"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ТРОИЦКОЕ  АУЫЛЫНЫҢ НЕГІЗГІ ОРТА МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ  
КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОСНОВНАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА СЕЛА ТРОИЦКОЕ  ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

ХХІ ғасыр дағдыларын дамыту

2-ші күн. ХХІ ғасыр дағдыларын дамыту (слайд 1).

2.2 ХХІ ғасыр дағдылары
слайд 2
Сәлеметсіз бе, әріптестер!
21 ғасыр дағдылары дегеніміз не?
Оқушыларға ХХІ ғасыр дағдылары не үшін қажет және оларды қалай дамыту керек?
Басқа елдер бұл мәселеге қалай қарайды?
Осы сұрақтарға жауап беруге тырысайық.
Слайд 3
ХХІ ғасыр дағдыларын қалыптастыру бір жаһандық проблемаға реакция болып табылады: орта мектеп түлектерінің саны аз және аз, жоғары оқу орындарының талаптары қанағаттандырылады, ал жоғары оқу орындарының түлектері жұмыс берушілердің талаптарын қанағаттандырады. Бұл мәселе барлық елдерде өзекті.
Оқушыларды XXI ғасырда өмір сүруге, еңбек етуге және азамат болуға дайындау-оңай міндет емес. Жаһандану, жаңа технологиялар, көші - қон, нарықтық өзгерістер, елдер арасындағы бәсекелестік, саяси тұрақсыздық және экологиялық проблемалар-мұның бәрі студенттерге ХХІ ғасырда қажет болатын білімді, дағдыларды дамытуды талап етеді. Педагогтар, министрліктер мен үкіметтер, оқу орындары, жұмыс берушілер мен зерттеушілер бұл қабілеттерді XXI ғасыр дағдылары, неғұрлым жоғары деңгейде ойлау қабілеті, оқытудың неғұрлым терең нәтижелері, сондай-ақ кешенді ойлау және коммуникативтік дағдылар сияқты терминдермен айқындайды.
Слайд 4
Қазіргі уақытта 21 ғасырдың дағдылары мен біліктерін анықтаудың әртүрлі тәсілдері бар. Бұл дәрісте біз жалпы шолу жасаймыз.
Мельбурн университетінің негізінде Cisco, Intel және Microsoft корпорацияларымен құрылған XXI ғасырдың дағдыларын бағалау және оқыту консорциумының (AT21CS) тәсілін қарастырыңыз. Аталған консорциумға Австралия, Финляндия, Португалия, Сингапур, Ұлыбритания және АҚШ кіреді. Консорциум (AT21CS) жаңа ғасырда қажет дағдыларды, білімді, құндылықтарды, этикалық қатынастар мен ұғымдарды төрт санат бойынша топтайды:
* Ойлау тәсілдері: шығармашылық және инновациялық ойлау, сыни ойлау, проблемаларды шешу, шешім қабылдау, оқуды оқыту (метакогнация немесе метакогнитация).
* Жұмыс тәсілдері: коммуникация және ынтымақтастық.
* Жұмыс құралдары: жалпы хабардарлық және ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалана білу.
* Әлемдегі өмір: азаматтық ұстаным, өмір және мансап, жеке және әлеуметтік жауапкершілік, оның ішінде мәдени хабардарлық пен құзыреттілік.

Слайд 5
Тағы бір анықтама Гарвард тобының өзгерістерді басқару жөніндегі жетекшісі Тони Вагнердің "TheGlobalAchievementGap" (2008) кітабынан алынған. Бірнеше жүз адаммен, соның ішінде бизнесмендермен, коммерциялық емес және білім беру ұйымдарының жетекшілерімен сұхбаттасу негізінде Вагнер студенттерге өмір сүру, жұмыс істеу және ХХІ ғасырдың азаматы болу үшін жеті өмірлік дағды қажет деп санайды:
1. Сыни тұрғыдан ойлау және проблемаларды шешу қабілеті.
2. Ынтымақтастық және көшбасшылық.
3. Шапшаңдық және бейімделу қабілеті.
4. Бастамашылық және кәсіпкерлік.
5. Тиімді ауызша және жазбаша байланыс.
6. Ақпаратты алу және талдау қабілеті.
7. Қызығушылық пен қиял.
Слайд 6
"Азия қоғамы" және АҚШ Мемлекеттік мектептері қызметкерлерінің басшылар Кеңесі XXI ғасырда оқушыларға қажетті негізгі әлеует ретінде әмбебап құзыреттілікті анықтады. Олар оны жаһандық маңызы бар міндеттер мен проблемаларды түсіну қабілеті және оларды шешуге әрекет етуге дайын деп сипаттады. Осы анықтамаға сәйкес, әмбебап құзыреттілікке ие студенттер мыналарды істей алады:
1. Қоршаған ортадан тыс әлемді зерттеу.
2. Басқалардың және өз болашағын болжау.
3. Әр түрлі аудиториямен тиімді пікір алмасу.
4. Жағдайды жақсарту үшін қадамдар жасаңыз.
ХХІ ғасыр дағдыларының осы (және басқа) анықтамалары пәнаралық болып табылады, олар күрделі әлемдегі қазіргі өмірдің көптеген аспектілеріне қатысты. Олар бағдарламалар мен оқу жоспарларында әлі белгілі бір орын алған жоқ. ХХІ ғасыр дағдыларының көптеген тізіміне тек дағдылар ғана кірмейді: олар өзара түсіністік пен әртүрлі кәсіби аспектілерді де қамтиды, олардың көпшілігі қызығушылық, шығармашылық, ынтымақтастық сияқты бейімділіктерге бағытталған, олар өз мағынасында дағдылар емес. Кейбір тізімдер технологияларға, басқалары көзқарастар мен құндылықтарға көбірек тартылады. Көптеген тізімдер келесі тармақтарға ұқсас: жан-жақты ойлау, білім беру және қарым-қатынас дағдылары. Барлық тәсілдерде есте сақтау және басқа механикалық әдістерге қарағанда оқыту мен оқытуға көбірек сұраныс бар.
Слайд 7
Соңғы жылдары бүкіл әлемдегі білім беру жүйелерінде тұжырымдамалық схемалар жасалды, онда жаңа ғасырда жетістікке жету үшін қажетті дағдылардың, білімнің және көзқарастардың маңызы артты. Келесі кестеде ХХІ ғасырдың ойлау дағдыларын дамытуға бағытталған кейбір реформалар жинақталған.
2-кесте-әртүрлі білім беру жүйелеріндегі XXI ғасыр дағдылары

Гонконг "оқыту, үйрену" білім беру реформасы қолданбалы білімге және "басқа" оқыту практикасына, оның ішінде жұмыста және сервисте оқытуға арналған. 2000
Жапония "өмірдің дәмі" білім беру реформасы эксперименттің, проблемаларды анықтаудың, оларды механикалық есте сақтаудың орнына шешудің маңыздылығын көрсетеді. 2006
ҚХР оқушылардың топта қарым-қатынас жасау және жұмыс істеу қабілетіне, проблемаларды шешуге және шешуге, қалай оқуды үйренуге көбірек көңіл бөледі. 2010
Финляндия "азаматтық дағдылар" назарында»:
1) ойлау қабілеті, соның ішінде проблемаларды шешу және шығармашылық ойлау;
2) жұмыс және өзара іс-қимыл тәсілдері;
3) қолөнер және мәнерлі дағдылар;
4) қатысу, бастамашылық;
5) сана және жеке жауапкершілік. 2010
Сингапур XXI ғасырда оқушыларға қажетті қабілеттер мен көрсеткіштердің жаңа жиынтығы. 2010
АҚШ жалпыға бірдей Мемлекеттік стандарттардың бастамасы.стандарттарды "қатаң мазмұнмен" толтыру және "барлық студенттер XXI ғасырға дайын болуы үшін жоғары деңгейлі дағдылар арқылы білімді қолдану мақсатында қайта анықтайды." 2010

Әр түрлі мемлекеттердің білім беру жүйелеріндегі көзқарастар әр түрлі болғанымен, олардың барлығы жан-жақты ойлау мен қарым-қатынас дағдыларының қажеттілігін бірдей мойындайды.
Слайд 8
Оқушыларға ХХІ ғасыр дағдылары не үшін қажет?
Білім беру жүйелері оқушылардың ХХІ ғасыр дағдыларын дамыту үшін сенімді экономикалық және азаматтық себептер бар. Экономикалық негіздеме-тар профильдегі жұмысшылар, компьютерлер мен машиналар жүзеге асыратын жұмыс түрлері жоғары рентабельділікпен орындай алады. Бұл дегеніміз, кәсіпорындарда тек негізгі дағдылары бар адамдар аз, ал жоғары деңгейлі ойлау қабілеті бар адамдар көп. Бұдан әрі, сұраныс пен ұсыныстың есебінен жергілікті немесе ұлттық емес, жаһандық нарықта жаңа міндеттер мен жаңа жағдайлар алдында стандартты емес, жан-жақты ойлау мен коммуникативтік дағдыларды қолдана алатын қызметкерлер үшін күрес күшейе түсуде.
Слайд 9
Сондай-ақ, мектептер оқушылардың ХХІ ғасыр дағдыларын дамытуға көбірек көңіл бөлуі үшін маңызды азаматтық негіз бар. Студенттерге негізгі азаматтық білім қажет болса да, азаматтық сананың өсуі үшін мемлекет пен азаматтық туралы ақпаратты жаттап, содан кейін оқып шығу жеткіліксіз. Олар үшін сыни тұрғыдан ойлайтын жауапты азаматтар не үшін және қалай болу керектігін білу маңызды. Бұл, мысалы, жаңалықтар хабарламаларын талдау, жалаңаштықты анықтау, әдейі дауыс беру үшін қажет. Оларға қиындықтарды жеңу қабілеті қажет, содан кейін әлеуметтік мәселелерді шешу стратегиясын ұсына немесе қайта қарастыра білу керек. Олар алқабилер ретінде тиімді әрекет ету немесе саяси науқандарға қатысу үшін ынтымақтаса білуі керек. Тиімді ауызша және жазбаша қарым-қатынас жасау қабілеті оларға өз пікірлерін ашық айту, өз құқықтарын қорғау және жаңа стратегияларды ұсыну үшін қажет. АҚШ-та жергілікті және федералды деңгейлерде азаматтық қатысу деңгейі рекордтық төмен, сонымен бірге өсіп келе жатқан теңсіздік демократияға деген ұмтылыстың әлсіреу қаупіне әкеледі, оның себебі тек күнделікті білім мен дағдыларды қажет ететін орта таптың кәсіптеріне сұраныстың төмендеуі болып табылады.
ХХІ ғасырдың дағдыларына ие болмай, азаматтар өз құқықтарын жүзеге асыра алмайды және қоғам денсаулығына ықпал ететін міндеттерді орындай алмайды.
Слайд 10
ХХІ ғасырдың дағдыларын оқыту қажеттілігінің пайдасына үшінші дәлел-жаһандану. Жаһандық жаппай көші-қон, интернет, алыс рейстер, халықаралық нарықтардың өзара тәуелділігі, климаттың тұрақсыздығы, мемлекеттер арасындағы соғыстар және басқа факторлар күн сайын елдер, олардың басшылығы мен жеке тұлғалары өзара байланысты тұтас: экономика, экожүйелер, саяси коалициялардың бөлігі болып табылатындығын еске салады. Әр адам-әлемдік қоғамдастықтың бір бөлігі. Мұндай өзара байланыс бүкіл әлемдегі студенттерді коммуникативтілікке, ынтымақтастыққа және мемлекеттік шекарадан тыс мәселелерді бірлесіп шешуге үйрету қажеттілігін одан әрі өзекті етеді.
Бұл үш дәлел, әрқайсысы өз жолымен, ХХІ ғасырдың дағдыларына деген қажеттілікті негіздейді, бірақ олар бір-біріне қайшы келмейді. Олар бір-бірін толықтырады, өйткені олар жаһандық экономикалық және азаматтық өмірге қатысу үшін қажетті дағдылар мен білімдерді толығымен қамтиды (Asia Society ХХІ ғасыр дағдыларын оқыту және зерттеу; RAND Corporation, 2012.).
Слайд 11
ХХІ ғасыр дағдыларын дамытудың қажеттілігі мен маңыздылығы туралы көптеген ұйымдардың зерттеулерінде айтылған. ХХІ ғасыр дағдыларының білім беру жүйесіне қосымшасын кестеде көрсетілгендей бірнеше консорциум әзірлейді (кесте. 3).

Кесте 3. XXI ғасыр дағдыларының тізімдерін әзірлейтін консорциумдар
Атауы Ел Қысқарту Сілтеме
ХХІ ғасырдағы оқыту бойынша серіктестік АҚШ Р21 http://www.p21.org/
ХХІ ғасыр дағдысын бағалау және оқыту Халықаралық ATCS http://www.atc21s.org/
АҚШ-тың ISTE халықаралық ғылыми-технологиялық стандарттары http://www.iste.org/standards/iste-standards/standards-for-students

Жаңартылған күні: 28.01.2021 10:28
Құрылған күні: 28.01.2021 10:28

Текст