"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ТРОИЦКОЕ  АУЫЛЫНЫҢ НЕГІЗГІ ОРТА МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ  
КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОСНОВНАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА СЕЛА ТРОИЦКОЕ  ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

МАМАНДЫҚ ТАП "КӘСІБИ БАҒДАР БОЙЫНША СЫНЫП САҒАТЫ»

КӘСІПТІК БАҒДАР БОЙЫНША СЫНЫП САҒАТЫ
"МАМАНДЫҚТЫ ТАП".
7 сынып.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


КӘСІПТІК БАҒДАР БОЙЫНША СЫНЫП САҒАТЫ"МАМАНДЫҚТЫ ТАП".

Мақсаты: Оқушыларды ойын түрінде еңбек пәндері бойынша кәсіптердің жіктелуімен таныстыру, кәсіптер туралы ақпараттық кеңістік құру, әр түрлі қызмет түрлеріне қызығушылықты дағдыландыру, өзінің болашақ мамандығы туралы ойлау.
Міндеттері: жасөспірімдердің әртүрлі қызмет түрлерімен танысуға деген қызығушылығын ояту, жасөспірімдердің әлеуметтік және кәсіби анықтауға дайындығын арттыру үшін жағдай жасау.
Құрал-жабдықтар: интерактивті тақта, тақырып бойынша презентация, "барлық жұмыстар жақсы, талғамға сай"тақырыбындағы кітаптар көрмесі.
Іс-шара түрі: ойын.
Іс-шара жоспары: 1. Мұғалімнің кіріспе сөзі.
2. Командалар конкурсына дайындық.
3. Сергіту сәті.
4. Профсловарь.
5. Мақал-мәтелдер сайысы.
6. Кім не істейді.
7. Капитандар сайысы.
8. Үй тапсырмасы.
10. Музыкалық байқау.


ІС-ШАРАНЫҢ БАРЫСЫ.
Кіріспе сөз бас.
Сіз әлі 7-сыныпта оқисыз, бірақ мамандық таңдау алыс емес. Сондықтан, біз сіздермен біртіндеп кәсіптер әлемімен танысуды бастаймыз, көпшілігіңіз бұл мәселе туралы ойландыңыз. Әлемде 40 мыңнан астам мамандық бар, бірақ бұл көрсеткіш толық емес. Өмір өзгереді, мамандықтар да өзгереді, кейбір ескілері жоғалып, жаңалары пайда болады. Қалай түсінуге теңіз кәсіптер, қалай таңдауға дәл сол, ол сіздің қалаған мамандық. сондықтан сіз жұмысқа қанағаттанасыз ба? Бұл бойынша біз сіздермен бітіруші сыныпқа дейін жұмыс істейтін боламыз.
Бұл бағыттағы алғашқы қадамдарды бүгін жасаймыз. Білуге туралы сол немесе өзге кәсіп болады қалай? (кітаптар, ата-ана мамандықтары, Фильмдер, Интернет, әңгімелер...). Біздің мектеп кітапханасы да осы бағытта көмектесе алады, онда кәсіптік бағдар бойынша кітаптар бар.

Командалар конкурсына дайындық.
Бүгін біз әртүрлі мамандықтармен танысамыз. Ол үшін біз 2 командаға бөлдік, өйткені танысу ойын түрінде өтеді. Сонымен, команда __________ және команда______.
Өзіңізді таныстырыңыз. Ойын өткізу үшін маған ұпайларды есептейтін көмекші керек (1 адам).

Жылыту (слайд 2).
Енді сіздің бірінші міндетіңіз.
Адам еңбек процесінде өзара әрекеттесетін пән немесе объект негізінде кәсіптердің 5 түрге жіктелуі бар. Сонымен, назар аударыңыз! Мен қазір осы 5 түрді атаймын, содан кейін қандай мамандықтар бір немесе басқа түрге жататынын дұрыс анықтау үшін ақпаратты мұқият тыңдайсыз. Дайын? 1) "адам-табиғат" типті кәсіптер - мұнда еңбек объектісі тірі организмдер, өсімдіктер, жануарлар және биологиялық процестер (мысалы, орманшы) болып табылады.
2)" адам-техника " - мұнда еңбек объектісі техникалық жүйелер, машиналар, аппараттар мен қондырғылар, материалдар мен энергия (мысалы, радиомеханик) болып табылады. 3)" адам-адам", онда еңбек объектісі адамдар, топтар, ұжымдар (педагогика) болып табылады. 4)" адам - белгі жүйесі " - объектілер шартты белгілер, шифрлар, кодтар, кестелер (бағдарламашылар). 5)" адам - көркем образ " - объект-көркем образдар, олардың рөлдері (зергер).
Қыздыру тапсырмасы келесідей. Аталған мамандық дұрыс жатқызуға бірі аталған үлгідегі.

(Бұл мәтінде мамандықтар топтарға бөлінген, мен осы тізімдегі кәсіпті кездейсоқ деп атаймын, кезек-кезек командаларға жүгінемін. Қатысушылар аталған мамандықтың қандай түрге жататынын айту керек.)

Адам мен іс-әрекет объектісі арасындағы қарым-қатынас түрі бойынша кәсіптер топтары.

1. "Адам – көркем образ": мүсінші, суретші – суретші, өнертанушы, тігінші, шілтер жасаушы, қышшы, фотограф, композитор, пианист, суретші, дирижер.
2" адам – табиғат": инженер – геолог, метеоролог, техник-топограф, орманшы, эколог, микробиолог, зоотехник, малшы, аңшылықтанушы-аңшы, бағбан
3. "Адам-техника": электромонтер, экскаватор машинисі, монтаждаушы, слесарь – сантехник, тас қалаушы, техник – құрылысшы, ағаш ұстасы, локомотив машинисі, трамвай жүргізушісі, моторшы, бортинженер, ұшқыш.
4. "Адам-адам": хатшы, Жолаушылар вагонының жолсерігі, даяшы, шаштараз, бақылаушы – кассир, гид – аудармашы, мұражай жұмысының әдіскері, адвокат, учаскелік инспектор, заң кеңесшісі, эпидемиолог-дәрігер, санитар, патронаж бикесі.
5. "Адам-белгі жүйесі": ЭЕМ операторы, Техник – математик, азаматтық авиация штурманы, ал картограф, экономист, астроном, байланыс операторы, химик, стенографист, машинист, телефоншы.
Тізімнен 12 мамандықты таңдаймын.

"Кәсіби сынып" (слайдтар 3-4)

Басшы Кл. Мен сізге қазір оқып отырған сөздер тобының қай мамандыққа жататынын анықтауға кеңес беремін, сіз оларды экранда көресіз.
Сурет, жоба, жоспар, қала, үйлесімділік, сурет, дизайн, Құрылыс, ғимараттар, ескерткіштер. (Сәулетші)
Мата, кесу, өрнек, костюм, қайшы, ателье. (Тігінші)
Жұмыс үстелі, планер, машина, ағаш, жиһаз, шеберхана. (Ағаш ұстасы)
Ақ халат, науқас, емхана, диагноз. (Дәрігер)
Газет, жаңалықтар, қазіргі заман, адамдар, жеделдік, редакция, фактілер. (Журналист)
Жер, табиғат, өріс, жылыжай, БАҚ, сорттар, өсімдіктер, күтім, жемістер, астық, тыңайтқыштар, егін. (Агроном)
Платформа, станция, жолаушылар, локомотив, кабина, рельстер, бағдаршам, пневматикалық кран, вагондар, жауапкершілік. (Локомотив машинисі)
Ақша, келушілер, клиенттер, салым, жинақ кітапшасы, құжаттар, аккредитивтер, жеке шот. (Банк бақылаушысы)
Театр, көрермендер, сахна, премьера, қол шапалақтау, костюм, грим. (Әртіс)
Құрылыс, кірпіш, бетон, көз өлшегіш, құрылымдар, таза ауа, шпатель (талғампаз иілген тұтқасы бар шпатель), қабырға, кірпіш. (Құрылысшы)
Жөндеу, құбыр, жылу, су құбыры, апат, техникалық сауаттылық, слесарлық құрал. (Слесарь-сантехник)

"Мақал-мәтелдер байқауы" (слайдтар 5-10)

Басшы Кл. Бұл мақал-мәтелдер қандай мамандық туралы айтады?

Туған жерге, сүйікті ана сияқты қамқорлық жасаңыз.
Өмір сүру-Отанға қызмет ету.
Өз Отаны үшін күш те, өмір де өкінбейді. (Әскери қызметші)


Балға, ауыр және анвильге қиын.
Күй железо, пока горячо.
Темір отты емес, аң терісі. ( Ұста)

Қазандыққа не салсаңыз, оны алыңыз.
Үстелде тұз, тұз – артқы жағында.
Қазандық емес, қайнатпа.
Сіз ботқаны маймен бүлдірмейсіз. (Аспаз)


Ине тігпейді, бірақ қолдар.
Сіз қалай жасырасыз және қол тигізесіз.
Қалай тігілсе, солай киіледі.
Олар қай жерде тігсе, сол жерде жейді. (Тігінші)


Кері жол әрқашан қысқа.
Ақылды жолдас-жолдың жартысы. (Жүргізуші)


Kosi, бұрым, әзірге шық, шық болып қайтты – біз үйге.
Астық косу-торопись дестать жолағы.
Кім ауылшаруашылық технологиясымен дос болса, ол егін туралы алаңдамайды.
Басу-ұйықтамаңыз. (Хлебороб)


"Кім не істеп жатыр?"(слайд 11)

Басшы Кл. Енді командалар мамандықтарды сипаттама бойынша болжайды.


1. М.в. Ломоносовтың сөздері осы кәсіптің еңбеккерлеріне тікелей қатысты: "...жер қойнауында кеңістік бар, табиғат бай билік етеді...металдар мен минералдар аулаға өздері келмейді – олар өздерінің ғибадатханаларына көз бен қолды қажет етеді". Бұл кәсіптің адамдарына жоғары медициналық талаптар қойылады, өйткені жұмыс ауысымында олар терең жер астында болуға мәжбүр. (Кенші, шахтер)

2. Сөздің өзі біздің сөздік қорымызға мықтап енген, бірақ ол батыстан келді. Бастапқыда бұл сөз жылқыларды айналып өтіп, оларды басқара білуді білдіреді. Қазіргі ағылшын тілінде бұл сөз сөзбе-сөз "адамдарды басқару"дегенді білдіреді. Бұл мамандықтың функциясы ғылым, технология, өндіріс дамыған сайын өзгереді. Бүгінгі таңда бұл жоспарлау, ұйымдастыру және бақылау функциялары. Басқару, экономика, құқық, психология саласындағы білімнің болуы және оларды өмірде қолдана білу – бұл осы мамандықтың заманауи маманынан талап етіледі. (Менеджер)


3. Өсімдіктермен "сурет салу" өте бай қиял болған жағдайда ғана мүмкін болады. Бұл мамандықтың өкілі, бірыңғай сәндік ансамбльді құру бойынша жұмысты бастап, оның нәтижесін қиялда ғана көреді, білікті жұмысшы жақсы дамыған көз және түс көру қабілетіне ие.
Сіз плантацияларды жоспарлау принциптерін, өсімдіктердің сыртқы құрылымын білуіңіз керек. Егер соцветиялар лалагүл сияқты төмен қараса, олар биік жерлерде отырғызылады; егер олар жоғары қараса (түймедақ немесе хризантема сияқты) – жоғарыдан қаралатын төмен жерлерге орналастырылады. Ақ, сары, алтын, қызыл гүлдер адамдар көп жиналатын жерлерден алыс отырғызылады, өйткені олар алыстан жақсы ерекшеленеді, ал көк, күлгін тек ең көп баратын жерлерге жақын. (Гүл өсіруші)

4. Бұл кәсіптің адамдары бірінші болып қылмыс жасайды, олардың бәрі саусақ іздері мен адамның қолжазбасы туралы біледі. Бұл мамандықтың кез-келген маманы ерлердің қадам ұзындығы 60-90 см, ал әйелдер мен қарттар 50-70; ал егер қадам ұзындығы бір метр немесе одан көп болса, онда адам жүгіреді. (Криминалист)

Жаңартылған күні: 25.12.2020 09:31
Құрылған күні: 25.12.2020 09:31

Текст