"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ТРОИЦКОЕ  АУЫЛЫНЫҢ НЕГІЗГІ ОРТА МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ  
КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОСНОВНАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА СЕЛА ТРОИЦКОЕ  ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Тақырыбы: Өзін-өзі тану дегеніміз не? Қандай адамға үйреніп, тану үшін қажет?

Тақырыбы: Өзін-өзі тану дегеніміз не? Қандай адамға үйреніп, тану үшін қажет?

"Мен ойлаймын, сондықтан мен бармын"
Рене Декарт
Мақсаты:
өзін-өзі тану және одан әрі өзін-өзі дамыту мақсатында жасөспірімдердің назарын аудару;
өзгелермен қарым-қатынаста өз іс-әрекеттерін түсінуге және талдауға үйрету;
белгілі бір сапалық сипаттамаларды анықтау үшін жеке психологиялық портретті жасауға мүмкіндік беріңіз.
Сынып сағатының міндеті:
оқушыларды өзін-өзі тану тәсілдерімен таныстыру;
жеке ерекшеліктерін анықтауға үйрету;
өзіңізді және басқаларды дұрыс бағалау қабілетін дамыту;
өз күшіне деген сенімнің қалыптасуына және жақсы болу мүмкіндігіне ықпал ету
Психологтың кіріспе сөзі:
Сіздердің әрқайсыңыз бірегей ғана емес, сонымен бірге толық танымаймыз, өйткені адам үшін қиын - табиғат ештеңе жасамады. Қызықты іс – шаралардың бірі-өзіңіз туралы жаңа нәрсе білу. Тақырыбы біздің әңгіме "өз-өзіңді және қоршаған ортаны". Бұл тақырып әлем ретінде ескі және мәңгілік ретінде таусылмайтын. Адам не білмейді? Адам тек өз күшінің шегін білмейді. Адамдар өздерін емес, барлық жерде іздейді. Бүгін біз өзімізді білудегі құпияны ашуға тырысамыз.
Психолог бүгінгі күні біз білетін бірінші нәрсе-бұл сұраққа жауап: "адам өзін-өзі тануы керек пе, егер солай болса, оған не қажет?»
"Өзіңді білуің керек пе?»
- Әңгімемізді сұрақтарға жауап беруден бастаймыз.
- Сіздің ойыңызша, қазіргі уақытта адам өзін білуге ұмтылуы керек пе?
- Қайсысы жақсы: өзіңізді асыра бағалау немесе бағаламау керек пе?
- Сіз өзіңізді қалай білесіз деп ойлайсыз?
Балалар өз болжамдарын айтады.
- Өзіңді білу керек! Өйткені, егер адам өзінің күшті және әлсіз жақтарын білсе, ол өзінің таланттарын дамытып, кемшіліктерін түзете алады. Оған айналасындағы адамдармен қарым-қатынас жасау оңайырақ болады, өйткені ол өзінің жеке басын анықтай отырып, басқа адамның жеке басын көре алады. Ол өзін сәтті, бақытты сезінеді.
- Сіз "өзін-өзі бақылау" (өзін-өзі бақылау, оның жағдайы, ойлары, сезімдері), "интроспекция" (өз іс-әрекеттері мен тәжірибелерін бағалау), "өзін-өзі сынау" (өзін-өзі сынау, өз күштерін, қабілеттерін сынау), "өзін-өзі бағалау" (өзін-өзі бағалау, оның құндылықтары мен кемшіліктері) деген сөздерді қалай түсінесіз?
- Өзіңізді қалай тануға болады? Ол үшін мұндай әдістер бар
1. Самонаблюдение.
2. Өзін-өзі талдау.
3. Самоиспытание.
4. Өзін-өзі бағалау.
- Бүгін біз өзін-өзі тануды үйренеміз. Сонымен, біз өзін-өзі бақылау, интроспекция, өзін-өзі сынау және өзін-өзі бағалауды жүргіземіз.

Психолог бұл мәселені жақсы түсіну үшін сіздермен біраз талқылайық. Мысалы, адам өзін білуге тырысты және оның жаман немесе жақсы екенін түсінді, әрі қарай не болады? Ол өзінің кемшіліктерін білуден бас тартады немесе өзінің таланттарымен мақтанады. Ары қарай не болмақ? Адам өзі туралы білгендерімен бірдеңе жасауы керек. Егер ол өзі туралы білгендерін одан әрі жетілдіру үшін пайдаланбаса, онда оның өзін-өзі тануы пайдасыз болады. Егер жетілдіру өзін-өзі танудың мақсаты болмаса, онда өзіңді танудың мәні неде?
Біз "өзін-өзі тану"терминінің анықтамасына келдік.
Өзін – өзі тану-бұл жақсарту мақсатында Өзін-өзі тану процесі, яғни жақсы жаққа өзгерту. Адам өзін қалай біле алады? Пікірін білуге, өзі туралы жақындарының, достарының, еске алу, өздерінің қызығушылықтары, тест.
"Бұл мен"тесті
Көптеген адамдар тесттерді ойын-сауық ретінде қабылдайды немесе сұрақтарға жауап бергенде, олар өздерін емес, адамның өзі туралы білетін нәрсені қаншалықты дәл білуге тырысады. Алайда, сынақтарды олардың ерекшеліктері мен жеке жағдайларын призма арқылы сындырмай тым түзу қабылдауға болмайды.
Сұрақтарға тез және нақты жауап беруге тырысыңыз:
№1 сұрақ: кез-келген жануарды (мысық пен иттен басқа) жасаңыз.
Оған деген көзқарасыңызды сипаттайтын үш анықтаманы жазыңыз.
№ 2 сұрақ: сүйікті түсіңізді жасаңыз. Осы түске деген көзқарасыңызды сипаттайтын үш анықтаманы жазыңыз.
№ 3 сұрақ: көзіңізді жұмып, теңізді немесе мұхитты елестетіңіз. Сезімдеріңізді сипаттайтын үш анықтаманы жазыңыз.
Тесттің түсіндірмесі
№ 1 сұрақтың жауабы басқалардың сізге деген көзқарасын сипаттайды;
№2 сұрақтың жауабы сіздің өзіңізге деген көзқарасыңызды сипаттайды;
№3 сұрақтың жауабы сіздің өмірге деген көзқарасыңызды сипаттайды.
Айтыңызшы, сіз осы тесттен өткеннен кейін не туралы білдіңіз? Білді, өз қатысты, өзіне, қоршаған ортаға, өмірге. Тест нәтижелерін жүрекке қабылдамауыңызды сұраймын. Бірақ егер сіз өзіңіз үшін жаңа нәрсе білсеңіз, онда мен сіз үшін қуаныштымын.
"Есім-сын есім" жаттығуы
Келесі жаттығуды орындаңыз, атыңыздың бірінші әрпіне басталатын жеті сын есімді тез жазыңыз. Тізімнен сізге ұнамайтындарды алып тастаңыз. Сіз қалдырған сөздер-сізді өзіңіз туралы пікіріңіз тұрғысынан сипаттайды.
Оқушыларға сұрақтар:
Адамның өзін-өзі тануы қызықты деп ойлайсыз ба?
Өзіңізді тағы қалай білуге болады?
Ма тану үшін өзіңді, полагаясь тек өз ақыл-ой, тәжірибесі?
Оқушылардың жауаптары
Психолог Иә, тек бір ақыл, өз пікірі мен тәжірибесі жеткіліксіз болады. Кейбір соншалықты өз-өзіне сенімді деп ойлайды олар жай-күйі-өздерін танып-білуге, полагаясь меншікті ақыл. Оның үстіне, мұндай адамдар өздерін жақсы біледі деп ойлайды. Олар өздерін мүлдем білмейтіндерін айтып, олардың көңілін қалдыруға тура келеді. Халық даналығы былай дейді:"Сенің көз алдыңда данагөй болмаңыз".
Ал тану, өзіне полагаясь пікірі айналадағы? Бұл дұрыс па?
Айналамыздағы адамдар бізді әрдайым дұрыс бағалай алмайды. Адам тану, өзіне ғана салыстыра келе, өзін қоршаған адамдармен және сөздеріне құлақ асты, олардың пікірі. Бұл шаралар адамға өзі туралы бір нәрсе білуге мүмкіндік береді. Алайда, мұндай өзін-өзі тану біржақты болады. Осылайша, өзін-өзі танудың жалғыз сенімді әдісі де қолайлы емес.
Студенттерге сұрақтар:
Ары қарай не болмақ?
Өзіңізді, өзін-өзі бағалауды жақсы білуіңіз керек пе?
Сіздің ойыңызша, бұл жақсы: өзіңізді асыра бағалау немесе бағаламау керек пе?
Оқушылардың жауаптары
Психолог енді сіздің назарыңызға "өзін – өзі бағалау деген не?
Өзіңізді білу жеткіліксіз, сіз өзіңізді дұрыс бағалауыңыз керек. Өзін – өзі бағалау-бұл олардың артықшылықтары мен кемшіліктерін бағалау. Әр адам өзін дұрыс бағалай алмайды. Өзін-өзі бағалау тым жоғары, төмен және дұрыс. Өзін-өзі бағалауы төмен адамдар өздерін ақымақ, әлсіз, жаман деп санайды. Бұл адамдар өте әсерлі, байланыссыз, өз-өзіне сенімді емес.
Өзін-өзі жоғары бағалайтын адамдар, керісінше, өздерін ең ақылды, әдемі, талантты деп санайды. Олар өте общительны, самоуверенны, бірақ олар жиі алынады жұмысы үшін, ол оларға шамамыз жоқ жеткізеді, оның соңына дейін.
Тек өзін-өзі бағалауы дұрыс адамдар өздерінің күшті және әлсіз жақтарын біледі, сыннан Қорықпайды, қарым-қатынастан қорықпайды, олар өздері жасай алатын істі сенімді түрде қабылдайды, оны соңына дейін жеткізеді және басқалардың құрметіне ие болады.
Адал өзін-өзі бағалау адамға өзінің қадір-қасиетін сақтауға және барлығымен және өзімен бірге өмір сүруге көмектеседі.
"Өзін-Өзі Бағалау" Тесті
- Сонымен, балалар, біз бүгін өзімізді бағалауды үйренеміз.
Енді біз сіздермен бірге сынақтан өтіп, әрқайсыңыздың өзін-өзі бағалайтыныңызды білеміз.Сіздің әрқайсыңызда партада ноутбук парағы бар. Бұл парақшаларда біз өзімізді аздап түсінуге көмектесетін арнайы тапсырмаларды орындаймыз.Бұл параққа бір қатарға 8 шеңбер салыңыз. Парақты ені бойынша орналастырған дұрыс.
Балалар шеңберлер салады. Мұғалім барлығының 1 қатарға 8 шеңбер салынғанын тексереді.
- Кез-келген үйірмеге "мен" әрпін тез жазыңыз.
Балалар үйірмелердің бірінде "мен" әрпін жазады. Мұғалім тапсырманың дұрыс орындалуын бақылайды.

- Ал енді сіз қандай сіз өзін-өзі бағалау. Сол жаққа неғұрлым жақын болса, өзін-өзі бағалау соғұрлым төмен болады. Оң жаққа неғұрлым жақын болса, сіздің өзін-өзі бағалауыңыз соғұрлым жоғары болады, ал ортасында "мен" әрпін қойған адамдар өзін-өзі дұрыс бағалайды.
Сіз алған нәтижені бәріне ашудың қажеті жоқ. Бұл нәтиже сізге ойлануға, өзіңізді одан әрі бақылауға тамақ беруі керек. Өйткені, біз әлсіз жақтарымызды біліп қана қоймай, оларды түзете аламыз және күшейе түсеміз. Бұл біздің өміріміздің қаншалықты сәтті болатынына байланысты.
Оқушыларға сұрақтар
"Өзін-өзі бақылау", "өзін-өзі сынау"деген сөздерді қалай түсінесіз?
Өзін-өзі тану қанша уақытқа созылуы мүмкін?
Оқушылардың жауаптары
Ал енді біз сіздермен бірге өзімізді білетінімізді көрсететін өзіндік сынақ өткіземіз. Мысалы, сізде қандай жады бар? (студенттің жадының нашар екеніне сенімді болу үшін тақтаға шақырыңыз). Тақтада және жерлерде біз тез арада сөздерге сәйкес келетін эскиздер жасаймыз: күн, гүл, машина, ағаш, жол, қол. Біз сөздердің суреттеріне қарап қайталаймыз (тақтадағы студент тапсырманы орындайды, сондықтан ол жадының сапасын дұрыс бағаламады).
Пікірталас " қандай адамды ерекше деп атауға болады?»
- Алдымен Сізге: "қандай адамды ерекше деп атауға болады?»
Балалардың болжалды жауаптары:
- Бұл жарқын, талантты, көрнекті адам.
- Бұл басқа адамдардан ерекшеленетін адам.
- Бұл ерекше, оғаш адам, эксцентрик.
- Бұл кез-келген адам, тіпті ең қарапайым. Ол басқа адамдардан, тіпті саусақ іздерімен де ерекшеленеді.
Автопортреттер жасау
- Иә, балалар, әлемдегі әрбір адам бірегей, қайталанбас. "Бірегей" сөзі "жалғыз", "ерекше"дегенді білдіреді. Мен сіздердің әрқайсыңыздың өз бірегейлігіңіз туралы ойлағаныңызды қалаймын. Мұны істеу үшін мен Сіздің портретіңізді партада орналасқан ландшафт парағына салуды ұсынамын.
- Сіз бірегей автопортреттер алдыңыз. Енді біз осы автопортреттерге қол қоямыз. Бұл үшін ойнайық! "ойынға Кім?", "Мен қандаймын?»
Ойын " Мен кіммін? Қандай?»
- Алдымен біз сол жақта бағанға "мен" әрпін он рет жазамыз, ал әр әріптің қасында " Мен кіммін?", "Мен қандаймын?"Бұл өзіңіз туралы, сыртқы келбетіңіз, мінезіңіз, ішкі әлеміңіз, хоббиіңіз, тәжірибеңіз, өзіңізді құрметтейтін нәрселер туралы пайымдаулар болуы мүмкін. (бірнеше жұмыс оқылады)
Қорытынды

Жаңартылған күні: 16.02.2022 12:03
Құрылған күні: 16.02.2022 12:03

Текст