СЫНЫП САҒАТЫ :
Табиғатты қорғайық!
Білім беру: баланы қоршаған орта туралы түсінігін кеңейту
экологиялық заңдар туралы.
Тәрбие: туған табиғатқа деген патриоттық сезімді және отансүйгіштікті тәрбиелеуге ықпал ету,табиғат саласындағы бұзушылықтарға теріс адамгершілік баға беру, ақыл-ойсызға деген теріс көзқарасты қалыптастыру-
балаларды табиғатты қорғау іс-шараларына қатысуға, экологиялық идеяларды насихаттауға ынталандыру.
Дамытушы: балалардың ой-өрісін, логикалық ойлауын, сөйлеуін және танымдық қызығушылығын дамыту.
Жабдық: ПК, сынып тақтасы , альбом парақтары, түрлі-түсті қарындаштар .
Ресімдеу:
а) тақтада-эпиграф:
Бұл жерлерді, бұл суларды сақтаңыз,
Тіпті кішкентай былиночка жақсы көреді.
Табиғат ішіндегі барлық аңдарды сақтаңыз,
Тек аңдарды өз ішінде өлтіріңіз! Е. Евтушенко
б) экологияның төрт Заңы
1. Барлығы барлығымен байланысты.
2. Барлығы бір жерге бару керек.
3. Ештеңе қасиет.
4. Табиғат жақсы біледі.
Сабақ барысы.
1. Ұйымдастыру сәті.
2. Кіріспе сөз.
Мұғалім: - біздің сынып сағатының тақырыбы : "Табиғатты қорғаңдар!»
Біздің әлем экологиялық апат алдында тұратыны ешкімге құпия емес. Табиғат жағдайы адамның өмір сүруіне қауіп төндіре бастайды .БиоСфера заңдарын бұзғаны үшін адам өз денсаулықтарына ақы төлейді .(слайдтарды көрсету) бірақ ең қорқынышты , бұл үшін болашақ ұрпаққа да төлеуге тура келеді .Жалғыз құтқару-табиғат дауысын тыңдау , оның заңдарына бағыну , жер мен оның байлықтарына тұтынушылық қатынастан бас тарту.Жалғыз құтқару-экологиялық мәдениетте . Біздің елімізде адамдар "бейбітшілік пен табиғатты құтқарамыз"деп аталатын қозғалысқа бірікті. Әркім осы қозғалыстың қатысушысы бола алады. Ол үшін жерді ғана сүю керек.
3. Оқушы: (К. Ибряевтің өлеңін оқиды )
Таңертең күн тұрады,
Барлығы көшеге шақырады.
Мен үйден шығамын,-
Сәлем, улица моя!
Я пою – және в вышине
Құстар маған ішеді.
Шөптер маған жолда:
Сен скорей, дружок, өсе бастады.
Мен шөптерге жауап беремін,
Мен желге жауап беремін,
Мен күнге жауап беремін,-
Қош келдің, Менің Отаным!
4. Мұғалім: - біздің планетамызда өмір сүрудің қолайлы жағдайларын сақтау үшін адам табиғатты зерделеп, оның заңдарын танып, өмірді түсініп, бағалай білуге, табиғат пен адам өмірін сақтау үшін пайдалы істерді жасауға тиіс. Ол үшін біз міндетті түрде экология заңдарын білуіміз керек.
5.Экологияның 4 заңын оқу . Әңгіме.(слайдтар)
Сонымен, экологияның төрт Заңы. Оларды американдық ғалым Барри Коммонер жасады. Бұл заңдар тақтада жазылған.
Бірінші заң: "барлығы барлығымен байланысты".
Екінші заң: "бәрі бір жерге түсуі керек". Ешнәрсе ізсіз жоғалады, соның ішінде қазып немесе өртейтін қоқыс. Бір заттан басқа пайда болады, бұл кезде ауа уланып, климат өзгереді, адамдар ауырады.
Үшінші заң: "ештеңе сый бермейді". Біз жеңгеннің барлығын табиғаттан алып, басқа жолдармен алып тастаймыз. Зиянкестер торғайларын жойып, барлық өнімді жеді, жыртқыш құстарды атқан – құрт құрттар жоғалып кетті. Барлығы үшін төлеуге тура келеді.
Төртінші заң: "табиғат жақсы біледі". Адам, табиғатты "жақсартуды" өзі қалайды, табиғи процестердің барысын бұзады. Табиғатта ешқандай қалдық жоқ: табиғатта кез келген органикалық зат үшін бұл затты ыдыратуға қабілетті фермент бар. Ал адам табиғи ортаға түскен химиялық заттар мен материалдардың үлкен санын құрып, оны ыдыратпайды, жинақтайды және ластайды.
Мұғалім: - Экологиялық мәдениет-бұл заңдарды білу және орындау.
– Табиғаттың ұлы білгірі, жазушы М. Пришвин: "табиғатты қорғау-Отанды қорғау дегенді білдіреді ".
Енді "Түймедақ қыз" қойылымын көрейік
6.Көрініс.
Қыз-түймедақ (қолында дәрілік шөп букетімен отырады)
Көптеген шөп пайдалы өседі
Ел жерінде туған.
Ауруды жеңе алады
Жалбыз, пижма, аң.
Шөп ведьма.
Менің саған, дружок,
Гүлге тағы гүл беріңіз.
(Дурман букетін созады.)
Түймедақ.
Сенің алдауың болды!
Қараңызшы, мұнда дурман -
Улы шөп.
Бас тарады
Сенің сыйлығыңнан,
Оны кері ал!
(Шөп мылтығы қашып кетеді)
Түймедақ.
О, Бұл шөп ведьма! Сонымен, пакетті жасауға тырысады. Онда түбіртегі улы подсунет, онда шөп несье добную.)
(Крадучись, шөп мылтығы қайтарылады.)
Шөп ведьма.
Мен жігіттер ойладым,
Орманмен бірге барамыз,
Шалфей мен жалбызды жинаймыз,
Нәзік Інжіл нарвем,
Үйде оларды суға жеткіземіз.
Түймедақ.
Мен түсіндім, бауырластар, бірден
Оның қу ойы.
(Балаларды ведьмадан қорғайды. Ол Түймедақ кулакқа қауіп төндіреді және қашып кетеді.)
Түймедақ.
Біз бұл өсімдіктерді білеміз,
Бережем және охраняем
Мұндай лихих, бұл,
Букеттерді жинаушылар.
Қызыл кітапқа олар
Көптен бері енгізілген.Біз оларды еш қиындықсыз жыртамыз,
Біз оларды дәріханаға жатқызамыз.
Орман патшалығының сыйынан
Адамдар дәрі жасайды.
Мұғалім: - балалар, ал табиғаттың Қызыл кітабы деген не екенін кім біледі?
Неліктен кітап қызыл деп аталды? (Бұл дабыл сигналы.)
Қандай өсімдіктер мен жануарлар Қызыл кітапқа енгізілген?
7.Жұппен жұмыс істеу .
Мұғалім: - ал қазір ең бақылаушы кім екеніңізді білгім келеді ?Мен жұмбақтарды оқимын, ал сіз Болжамдар сызыңыз .(Сурет бойынша шығармашылық жұмыс кезінде "Гүл вальсі"музыкасы естіледі .И. Чайковский Атындағы )
-Ақ сарафанда алаңнан тұрды,
Летели синицы, сел на косицы. (Қайың)
- Мамыр күні орман көлеңкесінде
Ол өз гүлін ашты,
Жарқын және хош иісті, ақ күміс. (Дала)
- Қыста жаңа жылға жасыл қыз
Шауып алған на опушке және үйге әкелді .(Шырша)
8.ҚОРЫТЫНДЫ ӘҢГІМЕЛЕСУ .
- Экологиялық апат болмас үшін не істеу керек? (Ғаламшардың экологиясына көбірек қамқорлық жасау, табиғи тепе-теңдікті бұзатын технологияларды пайдалануға тыйым салу, өсімдіктерді көбірек отырғызу, қалада және табиғатта және т. б. тазалықты қадағалау.)
Эпиграфты тақтада оқу .
Бұл жерлерді, бұл суларды сақтаңыз,
Тіпті кішкентай былиночка жақсы көреді.
Табиғат ішіндегі барлық аңдарды сақтаңыз,
Тек аңдарды өз ішінде өлтіріңіз! Е. Евтушенко
9. Сынып сағатының қорытындысы.
Сізге ұнады ма сабақ? Жаңа не білді?