"Мектеп суреті" тесті
Мақсаты: баланың мектепке деген көзқарасын және мектептегі мазасыздық деңгейін анықтау.
Балаға А4 парағы, түрлі-түсті қарындаштар беріледі және "мұнда қағазға мектеп сал"деп сұрайды.
Сурет туралы сұрақтарды түсіндіретін әңгіме, түсініктемелер суреттің артқы жағында жазылады.
Нәтижелерді өңдеу
Мектепке және оқуға деген эмоционалды қатынас 3 көрсеткіш бойынша бағаланады:
1) түс схемасы;
2) сызбаның сызығы мен сипаты;
3) суреттің сюжеті.
Суретті талдау кезінде осы көрсеткіштердің әрқайсысы үшін балл қойылады, содан кейін ұпайлар қосылады.
1) түс схемасы:
2 ұпай-суретте ашық, таза, ашық түстер және олардың комбинациясы басым (сары, ашық жасыл, көк және т. б.)
0 ұпай-сурет қара түстермен (қара қоңыр, қою жасыл, қара) жасалған.
1 ұпай-ашық және қараңғы тондар бірдей.
2) сызбаның сызығы мен сипаты:
2 ұпай – Нысандар мұқият және ұқыпты сызылған; әртүрлі қалыңдықтағы ұзын, күрделі сызықтар қолданылады, контурдың "үзілістері" жоқ.
0 ұпай-Нысандар әдейі абайсызда, схемалық түрде бейнеленген; сызықтар Қос, үзілген, ұзындығы мен қалыңдығы бірдей, әлсіз сызық.
1 ұпай-суретте екі сипаттама да бар.
3) суреттің сюжеті:
2 ұпай – симметриялы сурет (мектептің суреті парақта орталық орын алады); бөлшектер мен әшекейлердің, безендіру элементтерінің болуы, пейзажды жандандыратын әртүрлі заттардың бейнесі (гүлдер, ағаштар, плакаттар, жалаулар, терезелердегі перделер, т. б.); мектепке баратын немесе партада отырған балалардың бейнесі, мұғалімдер және "процесс ілімдер"; жыл мезгілі-көктем, жаз (күн, бұлт жоқ); күннің жарық уақытының бейнесі.
0 ұпай-суреттің асимметриясы; бөлшектер мен әшекейлердің болмауы; мектептен кететін адамдардың немесе балалардың бейнесінің болмауы; жыл мезгілі – күз, қыс (қараңғы аспан, жаңбыр немесе қар жауады); күн уақыты – түн немесе кеш.
1 ұпай-екі сипаттама да бар.
Нәтижелерді талдау
6-5 балл-баланың мектепке және оқуға деген эмоционалды жағдайы жақсы болды, ол оқу міндеттерін қабылдауға және мұғаліммен өзара әрекеттесуге дайын.
4-2 ұпай-балада мектепте оқуға қатысты белгілі бір алаңдаушылық бар, оған бейтаныс жағдай ретінде оның білім аясын және мектеп-оқу қызметі туралы түсініктерін кеңейту, мұғалім мен сыныптастарына оң көзқарас қалыптастыру қажет; мазасыздықтың себептері ересектердің жүйкесі мен ойланбаған мәлімдемелері, үлкен балалар мектебінде оқудың жағымсыз тәжірибесі болуы мүмкін.
1-0 балл-баланың мектептен қорқуы айқын, көбінесе бұл оқу міндеттерін қабылдамауға және оқу іс-әрекетінен бас тартуға, мұғаліммен және сыныптастарымен қарым-қатынас жасаудағы қиындықтарға әкеледі.