"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ТРОИЦКОЕ  АУЫЛЫНЫҢ НЕГІЗГІ ОРТА МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ  
КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОСНОВНАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА СЕЛА ТРОИЦКОЕ  ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Сынып сағаты: "Отбасы. Отбасылық дәстүрлер»

Сынып сағаты: "Отбасы. Отбасылық дәстүрлер»
Өткізу мақсаты
- Өз отбасына деген сүйіспеншілік пен мақтаныш сезімін, ата-аналарға құрмет сезімін тәрбиелеу;
- Өз отбасының тарихына, отбасылық дәстүрлерге қызығушылықты дамыту;
- Сыныптастарының отбасыларына деген құрмет, оң қарым-қатынасты қалыптастыру;
- Сынып ұжымының отбасыларын зерттеу;
- Орыс халқының ең көп таралған дәстүрлерімен танысу.
Сынып сағатына алдын ала дайындық
- Оқушылардың генеалогиялық ағаштарды құрауы;
- Отбасында сақталған көне заттарды, құжаттарды іздеу;
- "Отбасылық альбомға қараңыз" фотокөрмесін безендіру»;
-Оқушылардың "Менің отбасым", "әулеттер", "мен өз отбасымда кіммен мақтана аламын", "біздің есімдеріміз"тақырыптары бойынша шығармалары.
Сынып сағатының барысы
Жетекшісі

Сәлеметсіздер ме, қымбатты балалар, Қайырлы күн, құрметті ата-аналар!
"Отбасы - табиғаттың шедеврлерінің бірі", - деді Джордж Сантаяна. Халық даналығы: "тамырсыз, тіпті жусан да өспейді" дейді.
Бүгін біздің отбасымыз туралы және ондағы қарым-қатынас, отбасылық мерекелер мен дәстүрлер туралы әңгімеміз. Біздің отбасымыз-бұл ең жақын адамдар, олар қиын сәтте көмектеседі және сіздің жетістіктеріңізге әлемдегі ең көп қуанады. Егер сіз өзіңізді жаман сезінсеңіз, қиын болса, ренжіген болсаңыз, сізді кім күтеді, кім өлтіреді, кім жұбатады? Әрине, сіздің аналарыңыз, әкелеріңіз, сізге жақын және жақын адамдарыңыз, әлемдегі ең қымбат адамдар.
Біз бұл мерекеге ұзақ дайындалдық. Біз осы уақыт ішінде кім болған жоқпыз!
Біз өз ата – бабаларымызды құрастырдық-олар тарихшылар ретінде әрекет етті, антиквариат және археологтар болды, олар ежелгі отбасылық заттарды, журналистер мен репортерларды іздегенде, ата-аналарынан әжелер мен әжелер туралы сұрағанда, Жазушылар отбасы туралы эссе жазған кезде.
Біз көптеген жаңа және қызықты нәрселерді білдік. Менің ойымша, бүгін сізде бір-біріңізбен бөлісетін нәрсе бар.
Сіз өз отбасыңыз туралы жазбаларда жаздыңыз. Отбасылар әр түрлі. Олар қалай ерекшеленеді? Әрине, олардың әдеттері, стилі, әдет-ғұрпы, атмосферасы, дәстүрлері. Ұрпақтан-ұрпаққа берілетін дәстүрлер. Адам туады, өседі, ойлайды: Мен кіммін? Қайдан алуға бола ма? Менің тамырларым қайдан пайда болды?
Ежелден бері орыс отбасыларындағы дәстүрлердің бірі ата-бабалары туралы білу, олардың асыл тұқымын, отбасылық ағашын құру дәстүрі болған.
Ата-бабаларын білмеу бұрын білімнің жоқтығымен теңестірілді. Енді бәрі жеңілдетілді, біз кейде тек үлкен әжелерімізді ғана емес, немере ағаларымызды, ағаларымызды, тәтелерімізді және т.б. білмейміз. Ақын түймені өзінің сүйікті таяқшасына байлауды бұйырды, ол онымен бөліспеді және оны достарына мақтанышпен көрсетті.
Сіз "шежіре"деген сөзді қашан да естисіз? Аударғанда грек ол білдіреді "шежіресі". Демек, бұл адамдардың ата-бабаларын іздеумен айналысатын ғылым.
Адам әрқашан ата-бабаларын құрметтейтін. Шығу қоғамдағы жағдайды анықтады-оған байланысты жаңа туған нәресте құл немесе патриот болуы керек еді. Ежелгі римдіктер үйде міндетті түрде ата – бабаларының мүсіндік портреттері болған-олар ғибадат еткен Лара сыйлықтар әкелген. Олар өз ұрпақтарын келесі ұрпаққа берілетін арнайы шиыршықтарға жазды.
Біз өз ұрпақтарымызды құруға тырыстық. Әрине, бізде А. С. Пушкиннің ұрпақтарындағыдай 5000 тарихи есімдер жоқ. Ағашта 16-20 жапырақ бар, кім көп.
Ең үлкен отбасылық ағашы бар оқушы өзінің отбасы туралы айтады.

Менің ойымша, осы уақытқа дейін отбасылық ағаш аз болды. Ол сіздің ұрпақтарыңыз үшін сақталсын. Бұл сіздің отбасыңызда жақсы дәстүр болсын.
Дәстүрлердің бірі адамдардың әйгілі ата-бабаларын мақтан тұтуы болды.
Пушкиннің 219 тірі ұрпақтары өздерінің ұлы ата-бабаларын мақтан тұтады.
Ата-бабаларыңыз тарихи тұлғалар емес, жай ғана жақсы, құрметке лайық адамдар болсын, сіз өз отбасыңызда кіммен мақтана аласыз?
Оқушылар өздерінің жақындары туралы әңгімелейді.

Ежелгі заманнан бері Ресейде дәстүр болған: бір отбасының өкілдері бір іспен айналысқан.
Осылайша гончарлар, тігіншілер, наубайшылар, етікшілер, әскери әулеттер дүниеге келді. Құрылысшылар, әртістер, мұғалімдер ... біздің сыныпта әулеттер қалыптасқан отбасылар да бар.
Оқушылар өз отбасыларындағы әулеттер туралы әңгімелейді.

Балаларды отбасы мүшелерінің бірінің құрметіне атау дәстүрі бар.
Адам туады, атын алады. Бұл әулиелер – шіркеу кітаптарына сәйкес, қасиетті адамның құрметіне беріледі, оның мерекесі осы айда, бала дүниеге келген кезде тойланады, немесе ата-аналар өздеріне ұнайтын немесе осы кезеңде сәнді немесе туыстарының құрметіне есім береді.
Ата – аналарының бірінің құрметіне аталған оқушылар олар туралы айтады.
Көптеген отбасыларда демалыс пен бос уақытты өткізу дәстүрі бар.
Оқушылар бос уақыттарын отбасымен қалай өткізетіндерін айтады.
Қарт ата – аналарға қамқорлық жасау-біздің отбасыларымыздағы керемет дәстүрлердің бірі.
Отбасылық фотосуреттерді жинау және сақтау дәстүрі бар.
Оқушылар бір-бірін "Отбасылық альбомға қараңыз" фотокөрмесімен таныстырады»
1829 жылдан бастап француз суретшісі және конструкторы Дагер фотосурет ойлап тапқан кезде, отбасылық альбомдарды құрастыру және сақтау дәстүрі біздің өмірімізге берік кірді. Әр отбасында қымбат адамдар туралы, отбасылық өмірдегі оқиғалар туралы ұзақ уақыт есте сақтайтын фотосуреттер бар.
Бұл дәстүр өте маңызды. Соғыс кезінде немесе басқа жағдайларда, адамдар үйлерінен кетуге мәжбүр болған кезде, олар тек ең құнды заттарды алып жүрді, олардың ішінде қымбатты адамдардың "біздің кім екенімізді еске түсіру үшін – отбасылық альбомға қараңыз" суреттері әндердің бірінде шырқалды. Көрмеде отбасылық альбомдардың суреттері ұсынылған.

Көптеген үйлер төсек заттарын сақтайды. Енді адам жоқ , бірақ біз оны сақтаймыз және оған тиесілі заттар өмір сүреді. Біз оларды сақтаймыз және сақтаймыз. Бұл да біздің дәстүріміз.
Ең көне заттарға байқау өткізіледі.
Неліктен біз бұл заттарды сақтаймыз? Олар бізге тарихи тұрғыдан ежелгі, мәдени, тұрмыстық заттар ретінде қызықты, бірақ олар біздің туыстарымыздың есінде қымбат. Біз "туыстықты ұмытпайтын Ивандар" болмауымыз керек. Зат тарихы-адам тарихы, Отбасы тарихы, халық тарихы, Отан тарихы. Бұл көптеген отбасылардың керемет дәстүрі.
Орыс дәстүрлерінің бірі-той дәстүрі.
Жалпы үстелге қонақтар жиналды, ән айтты, иелері оларды қандай да бір тағаммен емдеді.
Аспаздық дәстүрлер Ресейде соңғы орында болған жоқ. Бұрын құрметке лайық болды щи, ботқа, шалқан, шомыр, құс, балық. Жидектерден-мүкжидек, Бұлбұл, суланған лингонберри. Сусындардан-сыра, квас.
Бәрі ағады, бәрі өзгереді – адамдардың талғамы өзгереді, ал басқа тағамдар біздің үстелімізде пайда болады, дәстүрлі болады.
Ата-аналар отбасыларында дәстүрлі тағамдарды атайды.
Отбасылық мерекелерді атап өту-сол дәстүр.
Сіздің отбасыңызда қандай мерекелер атап өтіледі?
Оқушылар өз отбасыларында мерекелерді қалай атап өтетінін айтады.

 

ҮЛКЕН ОТБАСЫЛЫҚ ВИКТОРИНА

1. Латын тілінде "отбасы"деп айтыңыз. (Тегі.)
2.Енді итальян тілінде "отбасы" деп айтыңыз. (Мафия.)
3.Өздеріңіз білетіндей, грек құдайы Афина даналық құдайы болған, ал үкі оның құсы болып саналды. Бірақ Зевстің әйелі Гера құдайы жалпы отбасының, атап айтқанда ананың қамқоршысы болып саналды. Қандай құс "Гера құсы"деп саналды?
(Бақа.)

4.Олар ішкі отбасылық қиындықтар мен жанжалдарды ашқандар туралы қалай айтады?
(Шығаруға, сондай ма....)
5. Міне, орыс мақалы:"өзіңіз үшін өмір сүру – тіл, отбасы үшін – ... (етістік жоқ), ал адамдар үшін – жарқырау". Жетіспейтін етістікті атаңыз.
(Жану.)
6.Аңыз бойынша, Ресейді үш апа қорғайды: Сенім, Үміт және махаббат және олардың анасы. Үш қарындастың анасының атын атаңыз.
(София, яғни даналық.)
7. Отбасындағы бірінші, үлкен бала-тұңғыш. Ресейде отбасындағы үшінші бала қалай аталды? Ал соңғысы?
(Третьяк, поскребыш.)
8. Орыс тіліндегі" жеміс " мақал әкесінен немесе анасынан жаман, орынсыз мінез-құлықты кім мұра еткені туралы не айтады?
("Алма алма ағашынан алыс емес".)
9. Энциклопедиядан алынған бұл дәйексөз қандай орыс ойыншықтары туралы: "ол мықты отбасы, өркендеу, ұрпақ әкелу идеясын бейнелейді, бірлік идеясын жүзеге асырады"?
(Матрешка туралы.)
10. Ресей Федерациясының заңнамасына сәйкес қай жастан бастап ата-анасының рұқсатынсыз некеге тұруға болады?
(Он сегіз жастан бастап.)
11. Үйленгенге дейін әйелдің Тегі қалай аталады?
(Қыз.)

12. Адам құқықтарының жалпыға бірдей декларациясы баптарының бірінің мазмұны: "неке екі жақтың өзара және еркін келісімімен ғана жасалуы мүмкін". Андерсеннің Ертегісін атаңыз, онда оның кейіпкерлері осы мақаланы бұзады.
("Тумбелина".)
13. Андерсеннің қай ертегісінде баланың құқығы бұзылған:"балалардың ата-аналарымен бірге тұруға құқығы бар және оларды ешкімге бөлуге рұқсат етілмейді"?
("Снежная Королева". Қар патшайымы әжесінің үйінен кішкентай Кайды мұз сарайына алып кетті.)
14. Отбасылық геометриялық фигураны атаңыз.
(Шеңбер. Жақын отбасылық шеңбер, отбасылық шеңберде.)
15. Ата-аналарға бір сөзбен нұсқау беру-бұл...
(Жаза.)
16.Әкемнің баласы, мен ағам емеспін. Бұл кім?
(Менің әпкем.)
17. Үлкен еңбекқор ара отбасының үйі қалай аталады?
(Улья, борт.)
18. Қандай өсімдік бір уақытта туған және асырап алынған туысты бейнелейді?
(Ана мен өгей ана.)
19. Әріптік отбасы бар, онда көптеген өлеңдерге сәйкес "отыз үш қарындас"бар. Бұл қандай отбасы?
(Әліпби.)

20. Халықаралық Отбасы күні қай айда атап өтіледі?
(1994 жылдан бастап жыл сайын 15 мамырда атап өтіледі. БҰҰ Бас Ассамблеясы жариялаған.)

ӘДЕБИ ТУЫСТАР " ОЙЫН ТАПСЫРМАСЫ"

Жаңартылған күні: 14.05.2021 09:30
Құрылған күні: 14.05.2021 09:30

Текст