"Табиғат қателіктерді кешірмейді"сынып сағаты.
Мақсаттары: балалардың экологиялық заңдар туралы түсінігін кеңейту; патриотизмге және туған табиғатқа ізгілікті қарауға тәрбиелеуге ықпал ету; табиғат саласындағы бұзушылықтарға теріс адамгершілік бағалауды, табиғатқа ойланбай, жауапсыз қарауға теріс көзқарасты қалыптастыру; балаларды табиғат қорғау іс-шараларына қатысуға, экологиялық идеяларды насихаттауға шақыру.
Безендіру:
а) эпиграф тақтасында: осы жерлерді, осы суларды қорғаңыз,
Тіпті кішкентай эпосты жақсы көреді.
Табиғат ішіндегі барлық жануарларды қорғаңыз,
Тек ішіңіздегі жануарларды өлтіріңіз! Е. Евтушенко
б) экологияның төрт Заңы
1. Барлығы бәріне байланысты.
2. Барлығы бір жерге баруы керек.
3. Ештеңе бекер емес.
4. Табиғат жақсы біледі.
Сынып сағатының жоспары:
Кіріспе сөз.
Проблемалық жағдай " масалар қажет пе?».
Интерактивті әңгіме.
"Экология заңдары "ақпараттық блогы.
Виртуалды экологиялық рейд " қандай заңдар бұзылған?».
"Табиғат атынан үндеу"топтарында жұмыс істеу.
Қорытынды сөз "ішіңіздегі жануарларды өлтіріңіз".
Қорытындылау.
Сынып сағатының барысы.
1. Кіріспе сөз
Басшы Кл. Біздің сынып сағатымыздың тақырыбы - "Табиғат қателіктерді кешірмейді". Біздің әлем экологиялық апаттың алдында тұрғаны ешкімге құпия емес. Табиғат жағдайы адамның өміріне қауіп төндіре бастайды. БиоСфера заңдарын бұзғаны үшін адам өз денсаулығына ақы төлейді. Бірақ ең жаманы, бұл үшін болашақ ұрпаққа төлеуге тура келеді. Жалғыз құтқару – табиғаттың дауысын есту, оның заңдарына бағыну, жер мен оның байлығына тұтынушылық қарым-қатынастан бас тарту. Жалғыз құтқару – экологиялық мәдениетте.
2. Проблемалық жағдай " масалар қажет пе?».
Басшы Кл. Бір таныс балықшы өмір бойы оған ескі эвен – Колыма тайгасының тұрғыны берген экологиялық мәдениет сабағын есіне алды. Олар өзен жағасында балық аулады, бірақ тайгада масалардың бұлттары болды. "О, осы "зұлым рухтарды"жоятын ғалым болар еді!"- деді балықшы жүректерінде. Эвен, ол сидел жанында айтпағанда, бірде-сөздер, алды ғана пойманного хариуса және разрезал пышақпен оның толстое қарсы алды. Балықтың асқазаны масаларға толды.
3. Интерактивті әңгіме.
Кл. жетекшісі: ескі эвен балықшыға қандай экологиялық сабақ берді?
Балалардың болжалды жауаптары:
- Егер сіз москиттерді жойсаңыз, онда оларды жейтін балық та жоғалады. Егер балық жоғалып кетсе, адамдар аш болады.
- Табиғатта бәрі тепе-теңдікте, бәрі байланысты.
- Табиғат өте ақылға қонымды. Ол барлық тірі организмдердің санын реттейді.
Басшы Кл. ИЯ, табиғатта бәрі бір-бірімен байланысты, экология бұл қатынасты зерттейді. Ал сіз өз мысалдарын келтіру осындай өзара байланыстың?
Балалардың болжалды жауаптары:
- Арал теңізі, ол таяз және құрғақ болды, өйткені олар мақтаны суару үшін одан көп су алды.
- Қытайда миллиондаған торғайлар жойылды, содан кейін көптеген зиянкестер өсірілді. Ал қытайлар басқа елдерде Торғай сатып ала бастады.
- Норвегияда кекіректерді сақтау үшін жыртқыш құстар жойылды. Бірақ кекектер көп ұзамай індеттен қайтыс болды. Көрсетіледі, ястребы және аи поедали ауру құстардың атқарар рөлі санитарлар, ал предотвращали індет.
4. "Экология заңдары "ақпараттық блогы.
Басшы Кл. Көріп отырғанымыздай, табиғаты өте аяусыз жазалайды емес, кім орындайды, оның заңдары. Сонымен бірге бұл төрт заң бар. Оларды есте сақтау оңай!
Сонымен, экологияның төрт Заңы. Оларды американдық ғалым Барри Коммонер тұжырымдады. Біз бұл заңдарды тақтаға жаздық.
Бірінші заң:"бәрі бәріне байланысты". Біз бұл Заңның қолданылуын мысалдардан көрдік.
Екінші заңда "бәрі бір жерге бару керек"делінген. Ешнәрсе із-түссіз жоғалмайды, соның ішінде көмілген немесе өртелген қоқыс та жоқ. Бір заттан екіншісі пайда болады, ал ауа уланады, климат өзгереді, адамдар ауырады.
Үшінші заң:"ештеңе бекер емес". Табиғаттан алған кез-келген нәрсені Ол бізден басқа жолдармен алады. Олар торғайларды жойды-зиянкестер бүкіл егінді жеді, жыртқыш құстарды атып тастады – кекектер жоғалып кетті. Барлығы үшін төлеуге тура келеді.
Төртінші заң: "табиғат жақсы біледі". Табиғатты "жақсартқысы" келетін адам табиғи процестердің барысын бұзады. Табиғатта қалдықтар жоқ: табиғаттағы кез-келген органикалық зат үшін бұл затты ыдырата алатын фермент бар. Ал, адам табиғи ортаға түсіп, ыдырамайтын, Жиналмайтын және ластамайтын көптеген химиялық заттар мен материалдарды жасап, жасауды жалғастыруда.
Экологиялық мәдениет-бұл заңдарды білу және орындау.
5. Виртуалды экологиялық рейд. "Қандай заңдар бұзылған?»
Сынып жетекшісі. Қазір біз қаламыздың көшелерімен рейд жүргіземіз және оның тұрғындары экологиялық заңдарды орындай ма? Міне, бірінші бұзушы. Зауыт улы заттармен ластанған Ағынды суларды өзенге ағызды. Бұл су қоймасы мен қала тұрғындарына не қауіп төндіреді? Қандай экологиялық заң бұзылған? Бұл жағдайда қалай дұрыс әрекет ету керек?
Балалардың болжалды жауаптары:
- Бұл заттар міндетті түрде өзенде тұратын өсімдіктер мен балдырларға қонады. Өсімдіктер мен балдырлар улы заттармен бірге шөпті балықтардың асқазанына түседі. Егер жыртқыш шөпті балықты жесе, улы заттар оның денесіне көшеді. Соңғысы адамға ілмекке түсіп кетуі мүмкін, содан кейін адам заң бойынша тамақтан уланады.
- Бірінші және екінші экологиялық заңдар бұзылды.
- Өнеркәсіптік қалдықтарды тазарту арқылы өткізу керек.
Сынып жетекшісі. Енді әрі қарай жүреміз. Тыныс алу қиын болады! Ия, бұл тазалаушылар оны қала сыртына шығармас үшін жапырақтарды өртейді. Бұл бізге не қауіп төндіреді және тазалаушылар қандай экологиялық заңды бұзады?
Балалардың болжалды жауаптары:
- Қала ағаштарының жапырақтары көптеген улы заттарды жинайды: автомобильдерден, зауыттардан. Оны міндетті түрде керек жоюға.
- Екінші Заңның әдеттегі бұзылуы: тазалаушылар жапырақтары күйіп кетеді деп ойлайды, бірақ олай емес: жапырақтары күйіп, ауаны уландырады, бұл адамдардың ауруын тудырады.
- Жапырақтарды өртеуге қатаң тыйым салынады, оларды қала сыртына шығару керек.
Сынып жетекшісі. Гүл дүкенінен "биохумус" тыңайтқышының қаптамасын сатып аламыз.Қаптамада бұл тыңайтқыш қарапайым қоқыстардан жасалғандығы және оны Калифорния ғалымдары жасаған ерекше құрт шығарғаны жазылған! Қызықты ақпарат! Әрі қарай оқимыз. Бұл құрттар кез – келген органикалық материалды жейді: үгінділер, Қағаз, картон, шіріген көкөністер және т.б., осының бәрін өте құнды органикалық тыңайтқышқа-вермикомпостқа айналдырады. Бірақ полиэтилен, металл және шыны құрт жемейді, оны жай қорытпайды. Калифорния таңқаларлық ашкөз: ол күніне салмағынан екі есе көп жейді, бірақ ол таңқаларлық емес және +4-тен +40 градусқа дейінгі температурада керемет сезінеді. Бұл жұмысшы 16 жыл өмір сүреді.
Сіздің ойыңызша, мұндай құртты шығарған адамдар экология заңдарын бұзды ма, жоқ па?
Балалардың болжалды жауаптары.
- Бұл, керісінше, экология заңдарын қатаң орындау.
- Мұнда екінші заң орындалады:"бәрі бір жерге баруы керек". Қоқыс улы қалдықтарға айналмайды, бірақ құртқа тамақ береді және құнды тыңайтқышқа айналады.
- Төртінші заң да орындалады:"табиғат жақсы біледі". Құрт-табиғи жаратылыс, ол қалдықтарды қалай жақсы өңдеуді біледі.
Сынып жетекшісі. Біз қала сыртына, саяжай кентіне шықтық. Бір кездері батпақ болды, бақалар Көңілді айқайлады, масалар бұлтқа айналды. Бірақ жазғы тұрғындар батпақтан құтылуды шешіп, оны ағыза бастады. Бұл орман мен өзен үшін қандай салдарға әкелуі мүмкін? Табиғатты жақсартқысы келетін адамдар қандай заңды бұзады?
Балалардың болжалды жауаптары:
- Ешбір жағдайда мұны істеуге болмайды! Батпақты құрғатқаннан кейін сіз өзеннен айырылып, орман жоғалады!
- Табиғаттың төртінші Заңы бұзылады:"табиғат жақсы біледі". Егер бұл жерде табиғат батпақ жасаса, онда ол болу керек.
- Бұл жерде экологиялық тепе-теңдік үшін батпақ, бақалар мен масалар өте қажет, әйтпесе құрғақшылық болады.
Сынып жетекшісі. Жақсы көремін, сіз экология заңдарын жақсы білдіңіз. Бұл экологиялық мәдениеттің белгілерінің бірі.
6. Топтардағы жұмыс. "Табиғат атынан үндеу".
Сынып жетекшісі. Бүгін біз экология заңдарын білдік. Өкінішке орай, көптеген адамдар бұл Заңдарды білмейді және жерді ластайды, табиғаттағы нәзік экологиялық тепе-теңдікті бұзады. Егер табиғат сөйлесе алса, ол балаларына не айтар еді? Табиғат атынан хат жазайық.
Бірінші топ кәсіпкерлерге, зауыттар мен фабрикалардың иелеріне үндеу жазады.
Екінші топ әскери жазады.
Үшінші топ ғалымдарға үндеу дайындайды.
Төртінші топ фермерлер мен шаруаларға жүгінеді.
Бесінші топ теңізшілер мен балықшыларға жазады.
Алтыншы топ біздің мектеп оқушыларына хат жазады.
Музыка қосылады, 5 минут ішінде балалар өтініштер жазады.
Біздің үндеулерімізді оқитын уақыт келді. Мен тақтаға топ өкілдерін шақырамын.
Топтардың өкілдері тақтаға шығып, өтініштерді оқиды.
Рахмет, сіздің сөздеріңіз тыңдалады деп үміттенемін.
7. Қорытынды әңгіме "ішіңіздегі жануарларды өлтіріңіз".
Сынып жетекшісі. Бүгін біз экология заңдары туралы әңгімелестік. Бұл заңдарды білу және орындау экологиялық мәдениеттің маңызды белгісі болып табылады. Бірақ бұл жеткіліксіз. Жанның экологиясы да қажет. Біздің сынып сағатымызға эпиграфты оқыңыз. Бұл ақын Евгений Евтушенконың жолдары (оқиды).
Мұнда ақын не туралы айтады?
Балалардың болжалды жауаптары:
- Табиғатты қорғау керек.
- Бұл болмайды өлтіруді аңдар.
- Ең кішкентай эпос пен букашканы жақсы көру керек.
Сынып жетекшісі. Ақын ішіндегі жануарларды өлтіруге шақырады. Бұл қандай аңдар?
Балалардың болжалды жауаптары:
- Бұл ашкөздік, қызғаныш, ақымақтық, ашу-ыза, айлакерлік, қорқақтық, жағымсыздық, дөрекілік, бездувшие, мақтаншақтық, менмендік және т. б.
- Мұның бәрі адамда бар жаман, қара, жабайы.