"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ ЗЕРЕНДІ АУДАНЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІ ТРОИЦКОЕ  АУЫЛЫНЫҢ НЕГІЗГІ ОРТА МЕКТЕБІ" КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК МЕКЕМЕСІ  
КОММУНАЛЬНОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ОСНОВНАЯ СРЕДНЯЯ ШКОЛА СЕЛА ТРОИЦКОЕ  ОТДЕЛА ОБРАЗОВАНИЯ ПО ЗЕРЕНДИНСКОМУ РАЙОНУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Агрессияны төмендету бойынша практикалық ұсыныстар

Агрессияны төмендету бойынша практикалық ұсыныстар

Егер бала агрессивті болса не істеу керек?
 
1. Азғана агрессия жағдайында тыныш қарым-қатынас. Балалар мен жасөспірімдердің агрессиясы қауіпті емес және түсінікті болған жағдайда келесі оң стратегияларды қолдануға болады: баланың реакцияларын толық елемеу-жағымсыз мінез-құлықты тоқтатудың өте қуатты тәсілі; баланың сезімдерін түсінуді білдіру ("әрине, саған ренжімейді..."); назар аударту, қандай да бір тапсырманы ұсыну ("маған көмектес, ыдыс-аяқты жоғарғы сөреден алып шығуыңызды өтінеміз, Сен менен жоғары ғой"); мінез-құлықтың оң белгісі ("Сен шаршағандықтан асықсың").
2. Жеке тұлғаға емес, әрекеттерге (мінез-құлыққа) назар аудару. Бала тыныштандырылғаннан кейін, онымен оның мінез-құлқын талқылаған жөн. Агрессия кезінде өзін қалай ұстағанын, қандай әрекеттер жасағанын, қандай сөздерді айтып, ешқандай баға бермейтінін сипаттаған жөн. Сыни пікірлер, әсіресе эмоциялық, тітіркену мен наразылық тудырады және мәселені шешуден бас тартады. Баланың мінез-құлқын талдай отырып, нақты фактілерді талқылаумен шектелу керек, тек "осында және қазір" болған нәрселерді ескерместен. Әйтпесе, балада реніш сезімі пайда болады және ол өзінің мінез-құлқын сыни бағалай алмайды. Жалпы, бірақ тиімсіз "моралды оқу" орнына агрессия өзіне зиян келтіретінін айқын көрсетіп, оның мінез-құлқының теріс салдарын көрсету керек. Сондай-ақ даулы жағдайда мінез-құлықтың мүмкін болатын конструктивті тәсілдерін көрсету өте маңызды. Агрессияны төмендетудің маңызды жолдарының бірі-баламен кері байланыс орнату. Бұл үшін келесі тәсілдер қолданылады:
фактіні анықтау ("сен өзіңді агрессивті");
айғақтайтын сұрақ ("сен злишься?");
агрессивті мінез-құлықтың себептерін ашу ("сен мені ренжіткің бе?", "Сыйластық көрсетуге күші?");
жағымсыз мінез-құлыққа қатысты өз сезімдеріңізді анықтау ("менімен осындай Тонда сөйлескен кезде маған ұнамайды", "мен маған біреу қатты айқайлаған кезде сержант болдым");
Ережеге апелляция ("біз Сізбен келісетінбіз!").
3. Өз жағымсыз эмоцияларын бақылау. Мамандар мен ата-аналар агрессивті балалармен қарым-қатынас жағдайында өздерінің жағымсыз эмоцияларын мұқият бақылап отыруы қажет. Бала агрессивті мінез - құлықты көрсеткенде, бұл қатты теріс эмоциялар тудырады-тітіркену, ашу, ашулану, қорқыныш немесе дәрменсіздік. Ересек адамдар осы жағымсыз уайымның нормалылығы мен табандылығын мойындап, сезімнің сипатын, Күшін және ұзақтығын түсінуі керек. Ересек адам өзінің теріс эмоцияларын басқарса, онда ол баланың агрессивті мінез-құлқын нығайтпайды, онымен жақсы қарым-қатынасты сақтайды және агрессивті адаммен қалай қарым-қатынас жасау керектігін көрсетеді.
4. Жағдай кернеуінің төмендеуі. Негізгі міндет-ересек, сталкивающегося балалар агрессией - азайту кернеу жағдай. Ол үшін: дауысты көтермеу, тонды қауіпті адамға ауыстырмау; билікті көрсетпеу ("мен айтайын"); айқайламау; агрессивті позалар мен қимыл-қимылдарды қабылдамау: Сығылған жақ, айқасқан немесе тіркелген қолдар, "тістері арқылы" әңгіме; сарказманы, араластыру, күлу және мазақтамау; баланың жеке басын, оның жақындарын немесе достарын теріс бағалауды пайдаланбау; дене күшін пайдаланбау; бөгде адамдарды қақтығысқа тартпау ("мен айтайын");; өз құқықтарыңызды талап етпеу; нотациялар, уағыздар оқымау; "сіз бәрі бірдей", " сен әрқашан...", "Сен ешқашан..."; баланы басқа балалармен салыстырмау - оның пайдасына емес.
5. Теріс қылықты талқылау. Агрессия пайда болған кездегі мінез-құлықты талдау қажет емес, жағдай шешілгеннен кейін және бәрі тыныштандырылғаннан кейін ғана бұл қызметпен айналысу керек. Сонымен қатар, оқиғаны талқылауды мүмкіндігінше тезірек өткізу қажет. Мұны жалғыз, куәларсыз жасау керек, содан кейін ғана топта немесе отбасында талқылау керек (және әрқашан емес). Әңгіме барысында тыныштық пен әділдікті сақтау маңызды. Агрессивті мінез-құлықтың жағымсыз салдарларын, оның тек айналадағылар үшін ғана емес, ең алдымен ең кішкентай агрессор үшін жойылуын егжей-тегжейлі талқылау қажет.
6. Баланың оң беделін сақтау. Оң беделін сақтау үшін: баланың кінәсін көпшілік алдында барынша азайту ("Сен өзіңізді сезінесің маңызды емес", "сен оны ренжіткім келмеді"), бірақ көз алдында сөйлескенде шындықты көрсету; толық бағынуды талап етпеу, балаға өз бетімен Сіздің талабыңызды орындауға мүмкіндік беру; балаға ымыраға келу, өзара басқалармен шарт ұсыну. Настаивая толық бағынышты болса ғана, бала ғана емес, дереу жасады, онда сіз, бірақ әдіспен келсе), болады әкеліп соғуы жаңа жарылыс агрессия.
7. Агрессивті емес мінез-құлық моделін көрсету. Конструктивті мінез - құлықтың үлгісін көрсетуге мүмкіндік беретін және шиеленіс жағдайында кернеуді төмендетуге бағытталған ересектердің мінез-құлқына мынадай тәсілдер кіреді: әңгімелесушіге сөйлеуге мүмкіндік беретін рефлексивті емес тыңдау (рефлексия емес тыңдау-бұл талдаусыз (рефлексия) тыңдау. Ол мұқият үнсіздікпен әрекет етеді. Мұнда екі сөз де маңызды. Үндемеу - себебі әңгімелесуші оны естігісі келеді, және біздің ескертулерімізді барынша аз қызықтырады; Мұқият - әйтпесе адам ренжиді және қарым-қатынас үзіледі немесе қақтығысқа айналады. Барлық істеу керек - сұхбаттасушының сөзін толық сөйлеуге тырыса отырып, қолдау.); балаға тыныштандыруға мүмкіндік беретін үзіліс; бейвербальді құралдармен сабырлық білдіру; жағдайды жетекші сұрақтардың көмегімен түсіндіру; Юмор пайдалану; баланың сезімдерін тану.
8. Балалардың агрессивті әрекеттерінің алдын алу. баланы көрсеткен агрессивтілігі үшін ешқашан көтермелеуге болмайды; қажет болған жағдайларда мұндай бала себебін қысқаша түсіндіре отырып, уақытша оқшаулауды тыныштандырады; егер жанжал балалар арасында орын алса, онда оны уақытша олардың арасында қалдыру керек: агрессивтілік оған анық себептерсіз көрінетінін сезінсін; егер бала соққы жасауға дайын болса (тістеу және т. б.), онда оны тез тоқтату және оны бірден ескерту керек".". кейде балаға жақындар тарапынан осындай әрекетті сезініп, кейіннен түсіндіру керек.
9. Агрессивті мінез-құлықтан кейін баламен қарым-қатынас жасау: оның теріс қылығын нақты түсіндіргеннен кейін жазаның барабар түрін табу; оның энергиясын әлеуметтік дұрыс арнаға қайта бағдарлау бойынша шығу жолын іздеу; есте сақтау керек: жиі жазалау тиімсіз, ал жазасыздық одан да көп бұзады; баланы қарым-қатынастың жаңа түрлеріне (ойын, өзіне-өзі қызмет көрсету және т.б.) ауыстырудың жаңа тәсілдерін ойлап табу.
10. Баланы өз ашкөзін басқару әдістері мен техникаларына үйрету. Деструктивті эмоцияларды бақылауды дамыту. Қағазды сындыру және жырту. Жастықты немесе бокс алмұртын ұрыңыз. Аяқпен сүрту. Қағазға айтқыңыз келетін барлық сөздерді жазу, қағазды сындыру және лақтыру. Пластилинді картон немесе қағазға сүрту. Онға дейін санау. Ең конструктивтік-спорттық ойындар, жүгіру. Су агрессияны жақсы жояды.

Жаңартылған күні: 15.01.2020 17:29
Құрылған күні: 15.01.2020 17:29

Текст