналады, сондықтан біраз уақыт бойы әкеңіздің аты бар екенін ұмытыңыз.
Нұсқаулық: ыңғайлы болыңыз, өз Атыңызды және көңіл-күйіңізді немесе күйіңізді көрсететін сын есімді атаймыз. Мысалы, Ирина тыныш. Келесі шеңберде алдыңғы қатысушыларды, содан кейін өздерін атау керек; осылайша, әрбір келесі қатысушы сын есімдермен көбірек атау беруге мәжбүр болады.
3. "Интроспекция" жаттығуы (A4 парақтарын, қаламдар мен түрлі-түсті қарындаштарды тарату).
Нұсқаулық: парақтың сол жартысында үш геометриялық фигураның біреуін (№3 слайд) таңдап, фигураны сіздің күйіңізді, көңіл-күйіңізді көрсететін түске бояңыз.
Талқылау: қазіргі жағдайды сипаттаңыз және оны белгілеу үшін неге дәл осы түс пен осы фигураны таңдағаныңызды түсіндіріңіз.
4. Бос орын "жаттығуы”
Мақсаты: эмоционалды стрессті жеңілдету, өйткені таныс және бейтаныс топтағы ең қиын нәрсе-көзге еркін қарау және бір-біріне қол тигізу.
Нұсқаулық: бірінші және екінші. Алғашқы садятся шеңбер арналған орындықтар, екінші орындарынан тұрады, бірінші, екінші үшін спинку мен орындық салады қолына спинку орындықтың (егер арқалықтың жоқ болса, қолына қозғалады арқаға). Тек бір қатысушының алдында орындықта ешкім отырмайды - "бос орын". Оның міндеті-бос орынға отырғандардың біреуін азғыру. Мұны өзіңіз шақырған адамға мұқият қарап, сөзсіз жасау керек. Егер біреу Мұқият, шақыратын көріністі көрсе, олар жүгіріп, бос орын алуы керек.Кімде-кім тұр артында тиіс ұстау убегающего, схватив оның иығына. Егер сіз қашып бара жатқан адамды ұстасаңыз, онда "бос орын" бар қатысушы екіншісін тартады, егер жоқ болса, енді оның міндеті - біреуді өзіне тарту (сонымен бірге көзімен), яғни қайтадан серіктес алу.
Біраз уақыттан кейін серіктестер орындарын ауыстырады: отыратын адам орындықтың артында, ал отыратын адам отырады.
Талқылау: алған әсерлеріңіз бен сезімдеріңіз туралы айтып беріңіз
5. Карусель " Жаттығуы”
Мақсаты: байланысқа көмектесетін және кедергі келтіретін факторларды көрсету.
Нұсқаулық: алма, алмұрт үшін төлем жасаңыз. Алмұрт сыртқы шеңберді құрайды және орнында, алма - ішкі шеңбер олар алға қадам жасайды. Ол екі шеңберді құрайды: бір-біріне ішкі және сыртқы тұлға. Мақта арқылы сіз айтылған тақырыпты қарама-қарсы талқылаудан бастайсыз және қайтадан мақта арқылы басқа серіктеске қарама-қарсы бағытта қозғала бастайсыз. Сіз қайтадан байланыс орната бастайсыз.
Талқылау тақырыптары әртүрлі болуы мүмкін, мысалы:
- Мен қайда тудым.......
- Мен сияқты, немесе менің ата-анам біздің қаламыздың тұрғындары болды ... .
Талқылау:
- Кіммен байланыс орнату оңай болды және неге?
- Кіммен байланыс орнату қиын болды және неге?
- Алған әсерлеріңіз қандай?
6. Жаттығу " орындарды ауыстырыңыз кім…”
Мақсаты: байланыс орнату және тренингке оң мотивация жасау.
Нұсқаулық: шеңбердің ортасында тұрған (мен оны бастаймын) қандай да бір белгісі бар барлық адамдарға орын ауыстыруды (ауыстыруды) ұсынады. Мысалы, мен: "күш пен қуатқа толы барлық адамдарды ауыстырыңыз" дегенде, өздерін осы санатқа жатқызатындардың бәрі орын ауыстыруы керек.
Үлгі тізім:
- Жиі шаршайды.
- Кімде көңіл-күй жизнерадостное, оптимизм толық.
Талқылау: бейімделуге, серіктесті жақсы тануға, көңіл-күйді көтеруге бағытталған тренингтің бірінші бөлімін қорытындылайық.
II бөлім
1. Жаттығу: "Күту”
Мақсаты: қатысушылардың үміттерін анықтау. Сұранысты түзету.
- Әрқайсыңыз жаңа істен бірдеңе күтесіз.
- Сіз бұл тренингтен не күтесіз?Үміттеріңізді парақтың оң жақ бағанына жазыңыз.
- Ал енді тренингтен не күтетініңізді оқып көрейік.
Сіз жазған нәрсе жаттығу барысында өзгеруі мүмкін. Сіз күтпеген нәрсені алуыңыз мүмкін. Көп нәрсе сіздің белсенділігіңізге де байланысты болады. Тренинг соңында біз өз үміттерімізді талдауға мүмкіндік аламыз.
2. "Кәсіби" күйіп қалу шағын дәрісі”
Біздің тренингіміз бүгін кәсіби күйіп қалу синдромының алдын алуға арналған.
Кәсіби "жану" синдромы-бұл уақыт өте келе дамитын процесс. "Күйіп қалудың" басталуы жұмыста қатты және ұзаққа созылған күйзелісте жатыр. Бұл жағдайда, егер адамға сыртқы және ішкі талаптар өз ресурстарынан асып кетсе, оның психофизикалық жағдайының теңдігі бұзылады. Сақталған немесе өсіп келе жатқан теңгерімсіздік эмоционалды, энергетикалық және жеке ресурстардың толық сарқылуына және жұмыс істейтін адамның "күйіп қалуына" әкеледі.
Кәсіби "күйіп қалу" медициналық диагноз емес және бұл жағдай әр адамға оның өмірі мен мансабының белгілі бір кезеңінде тән дегенді білдірмейді. Алайда, "жану" - бұл өте қауіпті процесс және теріс эмоциялардың ішкі жинақталуы нәтижесінде олардан" тиісті "босату немесе" босату " болмайды. Күйіп қалу қаупі-бұл қысқа мерзімді эпизод емес, "жерге жанудың"ұзақ мерзімді процесі. Және осы синдромға ұшыраған адам оның симптомдары туралы аз біледі, тек өз-өзіне күмәндану сезімін және жеке өміріне қанағаттанбауды бастайды.

Жаңартылған күні: 12.04.2021 09:46
Құрылған күні: 12.04.2021 09:46

Текст