"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ТРОИЦКОЕ  АУЫЛЫНЫҢ НЕГІЗГІ ОРТА МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ  
КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОСНОВНАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА СЕЛА ТРОИЦКОЕ  ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

ТАҚЫРЫБЫ: "ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕПТЕ ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ КЕҢІСТІГІН ҰЙЫМДАСТЫРУ"

ТАҚЫРЫБЫ: "ЖАЛПЫ БІЛІМ БЕРЕТІН МЕКТЕПТЕ ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ КЕҢІСТІГІН ҰЙЫМДАСТЫРУ" Мүмкіндігі шектеулі балалар-бұл денсаулық жағдайы білім беру бағдарламаларын игеруге кедергі келтіретін немесе оны оқыту мен тәрбиелеудің арнайы жағдайларынан тыс қиындататын балалар. Бұл мүгедек балалар не 0-ден 18 жасқа дейінгі, белгіленген тәртіппен мүгедек балалар деп танылмаған, бірақ дене және (немесе) психикалық дамуында уақытша немесе тұрақты ауытқулары бар және оқыту мен тәрбиелеудің арнайы жағдайларын жасауды қажет ететін басқа да балалар. Мүмкіндігі шектеулі оқушылар тобы өте гетерогенді. Оған әртүрлі даму бұзылыстары бар балалар кіреді: есту, көру, сөйлеу, тірек-қимыл аппараты, интеллект, эмоционалды-еріктік саланың айқын бұзылулары, соның ішінде аутизм бұзылыстары, психикалық дамуы тежелген, дамудың күрделі бұзылыстары бар балалар. Мүмкіндігі шектеулі балалардың дамуындағы айырмашылықтардың ауқымы өте үлкен: қалыпты дамып келе жатқан, уақытша және салыстырмалы түрде оңай шешілетін қиындықтардан бастап, орталық жүйке жүйесінің қайтымсыз ауыр зақымдануы бар балаларға дейін; қалыпты дамып келе жатқан құрдастарымен бірге тең дәрежеде білім алуға арнайы қолдауы бар баладан бастап олардың мүмкіндіктеріне бейімделген жеке білім беру бағдарламасына мұқтаж балаларға дейін. Медицина, техника, цифрлық технологиялар, арнайы психология және түзету педагогикасы саласындағы ғылыми жетістіктерді ауқымды практикалық қолдану мүмкіндігі шектеулі балалардың бір бөлігі жеті жасқа дейін психикалық дамудың нормаға жақын деңгейіне жетуіне әкеледі, бұл бұрын оқшауланған жағдайларда байқалған, сондықтан ерекше болып саналды. Осының салдарынан дамуында нормативке неғұрлым жақын мүмкіндігі шектеулі балалардың бір бөлігі арнайы білім беру кеңістігінен - арнайы (түзету) мектептерінен - бұқаралық мектептің жалпы білім беру кеңістігіне заңды түрде қайта бөлінеді. Негізгі себеп-жалпы білім беру мекемесі-баланы әлеуметтендірудің негізгі институты. Бұл жағдайда жалпы білім беретін мекеме өз контингентінің Ерекше бөлігінің қажеттіліктері мен мүмкіндіктеріне – мүмкіндігі шектеулі балаларға бейімделуі керек. Баланың дамуындағы ауытқулар оның әлеуметтік және мәдени тұрғыдан анықталған білім беру кеңістігінен кетуіне әкеледі. Адамның даму көзі ретінде баланың қоғаммен және мәдениетпен байланысы өрескел бұзылады. Сонымен қатар, кәдімгі ересек мәдени тасымалдаушы, әдетте, әр қалыпты дамып келе жатқан баланың құрдастарының ортасында, қоғамда, мәдениет әлемінде арнайы ұйымдастырылған оқу жағдайларынсыз алатын әлеуметтік тәжірибені қалай жеткізу керектігін білмейді. Осының арқасында мүмкіндігі шектеулі балалар құрдастарына тән танымдық қызығушылықтары мен білім беру қажеттіліктерімен қатар ерекше оқу қажеттіліктеріне ие. Ерекше білім беру қажеттіліктері әртүрлі санаттағы балаларда ерекшеленеді, өйткені олар психикалық дамудың бұзылуының ерекшелігімен анықталады. Олар белгілі бір бұзылулары бар балаларға арналған оқу процесін құрудың ерекше логикасын анықтайды, білім берудің құрылымы мен мазмұнында көрініс табады. Мұндай баланың ерекше білім беру қажеттіліктерін қанағаттандыру арқылы ғана оған жалпы білімге жол ашуға болады. Инклюзивті білім берудің мақсаты-мүмкіндігі шектеулі баланы жалпы біліммен таныстыру жолындағы әлеуметтік, физиологиялық және психологиялық кедергілерді еңсеру, оны мәдениетке енгізу, қоғамда өмір сүруге баулу. Инклюзивті білім беру келесі міндеттерді шешуге арналған: - Мүмкіндігі шектеулі баланың жалпы және ерекше білім беру қажеттіліктерін қанағаттандыруды қамтамасыз ететін бейімделген білім беру ортасын құру; - дамудың бұзылуының ерекшелігі мен ауырлығын, әлеуметтік тәжірибені, жеке және отбасылық ресурстарды ескере отырып, мүмкіндігі шектеулі балаға жеке педагогикалық көзқарасты қамтамасыз ету; -оқытуды ерекше түрде құру – арнайы міндеттерді, оқыту мазмұнының бөлімдерін, сондай-ақ норма жағдайында дәстүрлі тәсілдермен қол жеткізілетін білім беру міндеттеріне қол жеткізу әдістерін, тәсілдері мен құралдарын бөліп көрсете отырып; - білім мен оқу дағдыларын игеру процесі және әлеуметтік тәжірибені, өмірлік құзыреттерді дамыту процесі;-балаларды интеграциялау процесін психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ету мүмкіндігі шектеулі жандар білім беру және әлеуметтік ортаға, балаға және оның отбасына жәрдемдесу, педагогтарға көмек көрсету; - мүмкіндігі шектеулі балаларды оқытуға арналған мамандандырылған бағдарламалық-әдістемелік кешендерді әзірлеу; - білім беру процесіне қатысатын әртүрлі бейіндегі мамандар мен ата-аналардың өзара іс-қимылын үйлестіру және үйлестіру;- ерекшелігі мен ауырлығы әртүрлі мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту және дамыту мәселелерінде педагогтердің кәсіби құзыреттілігін арттыру; - білім беру процесіне қатысушылардың әртүрлі даму және даму бұзылыстарына толерантты қабылдауы мен көзқарасын қалыптастыру; - мүмкіндігі шектеулі балаларға. Күтілетін нәтижелер: - мүмкіндігі шектеулі балалардың қоғамнан оқшаулану жағдайынан шығуы;- мүмкіндігі шектеулі балалардың білім алуға конституциялық құқықтарын іске асыру-олардың жеке мүмкіндіктеріне сәйкес білім алуы;-өзін қоғамда жүзеге асыру;-өмір сүру сапасын арттыру;-мүмкіндігі шектеулі балаларды тәрбиелеп отырған отбасылардың әлеуметтік-экономикалық жағдайын жақсарту.Инклюзивті білім беру мүмкіндігі мен шектеулерін ескере отырып, мүмкіндігі шектеулі балалардың жалпы білім алуында тең құқықтарды қамтамасыз етуге арналғандықтан, оны іс жүзінде жүзеге асыру білім беру процесінің барлық қатысушыларының, соның ішінде мүмкіндігі шектеулі балалардың өзара әрекеттесуін қамтиды . Алайда, мүмкіндігі шектеулі балаларды инклюзивті оқытуға тән қарама-қайшылықтар алдыңғы қатарға шығады, олар тең емес мүмкіндіктермен тең құқықтарға ұмтылумен байланысты, атап айтқанда Қайшылықтар: - мүмкіндігі шектеулі балалардың оқу қажеттілігі, құрдастарымен бірге дамуы және оны басқалар сияқты жасау мүмкіндігі шектеулі; - АҚЖ бар балаларды оқытуға жұмсалған шығындар, күш-жігер және олардың құрдастарына қатысты ұқсас шығындар мен күш-жігер арасында;- әртүрлі генезі бұзылған АҚЖ бар балаларды оқытудағы жалпы және арнайы күштер арасында; - гуманистік әсер мен инклюзияның экономикалық тиімділігі арасында.Инклюзивті білім беру қазіргі уақытта Нормативтік-құқықтық, қаржылық-экономикалық, ұйымдастырушылық-әдістемелік, әлеуметтік-мәдени қасиеттерге бірқатар шектеулерге ие. Шектеулердің бірінші тобы федералды және аймақтық деңгейдегі мүмкіндігі шектеулі балаларға арналған инклюзивті білім берудің нормативтік-құқықтық базасының жеткіліксіз дамуымен байланысты. Шектеулердің екінші тобы білім беру мекемелерін қаржыландырудың тапшылығына байланысты. Мектептерге дамытуға және олардың жұмыс істеуін қолдауға бөлінетін субсидиялардың шектелуі инклюзивті білім беруді жүзеге асыру үшін жағдай жасауды едәуір қиындатады. Сонымен қатар, білім беру мекемелерін даярлау және мүмкіндігі шектеулі балаларды инклюзивті оқытуды жүзеге асыру мекемелердің материалдық - техникалық базасын жетілдіруге де, педагогтердің жалақысына да, олардың біліктілігін арттыруға да айтарлықтай қосымша қаржылық шығындармен байланысты. Сонымен, ең маңыздысы-Ресей қоғамындағы мүгедектігі бар адамдарға қатысты адамдардың жаппай және жеке санасының ерекшеліктеріне байланысты әлеуметтік-мәдени және психологиялық қасиеттердің шектеулері. Бірнеше онжылдықтар бойы қалыптасқан осындай идеяларға сәйкес, бұзылған балалардың дамуы қоғамнан бөліну жағдайында ғана жүруі мүмкін. Бұл шектеулер инклюзивті білім беру жобаларын жүзеге асыруды едәуір қиындатады, сонымен бірге даму мен ресурстарды іздеудің негізгі векторларын анықтайды. Білім беру жүйесін дамытудың стратегиялық бағыты ретінде инклюзивті білім беру барлық деңгейлерде білім беруді қайта құруды талап етеді. Мүмкіндігі шектеулі балаларды инклюзиялау бағытында білім беру жүйесін қайта құру бағдарлары тең емес мүмкіндіктер кезінде білім алуға және әлеуметтенуге тең құқықтарды іске асыруды көздейтін инклюзивті білім берудің негізгі қағидаттарымен белгіленеді. Жалпы білім беру мекемелерінде мүмкіндігі шектеулі балаларға инклюзивті білім берудің негізгі қағидаттарын іске асыру мынадай мазмұндық және ұйымдастырушылық тәсілдерге, тәсілдерге, нысандарға негізделеді: - мүмкіндігі шектеулі оқушы-баланың жеке оқу жоспары және жеке білім беру бағдарламасы - академиялық білім мен өмірлік құзыреттілікті дамыту бойынша; - білім беру мекемесінде және одан тыс жерлерде мүмкіндігі шектеулі баланы әлеуметтік оңалту; - оқу және әлеуметтену процесінде мүмкіндігі шектеулі баланы психологиялық-педагогикалық қолдау;-білім беру мекемесінің психологиялық - педагогикалық консилиумы;-мүмкіндігі шектеулі баланы дамытудың жеке психологиялық-педагогикалық картасы; - арнайы білім беру элементтерімен жалпы білім беру саласында, әлеуметтік бейімдеу және оңалту саласында мұғалімнің құзыреттілігі;

Жаңартылған күні: 08.11.2024 12:07
Құрылған күні: 08.11.2024 12:07

Текст