ТРОИЦК ОРТА МЕКТЕБІ " КММ»
Биология және физика бойынша сыныптан тыс іс-шара.
Физика және биология қиылыстарында физика және биология бойынша сыныптан тыс іс-шараның конспектісі”
Мақсаты іс-шаралар:
1. Арттыруға деген қызығушылығын физика және биология.
2. Физика мен биологияның өзара байланысын тірі және жансыз табиғаттың бірқатар заңдарының ортақтығы негізінде көрсету, материалдық әлемнің бірлігі туралы идеяларды тереңдету.
3. Оқушылардың ойлау қабілетін жандандыру,өз бетінше қорытынды жасау, сөйлеуді дамыту.
4. Қарсыластарға құрметпен қарауды қалыптастыруға ықпал ету.
5. Жеке тұлғаның өзін-өзі растауы үшін эмоционалды жағдай жасау.
Ойынға түсініктеме:
Ойынның мәні-сұрақтарға дұрыс жауап беру. Ойын уақыты 40-50 минут.
Ойын барысында 3 тур қарастырылған:
1. Жаттығу-іріктеу кезеңі (жеке). Қатысушыларға қарапайым сұрақтар ұсынылады, жауаптары үшін жетондар беріледі (1 Жауап – 1 жетон). Қыздыру нәтижесінде бір параллельдің әртүрлі сыныптарының командалары қалыптасады.
2. Негізгі ойын (командалық тур). Неғұрлым күрделі сұрақтар ұсынылады, командаларға мәселені талқылауға және жауап туралы ойлануға уақыт беріледі (3 минут). Толық жауап берген Команда жетондар алады (жауаптың толықтығы мен дұрыстығына байланысты 1, 2, 3). Пән мұғалімдері қажет болған жағдайда жауаптарға түсініктеме береді.
3. Қуып жету (командалық тур). Тірі организмдердегі физикалық құбылыстарға мысалдар келтіру керек. (1 Мысал – 1 балл).
Қорытындылау. Нәтижелер қарапайым және өте жылдам. Қатысушылар ойынға жиналған таңбалардың санын есептейді. Командалық біріншіліктен басқа ойыншылардың жеке біріншілігінің қорытындысын да шығаруға болады.
Ойын барысы:
БИОЛОГ Сәлеметсіз бе, біз сіздерді қарсы алуға қуаныштымыз және викторинаға қатысуды ұсынамыз.
ФИЗИК викторинаның әр сұрағына жауап беру үшін физика мен биологияның екі пәнін білу қажет. Біздің заттарымызды не біріктіретінін білесіз бе?
Балалар: (бұл жаратылыстану ғылымдары, табиғат туралы ғылымдар)
БИОЛОГ-табиғат әлемі бөлінбейтін тұтас, ондағы барлық заттар мен құбылыстар бір-бірімен байланысты және біртұтас заңдарға бағынады, біздің ғылымдарымызда көптеген қиылысу нүктелері бар.
Физика және биология қиылысында физик, биофизика ғылымы дүниеге келді. Биофизика дегеніміз не?
Викторинаны бастаймыз, үздік қатысушыларға біздің пәндер бойынша "5" кепілдік береміз.
Қыздыру 1 ТУР (іріктеу туры). Бұл бір мәнді жауаптарды талап ететін қарапайым сұрақтар. Дұрыс жауап үшін сіз чип аласыз, дұрыс жауап - 1 ұпай (1 белгі) (слайдтар 3 – 14)
1. Балықтарға қандай физикалық заң белгілі? (Денелердің жүзу Заңы).
2. Дененің "мәңгілік қозғалтқышы" қандай? (Жүрек)
3. Неліктен құстар сымдарда отырады және оларды электр тогымен өлтірмейді? (Құс жерге тиіп кетпейді)
4. Неге ұшақтарда құлақ салады? (Қысымның айырмашылығына байланысты)
5. Су есептегіш қоңызының суда оңай сырғып кетуіне көмектесетін физикалық құбылыс қандай? (Беттік керілу)
6. Аңыз бойынша, қандай физикалық заң алма ашуға көмектесті? (Жалпы гравитация заңы).
7. Адам ағзасында қандай сәулелер күйік пен күйік тудырады? (Ультракүлгін)
8. Көру органында қандай физикалық құрылғы бар? (Линза)
9. Неліктен ғарыш кеңістігінде салмақсыздық пайда болады? (Ғарыш кеңістігінде дене салмағы жоқ).
10. Неліктен торғайлар қатты аязда жыртылады? (Қауырсындардың арасында ауа оқшаулағыш "жастық" жасалады»)
11. Айдаһарлардың қанаттарының иридесцентті түсін қандай физикалық құбылыс түсіндіреді? (Мөлдір пленкадағы күн сәулесінің кедергісі).
12. Неліктен судағы балыққа түрмеге түсу қиын? (судағы жарықтың сынуына байланысты)
Негізгі ойын 2 ТУР дұрыс толық жауап - 3 ұпай (слайд 16 – 23)
1. Келе жатқан көктемнің белгілері – көбінесе ағаштар мен ескі діңгектердің жанында пайда болатын еріген заттар. Неліктен қардағы шұңқырлар ағаш бұтақтарының айналасында пайда болатынын ойлаңыз және түсіндіріңіз?
(Күндіз ағаш бұтақтары қызып, белгілі бір жылу төмендейді. Нәтижесінде топырақ жылынып, магистральдардың айналасындағы қар ериді).
2. Неліктен суық ауа-райында көптеген жануарлар допқа айналады?
(Бүктелген жануардың денесінің беті кішірек, сондықтан ол аз салқындатылады. Суық ауамен аз байланыста болғандықтан және конвекция аз болғандықтан).
3. Неліктен физикалық тұрғыдан шөппен шөп шабу оңай?
(Шық сабақтың массасын көбейтеді, сондықтан қиғаш соққымен ол аз деформацияланады (бүгіледі) және кесу оңай. Сонымен қатар, шық орамалдың қозғалысын жеңілдететін майлау рөлін атқарады).
4. Қарлығаштар жердің үстінен ұшады-жаңбыр жауады. Бұл халықтық белгіні бәрі біледі. Оны физика тұрғысынан қалай түсіндіруге болады?
(Қарлығаштар олар жейтін жәндіктер орналасқан жерге ұшады. Жаңбыр алдында ауа
ол ылғалмен қаныққан, ол жәндіктердің қанаттарына түсіп, оларды ауырлатады, сондықтан жәндіктерге көтерілу қиын, олар жерден ұшып кетеді, Қарлығаштар да сол жерде ұшуға мәжбүр болады).
5. Паразиттердің шағуына бейім және кенелер мен москиттерді тартатын адамдар бар
және басқа жәндіктер. Кешкі серуендеу кезінде мұндай адам көп нәрсені тартады
масалар. Жәндіктер оны тістей бастайды, ал жәбірленуші белсенді түрде жойылады, бірақ осылайша тартады
масалар одан да көп. Кейбір адамдардың тістеуге бейімділігін қалай түсіндіруге болады және неге өзін белсенді қорғап, мұндай адам жәндіктерді көбірек тартады?
(Өздеріңіз білетіндей, барлық денелер энергия шығарады. Адамның жеке ерекшеліктерінің бірі-белгілі бір жылу шығару қабілеті. Көп мөлшерде жылу шығаратын адам көптеген паразиттерді өзіне тартады. Белсенді бұлшықет жұмысы кезінде жылу мен жылу сәулеленуі артады).
6. Найзағай кезінде жаңбыр мен найзағай кезінде ағаштардың астына тығылуға болмайды. Бұл әсіресе емен үшін қауіпті. Неліктен түсіндіруге тырысыңыз?
(Найзағай кезінде ағаштар табиғи найзағай ретінде қызмет етеді. Еменнің тамыры топырақтың сулы қабаттарына терең еніп, жер ретінде қызмет етеді)
7. Арман шөптерінің гүлі, басқа ерте көктемгі өсімдіктердің гүлдері сияқты, мысалы, медуницалар түсі бар
фиолетовых, лиловых түсті. Примроздар гүлдейді, мамыр күнін жылытады, сары сары майлар мен одуванчика, қызғылт купальниктер пайда болады. Гүлдердің түсі олардың өміршеңдігін қамтамасыз етеді. Өміршеңдік өсімдік короллаларының түсімен қалай байланысты?
(Ерте көктемгі гүлдердің көк-күлгін түсі оларға күн энергиясын көбірек сіңіруге мүмкіндік береді
света. Ұйқы шөптерінің жапырақтары ең аз энергияны алатын жарық сәулелерін көрсетеді, қалғандары
олар ерте көктемнің суық күндерінде "жылыну" үшін сәулелерді сіңіреді. Керісінше, кейінірек гүлдейтін өсімдіктер күн спектрінде максималды энергия алатын сәулелерді көрсетеді-сары сәулелер, егер олар шағылыспаса, сіз"тірі қайнатуға" болады. Сондықтан, мысалы, осындай алтын түсті сары май).
8. Біз қыста ұшып бара жатқан құстардың мектептерін қайғылы түрде алып жүреміз және оларды көктемде қуанышпен қарсы аламыз.
Крандардың отарын тән сына арқылы тануға болады. Неге журавли летят клином ізімен вожаком?
(Ауа кеменің мұрны сияқты көшбасшының денесін орайды. Кептеліс бұрышында қарсылық азаяды
ауа. Джемнің қанаттарын қағу, сонымен қатар ауа толқынын тудырады және қозғалысты жеңілдетеді
әлсіз құстар).
Қуып жету 1 Мысал - 1 ұпай (мысалдар неғұрлым көп болса, соғұрлым көп ұпай) (слайд 25 - 26)
1. Энергия жоғалмайды,
Физиканы кім үйретеді, ол біледі.
Өйткені, ол әрқашан сақталады,
Кетпесе жоқ ізінің,
Ал коль басқа түрге айналды,
Онда бәрібір ғой сақталды.
Тірі организмдердегі энергияның өзгеруіне мысалдар келтіріңіз
2. Бір заттың молекулалары
Оңай еніп басқа,
Диффузия құбылысы-достар,
Онда тірі бар.
Тірі организмдерде болатын диффузияға мысалдар келтіріңіз
Қорытындылау