Жаңа білім беру технологиялары.
Отбасы және мектеп: тиімді ынтымақтастық жолдары
қазіргі жағдайда.
Баланың өмірі екі маңызды саладан тұрады: мектеп және отбасы, сондықтан маңызды және өзекті мәселелердің бірі-мектеп пен отбасының ынтымақтастығы.
Мектеп пен отбасының өзара әрекеті-бұл мұғалімдер мен ата-аналардың бірлескен іс-әрекеті мен қарым-қатынас процесінде өзара байланысы. Нәтижесінде оның екі жағы да дамиды. Демек, мектеп пен отбасының өзара әрекеттесуі олардың дамуының қайнар көзі және маңызды механизмі болып табылады. Отбасы мен мектептің өзара әрекеттесуі жағдайында ғана тәрбие мәселелерін сәтті шешуге болады.
Мектеп пен отбасы арасындағы ынтымақтастықтың негізі ортақ мақсат болып табылады:
балаларды толыққанды әлеуметтік қалыптастыру, тәрбиелеу және оқыту үшін қолайлы жағдайлар жасау.
Бұл мақсат тәрбиенің келесі жалпы міндеттерін шешуге бағытталған:
- оқушыларға сапалы білім беруді қамтамасыз ету;
- кәсіби қызығушылықты дамыту және балаларды мамандықты саналы түрде таңдауға дайындау;
- оқушыларда адамгершілік пен мінез-құлық мәдениетін қалыптастыру;
- оқушыларды мектеп өміріне дайындау;
- салауатты өмір салтына деген қажеттілікті қалыптастыру.
Бұл мәселелерді шешу үшін келесі құралдар қолданылады:
- ата-аналар үшін өзекті және маңызды мәселелерді талқылауға бағытталған психологиялық-педагогикалық ағартуды ұйымдастыру;
- ата-аналарды баланың даму перспективаларын анықтауға және тиісінше іс-қимыл бағдарламасын әзірлеуге тарту; оларға қол жеткізуді қамтамасыз ету;
- ата-аналардың баланың жетістіктерін, оның қиындықтары мен проблемаларын талдауға қатысуы;
- ата-аналардың бала тәрбиесіндегі жетістіктерін көтермелеу, қолдау, насихаттау.
Ескі мектеп афоризмінде "балалармен жұмыс істеудің ең қиын бөлігі – олардың ата-аналарымен жұмыс істеу"делінген.
Реформалар кезеңінде білім беру жүйесі соншалықты тез өзгеріп отырады, сондықтан ата-аналар көбінесе осы өзгерістер туралы жеткілікті түсінікке ие болмайды, оқу-тәрбие іс-әрекетін негізінен қазіргі заманғы талаптардан артта қалатын мектеп тәжірибесіне бағыттайды. Бұл сәйкессіздікті шешу үшін мұғалім оқу-тәрбие процесін мүмкіндігінше ашық, ақпараттандырылған және ата-аналарға қол жетімді етуі керек. Менің мектептегі тәжірибем көрсеткендей, ата-аналар, егер олардың арасында өзара түсіністік болса, мектеппен және мұғаліммен белсенді ынтымақтастыққа ұмтыла бастайды. Және ол бірлескен қызметте туады. Сонымен, мұғалім отбасы мен мектептің өзара әрекеттесуінің маңызды бағдарламасын ұйымдастырушы болуға қамқорлық жасауы керек.
Бұл бағыттағы мұғалімдердің негізгі міндеттері-отбасын біріктіруге, біріктіруге, ата-аналар мен балалар арасындағы қарым-қатынасты орнатуға, отбасында балаға қолайлы жағдай жасауға, сондай-ақ отбасын, баланың отбасылық тәрбиесінің ерекшеліктерін жан-жақты жүйелі зерттеуге ықпал ету. Отбасылар өте әртүрлі, әрқайсысының өз проблемалары мен қиындықтары бар, сондықтан отбасымен қалай қарым-қатынас жасау керектігі туралы сұраққа дайын және жалғыз дұрыс жауап беру мүмкін емес. Мұғалім ата-анасымен сөйлесуі керек, ол қалайды ма, жоқ па. Көп нәрсе интуицияға, мұғалімнің шеберлігіне байланысты, ол белгілі бір жағдайда ата-анамен және баламен өзара әрекеттесу әдістері мен құралдарын таңдауда қажетті шешім қабылдау үшін әртүрлі жағдайлардың жиынтығын талдауы керек.
Келесі моральдық нормаларға сүйену мұғалімге балалармен педагогикалық мәселелерді шешуде түсінбеушілікті, алшақтықты болдырмауға көмектеседі:
-оқушылардың ата-аналары алдында балаларын оқыту және тәрбиелеу, олардың психологиялық-педагогикалық құзыреттілігі үшін жауапкершілік сезімі;
- ата-аналармен педагогикалық байланыстарды белсенді және тұрақты іздеу(және оларға көмек қажет болған жағдайда ғана жүгіну емес);
- ата-ана сезімдеріне құрметпен қарау, балалардың қабілеттері мен олардың мінез-құлқын абайсызда және негізсіз бағалауға жол бермеу;
- балалардың көз алдында ата-аналардың беделін арттыру (балаларға ата-аналарының ең құнды қасиеттерін көрсету, ата-аналардың педагогикалық қызметтегі осы қасиеттері мен қабілеттерін есепке алу);
- ата-аналарға қажетті талаптарды қою кезінде әдептілік пен негізділік ( бұл ретте оларға өз міндеттерін жүктемеу маңызды);
- өз атына сыни өтініштер келіп түскен кезде шыдамдылық, оларды кәсіби өзін-өзі дамыту процесінде есепке алу.
Балалық шақ-адам өмірінің маңызды кезеңі, болашақ өмірге дайындық емес, шынайы, жарқын, ерекше, ерекше өмір. Балалық шақтың қалай өткеніне, баланың балалық шағында қолын кім басқарғанына, оның ақыл - ойы мен жүрегіне қоршаған әлемнен не кіргеніне-бүгінгі оқушының қандай адам болатыны шешуші дәрежеде байланысты.
Отбасы-әр түрлі жастағы ұжым, онда үлкендер балалардың табиғи тәрбиешілері ретінде әрекет етеді, аға ұрпақтың тәжірибесін кіші ұрпаққа беру жүзеге асырылады. Жеке тұлғаның маңызды қасиеттерін тәрбиелеу отбасында қалыптасады және қамтамасыз етіледі. Онда бала әлем туралы алғашқы идеяларды алады, мұнда адамның адамгершілік қалыптасуының негізінде жатқан ұғымдар, көзқарастар, сезімдер, әдеттер қоры қалыптасады.
Ұлы орыс педагогы В. Сухомлинский жазғандай: "отбасында тамырлар пайда болады, олардан бұтақтар, гүлдер мен жемістер өседі. Мектептің педагогикалық даналығы отбасының моральдық денсаулығына негізделген".
Ата-аналарға олардың сөздері мен іс-әрекеттері балаға қалай әсер ететінін білу үшін мен психологиялық-ағартушылық қабырға газетінің идеясын ұсынамын. Оның көмегімен сіз ата-аналарға олардың сөздері мен әрекеттері баланың жеке қасиеттерінің дамуына қалай әсер ететінін нақты көрсете аласыз. Баланың психологиялық жағдайы мен ересек адамның айтқан сөзі немесе әрекеті арасында тікелей тәуелділік бар. Ватманның ортасында ағашты, ағаштың сол жағында – шырынды алма, гүлденген гүлдер, жүректер-тұқымдар берік, оң жағында – құрт алма, қурап қалған гүлдер, жүректер-жарылған тұқымдар. Сол жақтағы суреттерге сәйкес, баланың дамуына оң әсер ететін ересектердің әрекеттерін оң жағына қойыңыз-теріс нәтижеге әкелетін әрекеттер.