Сынып жетекшісінің оқушыларды кәсіптік бағдарлау жұмысы
Сынып жетекшісінің қызметінің маңызды бағыттарының бірі оқушылармен кәсіби бағдар беру жұмысы болып табылады. Мектептегі мансаптық бағдарлау жүйесінде сынып жетекшісі орталық тұлға болып табылады, өйткені ол барлық мұғалімдерге жақын, оқушыларға сенімді, олармен қарым-қатынас жасайды, сонымен қатар сыныптағы барлық тәрбиелік әсерлердің үйлестірушісі болып табылады. Бітіру сыныптарында балалар кәсіби өзін-өзі анықтауға назар аударады. Бұл өзін-өзі шектеуді, жасөспірім қиялынан бас тартуды қамтиды, онда бала кез-келген мамандықтың өкілі бола алады.
Сонымен қатар, дұрыс бағалауға, өз мүмкіншіліктері: оқу дайындығының деңгейі, денсаулығы, материалдық жағдайы, отбасы және ең бастысы - өз қабілеттері мен бейімділігі. Дамуында ауытқулары бар балалар үшін Мамандық таңдау оларға қол жетімді мамандықтардың шектеулі саны бойынша жұмысқа орналасуға дейін тарылады. Сондықтан, мектептегі кәсіптік бағдарлау жұмысының негізгі бағыты оқушылардың әлеуетті мүмкіндіктерін ескере отырып, ұсынылған еңбек түрлеріне қызығушылықтары мен бейімділіктерін тәрбиелеу болып табылады.
Осыған байланысты мектеп оқушылары арасында мақсатты кәсіптік бағдарлау жұмысын жүргізуге көп көңіл бөлу қажет, ол жеке тұлғаның кәсіби ниеттерін қалыптастыруды және оны жүзеге асыру жолдарын анықтайтын негізгі факторлардың бүкіл жүйесін терең білуге негізделуі керек.
Осы оқу жылында мен оқушыларда әр адамның жеке қабілеттеріне сәйкес келетін және еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, кәсіби өзін-өзі анықтауды қалыптастыру, оқу бейінін және болашақ кәсіби қызмет саласын таңдау процесінде оқушыларға кәсіби бағдар беру үшін кәсіби қолдау көрсету мақсатында "Мамандықтар Әліппесі" ВСК-ны таңдадым.
.
ССК іске асыру кезеңдері
1 кезең – дайындық:
Қыркүйек
- материал дайындау, қоғаммен байланыс орнату, мамандарға кеңес беру, ақпарат жинау;
2 кезең – ақпараттық:
Қазан-қараша
- 9-сыныптан кейін білім беру бағытының ықтимал нұсқалары туралы барынша толық ақпарат беру;
- мамандықты қалай таңдауға болады;
- оқушылар арасында ең танымал мамандықтардың профессиограммаларымен қолжетімді түрде танысу;
- оқушыларды "мүдделер", "қажеттіліктер", "қабілеттер"ұғымдарының мазмұнымен таныстыру;
- психологпен бірге оқушылардың қызығушылықтарын, қажеттіліктері мен бейімділіктерін зерттеу;
- тұлға қасиеттерінің диагностикасы;
- мүмкіндіктер диагностикасы;
- қаланың кәсіби мекемесімен танысу (ПЛ-68).
3 кезең – аналитикалық:
Желтоқсан-қаңтар
- мүдделер мен мүмкіндіктерді диагностикалау нәтижелерін талдау;
- ата-аналардың пікірін талдау.
4 кезең – жалпылама:
Ақпан-наурыз
- оқушылармен жеке әңгімелесу;
- ата-аналармен жеке әңгімелесу;
5 кезең – қорытынды. Шешім қабылдау кезеңі.
Сәуір-мамыр
МЕН + ҚАЛАЙМЫН + ҚАЖЕТ + ТАҢДАУ ОПЦИЯЛАРЫ
Сыныптың тәрбие жүйесін іске асыру жөніндегі жұмыс нысандары
Ашық есік күндері, әңгімелесулер, диспуттар, рөлдік ойындар, конкурстар, викториналар, тақырыптық сағаттар, кәсіпорындарға, ХЖҚО, Құрылыс және кәсіпкерлік техникумына экскурсиялар (ПЛ-68), бейнематериалдарды, оқу фильмдерін қарау, тренингтер, ата-аналарға сауалнама жүргізу, еңбекке оқыту мұғалімдерімен өзара іс-қимыл жасау, мамандардың консультациялары.
Оқушылармен кәсіптік бағдар беру жұмысында сыныпта күнделікті қоғамдық-еңбек тапсырмаларын орындау маңызды рөл атқарады, ол балаларға үнемі қамқорлық жасайды, оларға жауапкершілік жүктейді, еңбек әдетін қалыптастырады, ұйымдастырушылық қабілеттерін дамытады. Баланың жеке басының осы қасиеттерін қалыптастыруға қаншалықты ықпал ете алатындығы сынып жетекшісіне байланысты. Тұрақты міндеттер мен тапсырмалардың шеңберін дәл анықтау, оқушы орындауы керек күнделікті істерді табу және бөлектеу маңызды (флорист гүлдерге қамқорлық жасайды, ответ. жиһаз оның жағдайын бақылайды, егер қажет болса - еңбек мұғалімімен бірге жөндеуді ұйымдастырады, бас кезекші – сынып бөлмесін Күнделікті тазалау және т.б.).
Сынып жетекшісінің қызметіндегі кәсіби бағдарлау тек жеке іс-шаралар ғана емес, сонымен бірге ол бағыттаушы және үйлестіруші рөл атқаратын педагогикалық әсерлердің тұтас кешені болып табылады. Педагог сыныпта жұмыс істейтін мұғалімдердің, мектеп, Әкімшілік Мамандарының, ата-аналардың, кәсіптік білім беру мекемелері өкілдерінің іс-қимылын үйлестіруді жүзеге асырады.
Баланы психологиялық-педагогикалық бақылау және жеке эксперименттік сынақтар арқылы зерттей отырып, сынып жетекшісі оқушылардың еңбек сапасының жағымды және жағымсыз көріністерін анықтайды. Кәсіби жұмыстың тиімділігі пәнаралық байланыстарды арттырады. Мысалы, жазу сабақтарында студенттер кәсіби анықтама тақырыбы бойынша эссе жазады, оны сынып жетекшісі оқушылары, олардың армандары, ұмтылыстары, күмәндері, бейімділігі туралы ақпарат көзі ретінде пайдаланады. Эссе материалдары ата-аналар жиналыстарында кәсіби мүдделерді зерттеу, балалардың қиындықтарын талдау үшін қолданылады.
Сынып жетекшісі мен еңбекке баулу мұғалімінің өзара әрекеттесуі өте маңызды. Бұл ынтымақтастық оқушының ұсынылған Еңбек профиліне бейімделуін бақылауға және оқу процесіне қажетті түзетулер енгізуге мүмкіндік береді. Біздің мектепте сынып жетекшісі мен еңбек мұғалімінің оқушылардың ата-аналары үшін "Ашық есік күнін" ұйымдастыруы және өткізуі дәстүрге айналды, онда оларға шеберханаларға бару, сабаққа қатысу, өз балаларының еңбек және оқу жағдайымен танысу мүмкіндігі беріледі. Педагогтардың міндеті-балалардың жетістіктерін көрсету, Оқу орнының қабырғасында баланың алған кәсіби-еңбек дағдыларының маңыздылығын көрсету.
Оқушыға мамандық таңдауда көмек көрсету мәселесінде сынып жетекшісінің маңызды міндеті-оның белгілі бір жұмыс түріне бейімділігі мен мүдделерін қалыптастыру. Бұл, ең алдымен, үйірме жұмыстарына тарту арқылы қол жеткізіледі. Осы немесе басқа шеңберді ұсына отырып, мұғалім өзінің басым мүдделерін кәсіби қызметтің бір түрімен байланыстырады. Біздің мектептегі үйірмелер мен секциялардың кең таңдауы әр оқушыға өз қабілеттерін жүзеге асыруға мүмкіндік береді.
Тәрбие және кәсіптік бағдарлау жұмысының басты міндеттерінің бірі-қоғамдық пайдалы және кәсіби еңбекті шебер ұйымдастыру. Сынып жетекшісі оқушыларды еңбекке барынша қатысуға тартады, мектептің еңбек істеріндегі қызметін ұйымдастырады:
- сыныпта гүл өсіру;
- гүлзарларға күтім жасау;
- мектеп аумағын тазалау;
- жазғы еңбек тәжірибесі;
- мектеп үй-жайларын жөндеуге қатысу;
- Арзамас қаласының құмдарында жұмыс.
Жазғы жұмыс тәжірибесі-бұл мектептің ең жақсы және пайдалы дәстүрлерінің бірі, бұл оқушының жеке басының ең жақсы қасиеттерін көрсететін жанды шығармашылық жұмыс. Оған үй-жайларды жөндеу, мектеп аумағын абаттандыру кіреді. Тапсырмаларды бөлу кезінде сынып жетекшісі балалардың дағдыларын ғана емес, сонымен бірге баланың денсаулық жағдайын да ескеруге тырысады. Жөндеу жұмыстарын жүргізе алмайтын адам мектеп кітапханасындағы кітап қорын ретке келтіруге көмектеседі, кабинеттер мен басқа да мектеп үй-жайларын жуады және тазартады, мектеп гүлзарындағы гүлдерге күтім жасайды және т. б. Әр сынып жетекшісі балалармен бірге өз жұмыс орнында жұмыс істейді. Бұл өз жұмысының нәтижелері үшін жеке және ұжымдық жауапкершілікті, ортақ іс үшін шынайы камарадия мен өзара көмек сезімін көрсетеді. Барлық осы қасиеттер түзету мектебінің түлектерін одан әрі кәсіби өзін-өзі анықтауда маңызды рөл атқарады.
Орта және жоғары буындағы кәсіптік бағдарлау жұмысының бір түрі
мектепте бар бейнематериалдарды, "пәтер мәселесі", "жөндеу мектебі" сияқты телебағдарламаларды қарауды ұйымдастыру, еңбекке оқыту сабақтарында балалар дайындаған бұйымдардың көрмелерін ұйымдастыру болып табылады.
Кәсіптер туралы практикалық түсініктерді қалыптастыру үшін интеллектісі бұзылған балалар үшін кәсіби экскурсиялар мен кәсіби кездесулер маңызды болып табылады, онда балалар ұсынылған мамандықтар адамдарынан объективті ақпарат алады. Жоғары сынып оқушылары үшін білім беру мекемесінен тыс - өнеркәсіптік кәсіпорындарға, тұрмыстық қызмет көрсету, Қызмет көрсету және әлеуметтік сала мекемелеріне экскурсиялар ұйымдастырылады. Көптеген экскурсиялар SBO сабақтарында, еңбек жаттығуларында өткізіледі. Сынып жетекшісінің міндеті - экскурсия алдында алдын-ала жұмыс жүргізу, міндетті негіздеме беру-бұл не үшін қажет, біз экскурсияға қандай мақсатпен барамыз, студенттерге тапсырма бере аласыз. Мысалы, бұл студенттер экскурсия барысында жауап алуы керек бірқатар сұрақтар болуы мүмкін. Мұғалім экскурсияны қорытындылауға және тапсырмалардың орындалуын тексеруге уақыт табуы керек. Осындай экскурсиядан кейін оқушылар жазбаша есеп орындай алады, алдын ала қойылған сұрақтарға жауап бере алады (мысалы, сізге бұл мамандық не ұнады, сіз осы кәсіпорында жұмыс істегіңіз келеді және т. б.), іскерлік ойынға қатыса алады және т. б.
Дәстүрлі түрде біздің мектептің бітіруші сынып оқушылары Арзамас қаласының халықты жұмыспен қамту орталығына барады. Орталық мамандары оқушыларды қаланың еңбек нарығымен егжей-тегжейлі таныстырады, сұранысқа ие жұмысшы мамандықтары туралы, мектеп бітіргеннен кейін жұмысқа орналасу мүмкіндігі және ПЛ-68, еңбек жағдайлары, қызметкерге қойылатын талаптар туралы айтады, оқушыларды тестілеуден өткізеді, мамандық таңдауда анықтауға көмектеседі. Экскурсия қорытындысы бойынша сынып сағатында диспут өткіземіз, сабақ барысында оқушылар шығарма жазады, педагог-психолог балаларды сынайды. Тестілеу нәтижелері жиналыста ата-аналармен талқыланады, сынып жетекшісіне оқушыларға кәсіби білім беру бойынша одан әрі жұмыс жоспарын анықтауға көмектеседі.